Carisma - FAQ - [Carisma] Sterownik centralnego - montaż sterownika pilotów
plecho1 - 14-03-2011, 22:02
A jeśli chodzi o te dwa sterujące, jeśli do końca nie będziesz pewien pod które masz się podłączyć to najlepiej je sprawdzić za pomocą kabla i bezpiecznika na jakieś małe natężenie np 5A a nawet trochę mniej.
Jeden koniec kabla podłączasz gdzieś do masy auta a drugim końcem przez bezpiecznik dotykasz do podejrzanych przewodów. Przy dotknięciu do jednego auto powinno się zamknąć a przy dotknięciu do drugiego, otworzyć . Jeśli się pomylisz i dotkniesz do przewodu pod napięciem to najwyżej spali się ten bezpiecznik.
A jeśli będziesz chciał odnaleźć przewody od kierunków to weź jakąś żarówkę np od pozycyjnych w aucie i podłącz do niej dwa przewody. Jeden podłącz do masy auta a drugim przewodem ze szpilką nakłuwaj podejrzane przewody na włączonych kierunkach. Przy wpięciu się we właściwe twoja probówka powinna mrugać razem z kierunkami.
PiotrekSL4 - 21-03-2011, 22:15
Nie udało się. Ale nie daje za wygraną. Będę próbował dalej.
Więc tak. Znalazłem napięcie 12V idące do pedału hamulca. Znalazłem dobre miejsce na masę.
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
Nie mam w ogóle tego przekaźnika po prawo. Nie wiem czy to coś zmienia???
Nr 1 posiadam. Ma 5 pinów na froncie są oznaczenia. Środkowy pin to 12V. Pozostałe są oznaczone L/ lub R/. Gdy go wyjmę centralny nie działa. Nr 2 nie wiem do czego służy.
Odwracając ten sterownik, masuję przewód z bezpiecznikiem i żarówka, włączam zapłon i lewy kierunek. Dotykam przewodem poprzez igłę do wszystkich przewodów ( oprócz przewodów wystających z nr 3 i 4. żarówka nie mruga. Tym samym przewodem bez żarówki dotykam przewody na wyłączonym zapłonie. Centralny nie zamyka się i się nie otwiera. Nie znalazłem żądanych przewodów. Po dotknięciu tym przewodem i po wyjęciu przekaźnika 1 pod pin gdzie jest 12V bezpiecznik przepala się.
To gdzie mam szukać przewodów od zamknij/ otwórz i kierunków???
plecho1 - 21-03-2011, 23:11
Przewodów od kierunków najlepiej szukać wśród wychodzących z przełącznika przy kierownicy dokładnie od przełącznika kierunków i tam trzeba obadać przewody kablem z żarówką. Najprawdopodobniej kolory będą takie same jak przy lampach od kierunkowskazów.
A z tymi od zamykania i otwierania to napewno dochodzą do przekaźnika nr1. Brat właśnie tam się podłączał w Carismie 2 ale kolorów nie pamięta. Ja jeśli nie znam kolorów tych przewodów to rozbieram drzwi kierowcy i tam znajduje te przewody a dalej śledząc ich drogę do kabiny podłączam się przy bezpiecznikach.
Jeśli próbowałeś wszystkie przewody przy tym przekaźniku nr1 i nie znalazłeś to musiałeś coś zrobić źle bo tam są napewno.
PiotrekSL4 - 22-03-2011, 21:22
Plecho1 po raz kolejny dzięki. Dajesz słuszne uwagi, z których na pewno skorzystam. Przy najbliższej okazji postaram się poszukać tych kolorów przewodów przy kierunkach, i w drzwiach.[/b]
taurus2 - 12-04-2011, 17:28
Bracia jak wielu z was zakupiłem sterownik zamka centralnego BX50s, bo mój oryginał troszeczkę szwankuje, ale do rzeczy.
przeczytałem cały ten wątek i myślę ok damy radę, po odkręceniu osłony i głośnika ujrzałem
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
sprawdziłem nawet przełącznik koło ręcznego i też się zdziwiłem
Uploaded with ImageShack.us
Datego proszę o POMOC
coolluk - 13-04-2011, 18:49
Macie może taką instrukcję do galanta 2,5 EA5W bo niestety temat w FAQ nie działa a nie potrafie doszukać się innego
OK juz znalazłem
plecho1 - 13-04-2011, 23:35
taurus2, ale oryginalny centralny działa z kluczyka czy nie? Bo widzę że chyba brakuje oryginalnego sterownika.
taurus2 - 15-04-2011, 15:42
plecho1, tak działa z kluczyka, z pilota oraz przycisk w środku (koło ręcznego.
Okazało się że sterownik mam na dole w środkowej konsoli
TU OPIS JAK ZDEMONTOWAĆ ŚRODKOWĄ KONSOLĘ
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Rozebrałem, sam nic nie zwojowałem poza podpięciem plusa i masy. Pojechałem do kumpla elektronika. Chłopak się rozejrzał pobadał i zrobił jak cacy. Sterowany jest PLUSEM. Kierunki dałoby się podpiąć bez diod, ale trzeba było by ciągnąć kabelek spod kierownicy, darowałem sobie, zamontowałem diody i gitara. Pod spodem link do zamka który ja kupiłem
http://allegro.pl/sterown....html?source=oo
Pozdrowienia i dzięki za zainteresowanie (P.S koszt montażu to 4-pack żubra)
PiotrekSL4 - 16-04-2011, 22:19
taurus2 napisał/a: | Rozebrałem, sam nic nie zwojowałem poza podpięciem plusa i masy |
Ja również i dałem spokój. Teraz czekam aż będe miał chwilkę wolnego i znajdę jakiegoś magika który mi to podłączy. Pewnie za 4 paka się nie uda -(
taurus2 - 16-04-2011, 23:31
PiotrekSL4, zależy gdzie masz oryginał schowany. Mogę powiedzieć sterownik (ten co kupiłem musi być podpięty pod oryginał i musi z nim współpracować). Sprawdź wtyczkę zrób sobie "czujniczek" - dwa przewody dł. ok 30-40 cm i żaróweczkę na 12v 5w. Podepnij jeden przewodów pod plus a drugi pod minus żarówki. Znajdź plus w sterowniku a minus podepnij pod karoserie. Podłącz kostkę pod sterownik (oryginał) jeden przewód żaróweczki pod masę a drugi wkładaj po kolei pod piny w wtyczce. tak dojdziesz jaki kabelek zamyka a który otwiera drzwi (ja miałem brązowy w srebrne kropki i jasno zielony w srebrne kropki. Podepnij się pod nie tymi kabelkami z zakupionego sterownika. jeżeli wszystko będzie ok to powinno wszystko działać (pamiętaj o uczeniu pilota) Kierunkowskazów zaś szukałem tak samo jak plusa i przewodów do otwierania i zamykania zamków, z tym że przekręciłem kluczyk tak żeby stacyjka się zapaliła i wsadzałem po kolei w piny naciskając przy tym oryginalnym pilotem zamknij otwórz za każdym razem, jeżeli trtafisz we właściwy przewód to żarówka będzie migać równo z kierunkami na stacyjce (przewody do kierunków są 2 - lewy/prawy). łączysz przez diody (koszt diod to ok 0,40 gr ) i masz wszystko cacy.
Teraz jak przy tym byłem i widziałem jak to kumpel robił jestem troszeńkę mądrzejszy.
ranwood - 10-07-2011, 11:08
CZarNY86 napisał/a: | Na 100% po wyjęciu kluczyka i pozostawieniu na dłuższy czas,zadziała.
Najgorzej jest przełożyć przewód między drzwiami a autkiem(jak jeszcze nie wiecie o co chodzi zobaczycie ;p ) |
potwierdzam .
wczoraj skończyłem montaż domykania szyb /w.g.Czarny86 /ze sterownika uniwersalnego sterowanego pilotem i wszystko działa jak ta lala.
zmienilem tylko zasilanie przekaźnikow u mnie są 4 szyby el. więc podciągnąlem plusa
na bezpieczniku - bezpieczniej
podziękowania dla Czarnego86
maxim25 - 26-07-2011, 09:09
Witam,
przedstawiam schemat układu domykania 2 przednich szyb mojego autorstwa (aczkolwiek do jego powstania przyczynił się pomysł CZarNego86 thx).
Zalety tego projektu:
- do domykania nie potrzebujemy żadnego sterownika
- nie trzeba przeciągać żadnych przewodów przez drzwi
- domykanie zadziała tylko w momencie kiedy stacyjka jest wyłączona
- domykanie działa i z pilota, i z kluczyka
Zasada działania:
Kiedy stacyjka jest włączona na pinie 9 złącza E-02 (jest to złącze w panelu z przyciskami sterowania szybami po stronie kierowcy) mamy +12V. Napięcie to powoduje że działa przekaźnik PK1. Jeśli teraz naciśniemy LOCK na pilocie lub tunelu środkowym domykanie nie zadziała bo przerwany jest obwód sterujący. Dopiero wyłączenie stacyjki spowoduje zanik IG2 i zwolnie PK1 (obwód sterujący zostanie zamknięty). W tym momencie po naciśnięciu LOCK na pilocie lub tunelu albo po zamknięciu drzwi kluczykiem, na pinie 1 złącza E-03 (złącze siłownika w drzwiach kierowcy) pojawi się na chwilę +12V. Spowoduje to zadziałanie przekaźników PK2 i PK3 i podanie +12V na styki 1-5 i 2-6 złącza E-02 a to spowoduje zamknięcie szyb.
Niestety w chwili obecnej nie miałem czasu sprawdzić jak to zadziała praktycznie, ale dokładnie przeanalizowałem schematy elektryczne Carismy i chyba nie popełniłem żadnego błędu.
Do realizacji projektu potrzebne są 3 miniaturowe przekaźniki z podwójnym zestawem styków i trochę przewodu. Nie wiem ile jest miejsca w obudowie sterownika szyb ale jeśli udało by się zmieścić tam 3 przekaźniki to z obudowy wystarczy wyprowadzić 1 przewód do siłownika.
!!! Uwaga zmiana koncepcji.
Zrezygnowałem z blokady działania domykania przy przekręconym kluczyku bo blokada jest mało przydatna. Nikt chyba nie będzie naciskać pilota czy zamykać drzwi kluczem w czasie jazdy.
Zrezygnowałem też wogóle z przekaźników. Zamiast nich diody. Diody podłączyłem wewnątrz sterownika szyb, i wyprowadziłem jeden przewód który podłączyłem do siłownika zamka w drzwiach kierowcy (przewód niebieski z czarnym paskiem). To na nim w momencie ryglowania drzwi pojawia się na chwilkę +12V co powoduje zamknięcie szyb.
Całość już zmontowana i uruchomiona. Efekt można zobaczyć na tym filmie:
Carisma domykanie szyb FILM
Zdjęcia
Uploaded with ImageShack.us
JacekeR - 26-07-2011, 12:07
Czekam z niecierpliwością na dalsze testy już praktyczne. Thx
maxim25 - 07-08-2011, 21:07
Witam testy praktyczne zakończone. Działa tak jak chciałem.
wątek wydzielony tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=65935
JacekeR - 07-08-2011, 21:20
Mam dwa pytania:
1. wartość diód?
2. czy na tylnych drzwiach też zadziała jak zmontuję dwa takie układy?
|
|
|