Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 1.8 CVT
Autor Wiadomość
StG
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2008, 12:49   Lancer 1.8 CVT

Witam wszystkich :)

Kupuje nowego lancerka i zastnawiam sie nad skrzynia cvt. Osiagi wiadomo ze nie takie jak z manualna skrzynia ale przypuszczam ze te 11,2 sek do setki to przyspieszenie w trybie auto... a jak z reczna zmiana lopatkami przy kierownicy? Czy ktos juz jezdzil? Jak wrazenia?
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2008, 13:58   

a CVT nie oznacza pasowej skrzyni bezstopniowej? tak jak niegdyś w volvo?
 
 
kowzan
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2008, 14:12   

Oznacza pasowa skrzynie bezstopniowa, ale sa predefiniowane ustawienia stozkow skrzyni, co symuluje klasyczny automat i wtedy mozna sie bawic lopatkami przy kierze.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-05-2008, 14:30   

W odczuciach na pełnym automacie to pewnie coś jak z jazdą skuterkiem - tam tez w 99% są CVT tyle że aby kierowca mógł to strawniej znieść gdy silnik ciągle oscyluje w zakresie optymalnych obrotów bez względu na prędkość jazdy to wprowadzili to niby stopniowanie właśnie niemniej powinieneś tym się przejechać trochę zawczasu zanim kupisz bo może ci nie będzie pasiło a może wręcz odwrotnie :mrgreen:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2008, 00:06   

czyli tak to teraz obeszli :) cwane.
jechałem kiedyś volvo 340 z takową skrzynią ale starszej generacji i niezależnie od prędkości silnik utrzymywał praktycznie ten sam przedział obrotowy - wrażenie jakby wył ;)
ale podejrzewam, że od tamtego czasu trochę technika poszła do przodu więc nic nie pozostaje jak tylko umówić się na jazdę próbną i grzać portfel
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2008, 07:58   

Drive mode
http://pl.youtube.com/watch?v=5K85k_pDGKY
http://pl.youtube.com/watch?v=jHwWb2v82x0
Sport mode
http://pl.youtube.com/watch?v=Bg_uAf5-7VI
 
 
StG
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2008, 08:54   

Teorie to ja znam :D Wyglada na to ze nikt nie jechal jeszcze lancerem cvt wiec bede pierwszy :D

Filmiki na YT wygladaja dosc przekonywujaca - moze dlatego ze nie slychac silnika wkrecajacego sie na wysokie obroty :P Tyle ze tam to jakas wersja GTS ktora ma chyba inny motor (2.0 152 hp)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-05-2008, 10:31   

Bo w ameryca musza miec inna kompresje silnik dlatego jest tam 2.0 a w europie 1.8 z tym ze i tak moc jest porownywalna bym powiedzial (przez to ze ze w ameryce mniej oktanowe paliwo -> mniejsza kompresja)

A co do skrzyni to jak ktos lubi poczuc sportowa jazde to jest moim zdaniem bez sesu bo tam malo frajdy jest, silnik chodzi jak w skuterze dodajesz wiecej gazu wchodzi na wyzsze obroty mniej schodzi nizej (bada jeszcze predkosc obciazenie itd). Ogolnie jak ktos po prostu jezdzi autem to fajna sprawa bo silnik dziala duzo plynniej (pewnie duzo lepiej dla niego bo utrzymuje obroty zalozone przez producenta nie jest duszony nigdy ani nie jest przekrecany za duzo juz nie mowiac o polosiach ktore nigdy nie dostana przyspieszenie od 0 do 60 w krotkiej chwili jak to sie ma jak pusci sie sprzeglo na jedynce przy 6 tys) pewnie mozna zmieniac sekwencyjnie biegi ale to juz nie to samo a sama skrzynia ma ten problem ze jest montowana tylko do samochodow z nizszymi mocami (np. w EVO by juz raczej nie wytrzymala) tak samo w Audi (tam sie nazywa multitronik) jest tylko z mniejszymi silnikami i bez napedu quatro do wyzszych pojemnosci i qauatro stosuja tam DSG albo tiptronica bo pas klinowy w niej mogl by nie wtrzymac zreszta on musi byc ciagle bardzo mocno dociskany przez co generuje dosc duze opory.... W kazdym bac razie znajomy kupil sobie audi ostatnio z tym multironikiem (zawsze jezdzila z menualem) no i mowi ze spoko sie jezdzie (tylko ze tam z dieslem wiec to tez tez inna sprawa bo ta skrzynia wtedy utrzymuje nizsze obroty niz w bezynie i tam moim zdaniem lepiej to dziala bo jest mniejszy zakres obrotywi diesla i ta skrzynia daje wiecej kozysci niz w benzynie gdzie niekiedy my nie chcemy a ona zakreci do 5-6 tys)

Posumowujac moje obserwacje jak na automata teoretycznie to jest najlepsza poniewaz najlepiej wykozystuje silnik, dziala najplynniej (nie liczac tego ze nie mozna jej stosowac do wysokich mocy no i fajnie zeby z tym nie bylo problemow bo wiem ze np. naprawianie titronicka to czesto lepiej kupic od razu nowe auto albo nowa skrzynie ktore tez sobie SPORO kosztuje) no ale dziala calkowicie innaczej niz to czlowiek jezdzacy z menualem ma wyuczone przy przyzwyczajone wiec jak komus to nie przeszkada.....

Krzychu
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-05-2008, 10:28   

krzychu napisał/a:
przez to ze ze w ameryce mniej oktanowe paliwo -> mniejsza kompresja

ja jezdze na 95 oktanowym -> powiedz mi jaka mam kompresje?
 
 
StG
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2008, 11:09   

W dalszym ciagu albo nikt nie jezdzil albo nikt nie chce napisac albo nikt kto jezdzil tu nie zajrzal :D

Zastnawiam sie ile auto zyskuje przy manualej zmianie biegow lopatkami przy kiero. Czasami mam po calym dniu dosc i podoba mi sie wizja ze nie bede musial machac ciagle lewarkiem zmiany biegow (swiatla co 200m) ale lubie tez kiedy autko jest w miare dynamiczne dlatego mam cicha nadzieje ze w trybie manualnym samochod zblizy sie osiagami do modelow ze standardowa skrzynia.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-05-2008, 12:13   

No ale te łopatki przy tej skrzynie raczej nic nie pomoga bo ona utryzmuje optymalne obroty i tak jakby ciągle zmienia biegi plynnię i jest dynamiczna tylko odczucia subiektywne są różne.

Krzyzak - ale chodzi o to że wyższa kompresja wymaga bardziej oktanowego paliwa a nie zalezy od tego co nalejesz tylko silniki europejskie zatankowane paliwem w USA może w nich dochodzić do spalania stukowego dlatego sa odprezone.

Krzychu
 
 
StG
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2008, 13:18   

krzychu - jak skrzynia w trybie manualnym ma mi utrzymywac obroty skoro to ja wtedy decyduje kiedy zmienic bieg? Od strony technicznej to dla mnie czarna magia ale te lopatki przy kiero chyba nie sa dla ozdoby nie? :D
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-05-2008, 13:54   

Automat działa bezstopniowo (nie ma zmian biegów) więc on utrzymuje obroty przy których auto maksymalnie przyspiesza (jesli wciśniesz od dechy jeśli mniej to mniejsze).

Zmieniając biegi ręcznie sam decydujesz i wtedy są "stopniowane" biegi (predefiniowane) ogólnie jak ktoś nie wie jak to działa ciężko wytłumaczyć w 2 słowa ale pewnie wyjdzie gorzej niż na automacie (jesli chodzi o samo przyspieszenie).

Krzychu
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2008, 08:08   

krzychu napisał/a:

Krzyzak - ale chodzi o to że wyższa kompresja wymaga bardziej oktanowego paliwa a nie zalezy od tego co nalejesz tylko silniki europejskie zatankowane paliwem w USA może w nich dochodzić do spalania stukowego dlatego sa odprezone.
Krzychu
Z tym spalaniem stukowym to kolego ostro przesadziles. Po zalaniu paliwem amerykanskim nie dojdzie do spalania stukowego!! Herezje prawisz. Teoretycznie moze do tego dojsc ale nie dojdzie. Przykladem sa hondy ktore maja CR na poziomie 10-11 i jakos jezdza w stanach.
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 21-05-2008, 08:16   

mnie tam zawsze uczono ze jest cos takiego jak czujnik spalania stukowego, ktory dba o to aby to zjawisko nie mialo miejsca, a jesli jednak zajdzie, to wtedy komputer zmienia mapy zaplonu na takie ktore nie powoduja takich zlych objawow. Wiec teoretycznie czy w USA czy w EU silnik bedzie jezdzil calkiem niezle, tylko pewnie delikatnie moga ulgac zmianie jego osiagi.

Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.