Lancer 1.8 CVT |
Autor |
Wiadomość |
StG [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2008, 12:49 Lancer 1.8 CVT
|
|
|
Witam wszystkich
Kupuje nowego lancerka i zastnawiam sie nad skrzynia cvt. Osiagi wiadomo ze nie takie jak z manualna skrzynia ale przypuszczam ze te 11,2 sek do setki to przyspieszenie w trybie auto... a jak z reczna zmiana lopatkami przy kierownicy? Czy ktos juz jezdzil? Jak wrazenia? |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2008, 13:58
|
|
|
a CVT nie oznacza pasowej skrzyni bezstopniowej? tak jak niegdyś w volvo? |
|
|
|
 |
kowzan [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2008, 14:12
|
|
|
Oznacza pasowa skrzynie bezstopniowa, ale sa predefiniowane ustawienia stozkow skrzyni, co symuluje klasyczny automat i wtedy mozna sie bawic lopatkami przy kierze. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-05-2008, 14:30
|
|
|
W odczuciach na pełnym automacie to pewnie coś jak z jazdą skuterkiem - tam tez w 99% są CVT tyle że aby kierowca mógł to strawniej znieść gdy silnik ciągle oscyluje w zakresie optymalnych obrotów bez względu na prędkość jazdy to wprowadzili to niby stopniowanie właśnie niemniej powinieneś tym się przejechać trochę zawczasu zanim kupisz bo może ci nie będzie pasiło a może wręcz odwrotnie |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 00:06
|
|
|
czyli tak to teraz obeszli cwane.
jechałem kiedyś volvo 340 z takową skrzynią ale starszej generacji i niezależnie od prędkości silnik utrzymywał praktycznie ten sam przedział obrotowy - wrażenie jakby wył
ale podejrzewam, że od tamtego czasu trochę technika poszła do przodu więc nic nie pozostaje jak tylko umówić się na jazdę próbną i grzać portfel |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
|
|
|
 |
StG [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 08:54
|
|
|
Teorie to ja znam Wyglada na to ze nikt nie jechal jeszcze lancerem cvt wiec bede pierwszy
Filmiki na YT wygladaja dosc przekonywujaca - moze dlatego ze nie slychac silnika wkrecajacego sie na wysokie obroty Tyle ze tam to jakas wersja GTS ktora ma chyba inny motor (2.0 152 hp) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-05-2008, 10:31
|
|
|
Bo w ameryca musza miec inna kompresje silnik dlatego jest tam 2.0 a w europie 1.8 z tym ze i tak moc jest porownywalna bym powiedzial (przez to ze ze w ameryce mniej oktanowe paliwo -> mniejsza kompresja)
A co do skrzyni to jak ktos lubi poczuc sportowa jazde to jest moim zdaniem bez sesu bo tam malo frajdy jest, silnik chodzi jak w skuterze dodajesz wiecej gazu wchodzi na wyzsze obroty mniej schodzi nizej (bada jeszcze predkosc obciazenie itd). Ogolnie jak ktos po prostu jezdzi autem to fajna sprawa bo silnik dziala duzo plynniej (pewnie duzo lepiej dla niego bo utrzymuje obroty zalozone przez producenta nie jest duszony nigdy ani nie jest przekrecany za duzo juz nie mowiac o polosiach ktore nigdy nie dostana przyspieszenie od 0 do 60 w krotkiej chwili jak to sie ma jak pusci sie sprzeglo na jedynce przy 6 tys) pewnie mozna zmieniac sekwencyjnie biegi ale to juz nie to samo a sama skrzynia ma ten problem ze jest montowana tylko do samochodow z nizszymi mocami (np. w EVO by juz raczej nie wytrzymala) tak samo w Audi (tam sie nazywa multitronik) jest tylko z mniejszymi silnikami i bez napedu quatro do wyzszych pojemnosci i qauatro stosuja tam DSG albo tiptronica bo pas klinowy w niej mogl by nie wtrzymac zreszta on musi byc ciagle bardzo mocno dociskany przez co generuje dosc duze opory.... W kazdym bac razie znajomy kupil sobie audi ostatnio z tym multironikiem (zawsze jezdzila z menualem) no i mowi ze spoko sie jezdzie (tylko ze tam z dieslem wiec to tez tez inna sprawa bo ta skrzynia wtedy utrzymuje nizsze obroty niz w bezynie i tam moim zdaniem lepiej to dziala bo jest mniejszy zakres obrotywi diesla i ta skrzynia daje wiecej kozysci niz w benzynie gdzie niekiedy my nie chcemy a ona zakreci do 5-6 tys)
Posumowujac moje obserwacje jak na automata teoretycznie to jest najlepsza poniewaz najlepiej wykozystuje silnik, dziala najplynniej (nie liczac tego ze nie mozna jej stosowac do wysokich mocy no i fajnie zeby z tym nie bylo problemow bo wiem ze np. naprawianie titronicka to czesto lepiej kupic od razu nowe auto albo nowa skrzynie ktore tez sobie SPORO kosztuje) no ale dziala calkowicie innaczej niz to czlowiek jezdzacy z menualem ma wyuczone przy przyzwyczajone wiec jak komus to nie przeszkada.....
Krzychu |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-05-2008, 10:28
|
|
|
krzychu napisał/a: | przez to ze ze w ameryce mniej oktanowe paliwo -> mniejsza kompresja |
ja jezdze na 95 oktanowym -> powiedz mi jaka mam kompresje? |
|
|
|
 |
StG [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2008, 11:09
|
|
|
W dalszym ciagu albo nikt nie jezdzil albo nikt nie chce napisac albo nikt kto jezdzil tu nie zajrzal
Zastnawiam sie ile auto zyskuje przy manualej zmianie biegow lopatkami przy kiero. Czasami mam po calym dniu dosc i podoba mi sie wizja ze nie bede musial machac ciagle lewarkiem zmiany biegow (swiatla co 200m) ale lubie tez kiedy autko jest w miare dynamiczne dlatego mam cicha nadzieje ze w trybie manualnym samochod zblizy sie osiagami do modelow ze standardowa skrzynia. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-05-2008, 12:13
|
|
|
No ale te łopatki przy tej skrzynie raczej nic nie pomoga bo ona utryzmuje optymalne obroty i tak jakby ciągle zmienia biegi plynnię i jest dynamiczna tylko odczucia subiektywne są różne.
Krzyzak - ale chodzi o to że wyższa kompresja wymaga bardziej oktanowego paliwa a nie zalezy od tego co nalejesz tylko silniki europejskie zatankowane paliwem w USA może w nich dochodzić do spalania stukowego dlatego sa odprezone.
Krzychu |
|
|
|
 |
StG [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2008, 13:18
|
|
|
krzychu - jak skrzynia w trybie manualnym ma mi utrzymywac obroty skoro to ja wtedy decyduje kiedy zmienic bieg? Od strony technicznej to dla mnie czarna magia ale te lopatki przy kiero chyba nie sa dla ozdoby nie? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-05-2008, 13:54
|
|
|
Automat działa bezstopniowo (nie ma zmian biegów) więc on utrzymuje obroty przy których auto maksymalnie przyspiesza (jesli wciśniesz od dechy jeśli mniej to mniejsze).
Zmieniając biegi ręcznie sam decydujesz i wtedy są "stopniowane" biegi (predefiniowane) ogólnie jak ktoś nie wie jak to działa ciężko wytłumaczyć w 2 słowa ale pewnie wyjdzie gorzej niż na automacie (jesli chodzi o samo przyspieszenie).
Krzychu |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2008, 08:08
|
|
|
krzychu napisał/a: |
Krzyzak - ale chodzi o to że wyższa kompresja wymaga bardziej oktanowego paliwa a nie zalezy od tego co nalejesz tylko silniki europejskie zatankowane paliwem w USA może w nich dochodzić do spalania stukowego dlatego sa odprezone.
Krzychu | Z tym spalaniem stukowym to kolego ostro przesadziles. Po zalaniu paliwem amerykanskim nie dojdzie do spalania stukowego!! Herezje prawisz. Teoretycznie moze do tego dojsc ale nie dojdzie. Przykladem sa hondy ktore maja CR na poziomie 10-11 i jakos jezdza w stanach. |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 21-05-2008, 08:16
|
|
|
mnie tam zawsze uczono ze jest cos takiego jak czujnik spalania stukowego, ktory dba o to aby to zjawisko nie mialo miejsca, a jesli jednak zajdzie, to wtedy komputer zmienia mapy zaplonu na takie ktore nie powoduja takich zlych objawow. Wiec teoretycznie czy w USA czy w EU silnik bedzie jezdzil calkiem niezle, tylko pewnie delikatnie moga ulgac zmianie jego osiagi.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
|