To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Aborygen - 05-11-2011, 00:10

poprawione :roll:
Owczar - 05-11-2011, 00:16

Mapy zebrane w identycznych warunkach?

Czy mapa zebrana na LPG była rejestrowana na w pełni nagrzanym gazie? Bo na screenie chyba nie jest dogrzany zupełnie.

Jeśli tak to dla 6 możesz zjechać o 1-2 w dół, dla 7 tak samo. Dla 8, 9, 10 o 2-3 w dół, a dla 11 1-2 w dół. Nie jest zebrana mapa dla maks czasów w pętli otwartej.
Dla długich czasów musisz ustawić na podstawie sygnału z sondy, bo w pętli otwartej mapa będzie identyczna.

KaWu - 05-11-2011, 10:40

Owczar napisał/a:
Dla długich czasów musisz ustawić na podstawie sygnału z sondy, bo w pętli otwartej mapa będzie identyczna.


Będzie problem bo lambdy nie są podpięte.

mar111cin - 05-11-2011, 10:45

nie wiem jak można ustawiać gaz sugerując się tymi mapami... porównałbym ustawianie w ten sposób mnożnika, do korespondencyjnego składania skrzyni biegów...
Owczar - 05-11-2011, 10:54

Myślę, że to skrajne porównanie. Na takiej mapie już mógłby spokojnie jeździć. Jedynie trzeba pętle otwartą sprawdzić.

Jednak zgodzę się, że nic nie zastąpi dobrego gazownika na miejscu.

2pac - 05-11-2011, 16:03

myślę o założeniu LPG, koresponduje z gościem: http://www.autogaz.sosnowiec.pl/
nigdzie nie mogę znaleźć negatywnych opinii, ale tez nie widzę pozytywnych...

szukam kogoś w promieniu 30km, jak by były problemy to żeby nie jeździć daleko

myślałem nad:
- sterownik STAG 300 Plus
- reduktor zavoli / (ew. Magic III)
- wtryski Hana (czerwone)

mar111cin - 05-11-2011, 17:33

ok Owczar, złe porównanie, to może inaczej:
ustawianie gazu to jak wędrówka po lesie
i albo ustawiasz na mapach - chodzisz po lesie z mapą i wędrujesz "mniej więcej" od drzewa do drzewa, albo...

albo bierzesz kompas do ręki i wpatrując się w niego idziesz najkrótszą drogą. (porównujesz jak się zmienia na bieżąco czas wtrysku pomiędzy lpg/pb)

ogólnie wolę drugą metodę, jest bardziej dokładna ;)

Owczar - 05-11-2011, 18:45

2pac napisał/a:
- sterownik STAG 300 Plus
- reduktor zavoli / (ew. Magic III)
- wtryski Hana (czerwone)


Ja bym dał KME GOLD. Zavoli nie obskoczy bezproblemowo, a magic ma wadę z puszczaniem gazu w układ chłodzenia. I do tego Hany Zielone. Na czerwonych trzeba dać ciśnienie 1,4 żeby uzyskać mnożnik w okolicy 1.

mar111cin napisał/a:
ogólnie wolę drugą metodę, jest bardziej dokładna


Też ją wolę, ale jak już ktoś się uparł, że kompasu nie chce, to drogę zawsze można podpowiedzieć. :)

2pac - 06-11-2011, 08:56

co to znaczy, że: " KME GOLD wali wysokim ciśnieniem na cut-off"?
rurka miedziana 8mm wystarczy?
montaż jak: http://forum.mitsumaniaki...p=959759#959759 :?:

[ Dodano: 06-11-2011, 09:38 ]
Co użytkownicy instalacji gazowych uważają o:
http://www.gazeo.pl/kalkulator.php

Zawyża koszty, czy mimo wszystko jeszcze nie wszystko uwzględnia?

Owczar - 06-11-2011, 11:42

2pac napisał/a:
KME GOLD wali wysokim ciśnieniem na cut-off


To bardziej problem w silnikach turbo. Gdy po obciążeniu puścisz gaz to zamkną się wtryskiwacze. ale bezwładność reduktora powoduje napompowanie ciśnienie. Kolega ma w hondzie civic 160KM i nie ma tego problemu, śmiga aż miło :)

W lagunie 2.0T ten problem jest, ale w T to większość trochę wali ciśnieniem. W stagu można włączyć upuszczanie ciśnienia i nie ma problemu. W tej lagunie opędza 200KM bez większych spadków, chociaż po założeniu były ogromne. Musieliśmy parę rzeczy zmienić.

Rurka 8mm spokojnie.

Zavoli Zeta S jest do tego silnika za słaby, a magic ma te istotną wadę choć pracuje dobrze. Ja założyłem 2x zavoli N.

2pac - 06-11-2011, 15:08

czekam na wycenę kosztu instalacji w APS - Auto Gaz na tym co zaproponowałeś

ale tak dla wyjaśnienia, jak reduktor za słaby to porostu przy wyższych obrotach na benzynę by się przełączał?

Owczar - 06-11-2011, 16:26

Tak, dodatkowo będzie niestabilne ciśnienie, co powoduje trudniejsze ustawienie gazu.

KME Gold na 2 wyjścia fazy lotnej. Podpinasz każde wyjście pod osobną listwę, a obie listwy spinasz z kompensacją. Poproś gazownika by tak właśnie podłączył. Wielu zapomina o kompensacji. Dodatkowo na każdym wyjściu osobny filtr, a w butli wielozawór extra na 8mm.

Aborygen - 07-11-2011, 11:49

Prosze o wszystkie możliwe podpowiedzi. To jest mój pierwszy kontakt z taką instalacją (ostani raz regulowałem IIgen.)

Pierwszy problem, to wyskakuje mi informacja, że każda zmiana będzie zapamiętana i stracę gwarancję. Można to jakoś obejść?

Owczar napisał/a:
Mapy zebrane w identycznych warunkach?


W zblizonych. To są mapy z ok 7k km.

Owczar napisał/a:
Czy mapa zebrana na LPG była rejestrowana na w pełni nagrzanym gazie? Bo na screenie chyba nie jest dogrzany zupełnie.


Silnik był nagrzany. Pożniej postał ok. 20minut i podłączyłem się pod sterownik.


Mam jeszcze kilka problemów:
1) maks obroty dla LPG ustawione są na 5.5k rpm,
2) przy ok 5k rpm. sypie mi błedem, że się zapętla.


Proszę o ewentulane sugestie.

Owczar - 07-11-2011, 12:10

Tego monitu o rejestrowaniu zmian nie bardzo da sie obejsc. Generalnie jest taka mozliwosc, ale instalator od razu zauwazy ze cos grzebales.

Mapy powinny byc zebrane w mozliwie krotkim czasie, najlepiej jednego dnia, jezdzisz pol godziny na PB w pelnym zakresie obrotow i obciazen, potem przelaczasz na LPG. Zbierasz mapy i na biezaco korygujesz. Taka kalibracja koniecznie we dwie osoby.

Skoro przelacza przy 5k, to nic nie wymodzisz. Skopany montaz, zle dobrane podzespoly.

Napisz co tam siedzi. Reduktor, wtryskiwacze, jaka miedz, wielozawor...

Jednak bez dobrego gazownika sie nie obejdzie. Dodatkowo polecam na poczatek instrukcje staga. W programie ac gas synchro klikasz na Dokumentacja i wybierasz najwiekszy pliczek. Otwierasz i czytasz po kolei :)

Ta wiedza jest niezbedna na poczatek.

[ Dodano: 07-11-2011, 17:15 ]
Teraz widzę, co masz za instalację - podpis. Napisz jeszcze jakiej średnicy jest miedź.

Generalnie reduktor jest za słaby do tego auta.

Nagraj oscylogramy, wtedy będzie można powiedzieć coś więcej.

2pac - 24-11-2011, 18:18

gazownik u którego wczoraj byłem zaproponował mi:
- sterownik: Zenit Pro
- wtryski: Hana czerwone
- reduktor: Vito Super

ale co mnie najbardziej zaskoczyło, to informacja, że tej instalacji nie trzeba regulować - jedyne co to po ok. 100km mam się pojawić ponownie i wtedy ewentualnie coś skorygują

najbardziej obawiam się tego co wykończy każdy silnik, ubogiej mieszanki
ale co to znaczy uboga mieszanka - teoretycznie (porównując wartość energetyczną) LPG musi palić o ok. 30-35%* więcej - czyli dla niższej różnicy mamy ubogą mieszankę?

patrze na różne wykresy i są rozbieżności pomiędzy mapami, z czego to wynika?
różnica pomiędzy energią uzyskaną ze spalania LPG a PB jest taka sama

*) nie uwzględniam zużycia benzyny; PB = 32 MJ energii; LPG = 23,8-25,5 MJ (w zależności od pory roku jest różny stosunek propanu do butanu)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group