To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 1.8 CVT

jurekschroda - 12-04-2010, 09:41

:lol:

"Twoje odczucia są z gruntu błędne."

Jechałes obok mnie na miejscu pasażera podczas prób ? Chyba nie, prznajmniej cię nie pamiętam, a byłem w miarę trzeźwy. :wink:
Nie pisz więc, że miałem błędne odczucia, bo miałbyś takie same. :wink:

"sprint 0-100km/h bo tutaj faktycznie manualna skrzynia może być lepsza choć tutaj dużo zależy od kierowcy"

"Nie ma bata by przyspieszenie od 90-140 przy stałych 6000rpm było gorsze od 90-140 na 3 biegu w manulau"

Czyli wg ciebie od 0-100 lepszy jest manual, a od 90-140 lepszy/taki sam jest automat. Ciekawa teza, naprawdę, nie ma tu ironii w moich słowach. Czy ktoś ma może jakieś bliższe dane pomiarowe na temat róznicy przyśpieszeń między AT/MT w poszczególnych przedziałach prędkosci ? Ciekaw jestem bardzo.


"Podobnie jak Frago miałem kontakt tylko z CVT w 2.0."Czyli nie jeździłeś 1.8 CVT, a o tym rozmawiamy.

Zanim poznałem 1.8 CVT, miałem do czynienia tylko z 1.8 MT. Po pierwszej przejażdżce automatem miałem nieodparte wrażenie, że ta skrzynia trochę kucy gubi. Dla potwierdzenia przesiadłem się wprost z powrotem do manuala. Po zaledwie kilku dniach powtórzyłem całą operację. Przyznaję, że nie były to te same wersje - manualem jeździłem Sportbackiem, a CVT sedanem - nie wiem, czy moglo to mieć znaczenie dla oceny pracy skrzyni, ale raczej nie.
Dokonałeś podobnej próby ?

Na Twoim miejscu byłbym trochę bardziej ostrożny i nie rzucał wyrokami dotyczącymi wrażeń z jazdy czymś, czym nie jechałeś. Niemniej jednak szanuję twoje opinie dotyczące możliwej różnicy przyśpieszeń przy danych przedziałach prędkosci MT vs. AT - warto się to kwestią zainteresować bliżej, a nawet założyć nowy wątek, by więcej nie offtopować :wink:


Pozdrawiam

olsztyniak - 12-04-2010, 10:10

Witam, czytam tak te wypowiedzi i czytam i musze powiedzieć, że jestem zdziwiony, bo znajomy ma lancerka 18 z cvt ja mam manuala i pare razy zrobiliśmy "wymianę". Jego odczucia i moje sa identyczne - owszem cvt umożliwia płynniejsze wyprzedzanie niż w zwykłym automacie(to chyba logiczne), jednak do skrzyni manualnej pod tym względem się nie umywa - nie jest to przecież skrzynia bezstopniowa, bo wtedy rzeczywiście mógłby się lepiej zbierać. Chyba, że czegoś nie wiem, lub interpretuje błędnie to z chęcią się dowiem czegoś nowego, bo szczerze mówiąc zainteresowało mnie, jakim cudem mogliście mieć takie odczucia:)
jaca71 - 12-04-2010, 10:56

jurekschroda napisał/a:
"Twoje odczucia są z gruntu błędne."

Jechałes obok mnie na miejscu pasażera podczas prob ? Chyba nie, prznajmniej cię nie pamiętam, a byłem w miarę trzeźwy. :wink:
Nie pisz więc, że miałem błędne odczucia, bo miałbyś takie same. :wink:

Właśnie o to chodzi - odczucia są błędne wtedy gdy jesteś o czymś przekonany a jest odwrotnie. Ty jesteś przekonany że od 80 do 140 lub 160km/h lepie przyspiesza manual a jest inaczej. Nawet jeśli ja tez bym miał takie same odczucia nie zmieniło by to tego że i moje są błędne. :)
jurekschroda napisał/a:
Czyli wg ciebie od 0-100 lepszy jest manual, a od 90-140 lepszy/taki sam jest automat. Ciekawa teza, naprawdę, nie ma tu ironii w moich słowach. Czy ktoś ma może jakieś bliższe dane pomiarowe na temat róznicy przyśpieszeń między AT/MT w poszczególnych przedziałach prędkosci ? Ciekaw jestem bardzo.


Tutaj dyskusja powinna zejść do poziomu elementarnej fizyki z klasy gimnazjalnej plus podstaw mechaniki i znajomości zasady redukcji momentu obrotowego na przekładni plus budowy skrzyni CVT.

Z grubsza jest tak:
0 - 100km/h -
a) manual przede wszystkim w stanie spiętego sprzęgła ma mniejsze straty od skrzyni CVT
b) manual praktycznie od 0km/h pracuje ze spiętym sprzęgłem a CVT startuje na poślizgu Torque Convertera.
c) W CVT dojście do optymalnych obrotów (mocy maksymalnej) zajmuje jednak trochę czasu.
W efekcie mimo lepszego wykorzystanie silnika przez CVT sprint ten będzie na korzyść skrzyni manualnej.

80-160
Skrzynia manualna - masz dwie możliwości albo zaczynasz od drugiego biegu i w okolicy 100km/h zmieniasz na trójkę (strata) albo zaczynasz na trójce ale od poziomu obrotów poniżej 4000. Dalej przy 140km/h zmieniasz czwórkę (kolejna strata) i dociągasz do 160km/h.
Nawet biorąc scenariusz 80-140 czyli całość na trzecim biegu musisz przejść od ~3700 do 6500rpm co nie jest najefektywniejsze.
CVT w tym czasie z obrotów podróżnych ~2000 redukuje przełożenie do obrotów 6000 (jest to jedyna strata w CVT) i potem masz już w 100% wykorzystane maksymalne przyspieszenie samochodu.
W przypadku sprintu 80-160 CVT będzie szybsze, w przypadku 80-140 tez powinno być szybsze mino całego manewru przeprowadzonego na jednym biegu.

Wszystko bierze się z tego że samochód dla danej prędkości liniowej przyspiesza najlepiej gdy silnik kręci się w okolicach mocy maksymalnej :)
jurekschroda napisał/a:
Na Twoim miejscu byłbym trochę bardziej ostrożny i nie rzucał wyrokami dotyczącymi wrażeń z jazdy czymś, czym nie jechałeś.

Jeździłem CVT z 2.0 i jeżdżę manualem z 2.0 - więc jakieś porównanie mam. Jeździłem też prawie 300konnym potworem z CVT i odczucia są fantastyczne :)
I jeszcze raz: ja nie twierdzę że czujesz coś innego niż czujesz ale, że to co czujesz jest ułudą :)

olsztyniak napisał/a:
nie jest to przecież skrzynia bezstopniowa, bo wtedy rzeczywiście mógłby się lepiej zbierać. Chyba, że czegoś nie wiem, lub interpretuje błędnie to z chęcią się dowiem czegoś nowego, bo szczerze mówiąc zainteresowało mnie, jakim cudem mogliście mieć takie odczucia:)

CVT jest skrzynią bezstopniową :)

krzychu - 12-04-2010, 11:15

olsztyniak napisał/a:
nie jest to przecież skrzynia bezstopniowa


A jaka? Przecież CVT to skrzynia oparta na 2 stożkach po których przesuwa się pas. Dlatego optymalniej przyspiesza ze względu na to że nie zmienia biegu i do tego może utrzymywać w idealnym zakresie obrotów silnik...

Nie jeździłem CVT ale Multitronikiem od Audi po za dziwnymi odgłosami (stałymi obrotami silnika) i mała zwłoką na gaz (zanim silnik wejdzie na obroty) to wrażenia są pozytywne płynne przyspieszanie i w optymalnych obrotach silnika.

jurekschroda - 12-04-2010, 13:37

Cytat:
Ty jesteś przekonany że od 80 do 140 lub 160km/h lepie przyspiesza manual a jest inaczej.


I będę tak twierdził, dopóki ktoś nie dokona dokładnych pomiarów czasowych - teoria teorią - mam wrażenie, że nie wszystkie czynniki są tutaj brane pod uwagę.
Zbyt duża jest różnica, którą można odczuć po przesiadce z MT na AT. Po prostu zbyt duża. Postaram się gdzies znaleźć dane ( o ile takie są ) o przyśpieszeniu od 80/90 km, wtedy na pewno powrócimy do dyskusji.

krzychu - na stożkach/rolkach przesuwa się łańcuch, nie pas.

gzesiolek - 12-04-2010, 15:28

Tutaj najpewniej sie rozchodzi o plynnosc przyspieszania...
Na CVT raz dwa i plynnie rozchulasz od 90 do 160...
Na MT mozesz nieco lepiej wcisnac w fotel zrywem, ale jakbys sie nie staral ciezko Ci bedzie osiagnac w tym samym czasie 160, ot straty na zmianie biegow i schodzeniu z obrotami beda zbyt duze...
czyli przyspieszenie o +20km/h moze byc szybsze w MT (przy idealnie dobranym biegu do predkosci, albo nawet raczej predkosci poczatkowej do biegu)
ale przyspieszenie o te +60 - +70km/h juz na wysokich obrotach, biorac pod uwage wykorzystywanie mocy silnika bedzie lepsze na CVT... mowie z teorii...
bo CVT nie jezdzilem...
no i nalezy pamietac ze mowimy o trybie bezstopniowym automatycznym, na maksymalnym depnieciu gazu... gdzie skrzynia utrzymuje orboty w okolicach maksyma;nej mocy a zmienia plynnie srednice "przelozenia" wraz ze wzrostem predkosci...

olsztyniak - 12-04-2010, 17:06

jurekschroda napisał/a:
Cytat:
Ty jesteś przekonany że od 80 do 140 lub 160km/h lepie przyspiesza manual a jest inaczej.


I będę tak twierdził, dopóki ktoś nie dokona dokładnych pomiarów czasowych - teoria teorią - mam wrażenie, że nie wszystkie czynniki są tutaj brane pod uwagę.
Zbyt duża jest różnica, którą można odczuć po przesiadce z MT na AT. Po prostu zbyt duża. Postaram się gdzies znaleźć dane ( o ile takie są ) o przyśpieszeniu od 80/90 km, wtedy na pewno powrócimy do dyskusji.

krzychu - na stożkach/rolkach przesuwa się łańcuch, nie pas.




hm i zgadzam się z Tobą, http://en.wikipedia.org/w...le_transmission ja wiem, że wikipedia to średnie źródło informacji, ale sądze, ze w tym przypadku możnaby się nią posłużyć. Suma sumarum, z tego co wyczytałem, to jednak przy "zwykłym "cvt odczuwalny będzie fakt, że dostaniemy mniej momentu obrotowego(mniej efektywnie, czy jak to jeszcze nazwać), chyba, że w mitsu zastosowano ten najnowszy rodzaj, czego jednak nigdzie w informacjach znaleźć nie mogę. Chyba, że coś źle rozumiem, to prosze o wyjaśnienie:)

jaca71 - 12-04-2010, 17:47

olsztyniak napisał/a:
hm i zgadzam się z Tobą, http://en.wikipedia.org/w...le_transmission ja wiem, że wikipedia to średnie źródło informacji, ale sądze, ze w tym przypadku możnaby się nią posłużyć. Suma sumarum, z tego co wyczytałem, to jednak przy "zwykłym "cvt odczuwalny będzie fakt, że dostaniemy mniej momentu obrotowego(mniej efektywnie, czy jak to jeszcze nazwać), chyba, że w mitsu zastosowano ten najnowszy rodzaj, czego jednak nigdzie w informacjach znaleźć nie mogę. Chyba, że coś źle rozumiem, to prosze o wyjaśnienie:)

Nie wiem co Ty czytałeś ale tam jest napisane że:
Cytat:
This can provide better fuel economy than other transmissions by enabling the engine to run at its most efficient revolutions per minute (RPM) for a range of vehicle speeds. Alternatively it can be used to maximize the performance of a vehicle by allowing the engine to turn at the RPM at which it produces peak power

To znaczy w przełożeniu na prostą mowę, że można lepiej wykorzystać maksymalną moc, oraz uzyskać lepsze spalanie mimo że straty w tej skrzyni są większe,
Dopiero skrzynie dwu sprzęgłowe z 7 przelożeniami i więcej osiągają podobnie niskie spalanie.

jurekschroda - 13-04-2010, 12:07

Cytat:
To znaczy w przełożeniu na prostą mowę, że można lepiej wykorzystać maksymalną moc, oraz uzyskać lepsze spalanie mimo że straty w tej skrzyni są większe,

O mocy/przyśpieszeniu jeszcze pogadamy :wink: , ale z tym lepszym/mniejszym spalaniem w CVT to.. :lol: :lol: :axe:

Brzmi to trochę jak z folderu reklamowego.. i chyba tak należy do tego podejść.

racer1972 - 13-04-2010, 21:01

No fakt bo nie słyszałem jeszcze żeby automat palił mniej od manuala... :rolleyes:
Hubeeert - 13-04-2010, 21:33

racer1972 napisał/a:
o fakt bo nie słyszałem jeszcze żeby automat palił mniej od manuala...
DSG VW
jaca71 - 13-04-2010, 22:12

Hubeeert napisał/a:
DSG VW

Ale dopiero od 7 biegów w górę. I to nie dzięki szybkości zmiany biegów tylko dzięki temu że jest ich co najmniej 7 czyli zbliża się do idei CVT ;)

Luk - 13-04-2010, 22:51

racer1972 napisał/a:
No fakt bo nie słyszałem jeszcze żeby automat palił mniej od manuala...

Najwyższe przełożenie CVT jest wyższe, niż 5-go biegu w manualu. Przy dużych prędkościach będzie utrzymywał niższe obroty :arrow: mniejsze spalanie.

jurekschroda - 14-04-2010, 10:26

Jasne. Jest też wtedy ciszej.
Jest tylko mały problem. CVT będzie generalnie mniej palić od manuala tylko temu, kto mieszka zaraz przy wjeździe na niemiecką autobanę i robi trasy przynajmniej kilkunasto/kilkudziesięcio kilometrowe
Obawiam się, że koszty przeprowadzki, zmiany pracy i kupna chaty przy autobanie mogą nie zrekompensować "super spalania" CVT przy wyzszych prędkościach :rolleyes: :lol:

jaca71 - 15-04-2010, 06:33

jurekschroda,
Duża mnie ciekawość bierze dlaczego jesteś takim przeciwnikiem CVT? I czy tylko tej skrzyni czy też innych automatycznych także?
Co do spalania Mitsubishi podaje spalanie dla 2.0
Skrzynia/miasto/autostrada/mieszany
Manual/22/31/25 mpg
CVT/23/30/26 mpg
Czyli wynika że w mieście pali mniej ;) na autostradzie więcej :( w mieszanym mniej :)

Źródło

Ale już w życiu nie jest tak różowo ;)
CVT
Manual



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group