To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

xluki - 07-09-2011, 15:47

master2591 napisał/a:
odkąd go zalałem to silnik zaczął stukać jeszcze przed odpalaniem zaraz po przekręceniu kluczyka ale przed rozruchem(podobno to normalne ale wcześniej tego nie było)

to najprawdopodobnie dźwięk wydawany przez przepustnicę.

fenix872 - 07-09-2011, 22:20

xluki napisał/a:
master2591 napisał/a:
odkąd go zalałem to silnik zaczął stukać jeszcze przed odpalaniem zaraz po przekręceniu kluczyka ale przed rozruchem(podobno to normalne ale wcześniej tego nie było)

to najprawdopodobnie dźwięk wydawany przez przepustnicę.


ktoś gdzieś pisał że to silnik krokowy cyka zaraz po przekręceniu kluczyka ale ja się nie znam :wink:

Saqu - 08-09-2011, 09:27

master2591 napisał/a:
odkąd go zalałem to silnik zaczął stukać jeszcze przed odpalaniem zaraz po przekręceniu kluczyka ale przed rozruchem

trudno, żeby to miało coś wspólnego z olejem

Anonymous - 27-09-2011, 12:16

sebkin napisał/a:
Panowie po przejechaniu około 2000 km na Royal Purple nigdy nie kupie innego oleju. Silnik po około 1000km chodził bardziej gładko, miał lepsze przyśpieszenie i ciut więcej mocy, szczerze mówiąc miałem obawy czy po przejechaniu większej ilości kilometrów nie zacznie głośniej cykać(wcześniej 10w40 lotos, który BARDZO odrzadzam teraz 5w30 royal) teraz jest jeszcze lepiej! Wkręcanie na większe obroty jest szybsze i bardzo delikatne! Producent pisze o mniejszym zużyciu paliwa ale tego nie zaobserwowałem. Polecam także dla użytkowników GDI lanie 98 ultimate, po którym silnik przestał poszarpywać i według moich odczuć ma lepsze osiągi niż na 95.


Ponieważ jestem z Kielc i dystrybutor tego oleju też, więc zdecydowałem się także na ten olej. Na wstępie wspomnę, że u mnie silnik nie klekotał gdy go sprowadziłem-miałem wtedy wlany jakiś 10W40, potem wlałem shella GDI 10W30-klekotanie sie pojawiało w pewnych obrotach ale tylko w momencie gdy wciskałem lekko pedał gazu na luzie, potem był motorex GDI 10W30-objawy te same. No i teraz Royal Purple, tylko 10W30. Zdecydowałem sie na ten ponieważ ma porównywalną lepkość jak Schell i Motorex. Najpierw wymieniłem rozrząd bo akurat nastał czas, po tej wymianie zaczęły dochodzić do moich uszu od czasu do czasu jakieś dodatkowe stuki ale ponieważ wymieniałem też inne paski dałem mu czas. Po jakiś 2 tygodniach wymieniłem olej na Royal. Po wlaniu odpalam i.....załamka, jakbym słyszał starego grata z silnikiem diesla. Wyjechałem z warsztatu nieźle wku.. Podjechałem pod dom, słucham, to samo. Ale im więcej przejechanych km tym klekotanie ustępowało. Od razu faktycznie można odczuc że silnik dostał jakby trochę więcej mocy, lepiej przyspiesza, jest bardziej zrywny. Co do spalania to również nie zauważyłem mniejszego apetytu. Teraz po przejechaniu około 1,5 tys km klekotanie słychać ale tylko tak jak wcześniej pisałem, tylko gdy wciskam lekko pedał gazu ale z tą różnicą że jednak niestety klekot jest bardziej słyszalny niż przy tamtych olejach, może jeszcze ucichnie z biegiem km?. Oleju na razie nie ubyło ale muszę jeszcze przejechać ze 3 tys bo przy tamtych olejach po przejechaniu około 5 tys musiałem robić dolewkę, więc wypowiem się później. Ogólnie nie narzekam. Wybór pozostawiam Wam.

Hugo - 27-09-2011, 22:44

blpawel napisał/a:
może jeszcze ucichnie z biegiem km?
Jak tak raz cykały, raz nie od pewnego czasu to mogą być po prostu uszkodzone/zużyte.
fneo61 - 05-10-2011, 20:07
Temat postu: Olej silnikowy do Carismy GDI
U mnie zalany jest olej Q8 5W 40.Przebieg 112tys.km.Wymiana była robiona od jakiegoś czasu co 7,5tys.km.Nic nie stuka.Silnik idealnie pracuje.Natomiast jest odczuwalna różnica po zatankowaniu paliwa 95 i 98.Ostatnio zalałem też dodatek do przeczyszczenia wtryskiwaczy:Injection Reiniger Dodatek do Czyszczenia Układów Wytryskowych Liqui Moly 1971.Po przejechaniu kilkuset km.auto lepiej się wkręca na obroty.Wyraźnie czuć różnicę.Pytanie moje brzmi po jakim przebiegu wymieniacie olej w silniku?To mój pierwszy samochód z GDI.
marcinkn - 13-10-2011, 17:42
Temat postu: Re: Olej silnikowy do Carismy GDI
witam, Panowie taka sprawa bo już chodzę i myśle i głupi jestem z tego wszystkiego, wymieniłem drugi raz olej w swojej cari gdi, za pierwszym razem zalałem wg. specyfikacji 3.8l i okazuje się że oleju jest powyżej maxa, ale ok nic z tym nie zrobiłem zostawiłem jak jest, no i wczoraj przy drugiej wymianie uprzedzony wcześniejsza, wlałem 3,5l i okazuje się, iż znowu jest powyżej maxa!! więc już sam nie wiem czy mam jakiś podmieniony bagnet że jest dłuższy i jest zły odczyt, albo jakimś sposobem silnik sie skurczył :)dodam że jak zlałem stary olej było go około 2,5l i na bagnecie było równe minimum( no trochę zaniedbałem sprawę) czekam na jakieś sugestie ewentualnie się nie przejmować ponieważ ten typ tak ma!!
plecho1 - 13-10-2011, 17:53

Ja zawsze wlewam na początku około 3,2l i po jakimś czasie dolewam w razie potrzeby. Jeśli jest z milimetr więcej to nie ma co spuszczać.
SHELLER35 - 13-10-2011, 18:03

Sprawdzaj stan oleju co jakiś czas i się nie przejmuj.
Saqu - 13-10-2011, 18:08

marcinkn, nigdy nie zalejesz silnika tak jak książka mówi, no chyba, że masz totalnie suchy silnik, po remoncie itp... a tak jak normalnie go użytkujesz itp to zawsze gdzieś coś zostanie co nie zleci..
marcinkn - 13-10-2011, 18:42

Saqu napisał/a:
marcinkn, nigdy nie zalejesz silnika tak jak książka mówi, no chyba, że masz totalnie suchy silnik, po remoncie itp... a tak jak normalnie go użytkujesz itp to zawsze gdzieś coś zostanie co nie zleci..


no ok może nie zaleje tak jak książka pisze i niech zostanie 0,1l w całym układzie starego oleju, a tu wlewając 3,5l (wg. ksiazki 3,8) stan jest ponad max, więc nie uważam tego za normalne zjawisko - no chyba że wg wskazania tego bagnetu ma tak być!! ale idąc wg "starej szkoły" ma być po środku. Miałem w swojej karierze już kilka aut, zawsze sam wymieniam olej i nigdy takich jaj nie było...

Anonymous - 13-10-2011, 21:10

Cari 1.8 GDI już taka jest, że czasem potrafi zaskoczyć. (In plus oczywiście :D )

A co do tematu - u mnie po zakupie przy pierwszej wymianie weszło 3,5L. a po roku przy następnej wymianie już tylko 3L. i w oby przypadkach był równy max na kresce.

turek61 - 15-10-2011, 14:31

Witam...
jak co roku przyszła pora wymiany oleju.I ponownie zakupiłem Motorexa GDI.Olej ma nową formułę.
http://allegro.pl/motorex...1833448597.html

xluki - 06-11-2011, 22:04

Czy ktoś z Was także zauważył głośniejszą pracę popychaczy na oleju Castrol Magnatec 10W40? Czy ktoś z Was zastosował olej Valvoline Max Life 10W40? Chodzi mi głownie o cichszą pracę popychaczy, bo na dzień dzisiejszy przy Castrolu słychać je chwile na zimnym silniku i dosyć często na ciepłym silniku. NIe wiem czy ma to też znaczenie, ale wziąłem także filtr oleju Filtrona. Przy następnej wymianie planuje wlać olej Valvoline MaxLife + filtr Knecht'a.
swiety001 - 06-11-2011, 22:18

xluki napisał/a:
Czy ktoś z Was także zauważył głośniejszą pracę popychaczy na oleju Castrol Magnatec 10W40?

Nie zauważyłem głośniejszej pracy silnika.
U mnie akurat zmiana była z Mobil 1 10W40 na Magnatec 10W40 i jest chyba tak samo .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group