To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

Hugo - 31-01-2016, 09:56

Te piasty po 350 zł to raczej same łożysko KOYO, a piasta (flansza) to jakiś chińczyk.
Krzyzak - 31-01-2016, 12:09

Marcino, musiałbyś kiedyś z Lipą zrobić paręset km (czyli 1 dzień :) ) a zrozumiesz, że nie mają u niego lekko.
muka997 - 01-02-2016, 16:17

Krzyzak napisał/a:
najlepsza opcja to łożysko Koyo i stara piasta, którą można lekko liznąć na tokarce i nie będzie problemu z przesunięciem tarczy hamulcowej w jarzmie


najlepsza to ta opcja jest ale żeby zdjąć łożysko to też trzeba mieć szczęście
mi poprzednim razem nie udało się i uszkodziło piastę :evil: :evil:

Marcino - 01-02-2016, 17:46

muka997 napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
najlepsza opcja to łożysko Koyo i stara piasta, którą można lekko liznąć na tokarce i nie będzie problemu z przesunięciem tarczy hamulcowej w jarzmie


najlepsza to ta opcja jest ale żeby zdjąć łożysko to też trzeba mieć szczęście
mi poprzednim razem nie udało się i uszkodziło piastę :evil: :evil:

Ja robiłęm na prasie.... niestety jedna biżnia i tak zostaje, wiec scisnąłem ją odklejaczem i również na prasie została wyciśnieta. Ważne żeby flansza była równiutko ułożona i dobrze podparta, i oczywiście żadnego walenia młotkiem.

Krzyzak - 02-02-2016, 11:32

muka997 napisał/a:
żeby zdjąć łożysko to też trzeba mieć szczęście
to mam je zawsze w takim razie, a już kilkanaście piast przerobiłem
muka997 - 02-02-2016, 15:16

Marcino napisał/a:

Ja robiłęm na prasie.... niestety jedna biżnia i tak zostaje, wiec scisnąłem ją odklejaczem i również na prasie została wyciśnieta. Ważne żeby flansza była równiutko ułożona i dobrze podparta, i oczywiście żadnego walenia młotkiem.


- ja pierwsze podejście ściągaczem do łożysk to było zero efektu ( dodam że ściągacz ten to nie byle tandeta ale nie dał rady)
- a drugie podejście właśnie było na prasie i niestety lekko skrzywiło piastę

Krzyzak - 03-02-2016, 08:53

wewnętrzną bieżnię ścinam flexem - wystarczy naciąć po skosie, włożyć przebijak i punkąć
bieżnie są niezwykle twarde, ale kruche i po takim uderzeniu pękają

Marcino - 03-02-2016, 10:11

Cytat:
wewnętrzną bieżnię ścinam flexem - wystarczy naciąć po skosie, włożyć przebijak i punkąć
Dobra metoda...
Ja uzywałem odklejacza do łozysk

I to na prasę albo ściagczem

Hugo - 03-02-2016, 11:08

Marcino, świetne urządzenie, nie znałem go wcześniej. Chyba się zaopatrzę.
Krzyzak - 03-02-2016, 11:20

Marcino napisał/a:
Ja uzywałem odklejacza do łozysk
gdybym wiedział, że masz :)
najczęściej to wygląda tak, że jadę do znajomego na prasę z całą zwrotnicą i tam wyskakuje mi piasta z wewnętrzną bieżnią
reszta już znana...
ten znajomy to tokarz - od razu sprawdza mi krzywiznę piasty i od razu na jego prasie montuję nowe łożysko

Marcino - 03-02-2016, 11:29

Krzyzak napisał/a:
gdybym wiedział, że masz

Nie mam swojego ale pozyczam z pracy. BTW...Od wczoraj znowu zostałem przeniesiony do działu R&D... na testy drogowe.

Hugo,
Koła zębate i inne łożyska można tym ściagać, druga strona jest płaska:) Zpinasz do tego sciagacz na śrubę i można wiele rzezczy zdziałąć. Są takie zestawy z łąpkami dosatkowymi.

Hugo - 03-02-2016, 22:09

Jak już jesteśmy przy temacie zdejmowania łożysk przednich z piast to poniżej najlepszy i chyba najprostszy sposób zdejmowania łożyska:


Schodzi bez większego oporu, gdy już zejdzie mamy to:


Czyli zostaje jedna bieżnia łożyska. Wtedy używamy odklejacza łożysk jaki pokazał wyżej Marcino, lub tniemy pierścień cienką tarczą do cięcia, najlepiej wzdłuż piasty. Później strzał z młotka, pierścień pęknie i ściągamy go ręką.

[ Dodano: 14-02-2016, 11:13 ]
Z jakim momentem dokręca się nakrętki półosi w Galu? Czy można "dowalić" na maksa zwykłym kluczem z przedłużką czy może to przyśpieszyć zużycie łożysk? Wiadomo, że łożyska stożkowe dokręca się z odpowiednim momentem, ale łożyska w Galu są inne...

milo - 14-02-2016, 11:20

Hugo napisał/a:
Z jakim momentem dokręca się nakrętki półosi w Galu?

Przód tył 196-255 Nm

Hugo - 14-02-2016, 11:30

Dzięki milo.
Krzyzak - 15-02-2016, 13:30

Ja nastawiam klucz na 200 Nm a potem ew. dociągam, żeby dziura w półosi i koronce nakrętki się pokrywała.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group