To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

Matejko - 31-07-2007, 15:16

te metalowe proponuje jesli nie sa pozarte przez rdze to oczyscic w jakims plynie i zamontowac spowrotem pamietajac o nasmarowaniu miedzy metalem a plastikiem, a reszta tulejek przychodzi przy drazku od biegow - tylko patrzac od spodu auta troszke wyzej
Anonymous - 02-08-2007, 10:21

tulejki wymienione :) biegi wchodzą jak w masełko- to nic że po zmontowaniu wszystkiego nie było wstecznego :) ale się z tym uporałem. aha no i z całego kompletu zostały mi 4 tulejki i 4 małe simeringi - nigdzie ich nie znalazłem a wyjąłem i rozebrałem cały mechanizm drążka zmiany biegów. metalowe tulejki wyczyściłem zgodnie z radą Matejko i nasmarowałem.

polecam- można kupić cały komplet tulejek na Allegro od użytkownika volvo945 - ja z przesyłką zapłaciłem 58 zł.

pozdrawiam

Anonymous - 04-08-2007, 15:30
Temat postu: Re: Biegi w Carismie
Witam,
jestem posiadaczem cari 1.8 GDIrocznik 1999 i mam problem z wrzuceniem dwójki podczas redukcji, np. z 3 na 2. Czy może zna lekarstwo na to, proszę o pomoc.
Wiem że to nie tuleje, bo GDI ich nie ma
Pozdrawiam
MISIEK 1.8GDI



zibi napisał/a:
Witam .
Mam problem z moją Carismą.
1.6 16V rocznik2000 Clasic. (150tys)Zaczęło sie od problemu z biegiem 5 musiałem użyć duzej siły dociskając w prawo aby wchodził , po jakimś czasie przyzwyczaiłem sie do tego mimo że było to mało komfortowe, moja żona (słaba istotka ) włanczała ją w 3 -ech przypadkach na 10.
Ale tu niespodzianka po 10.000 takiej zabawy 5-tka nagle zaczęła wchodzić jak złoto bez wysiłku a padł bieg 1-szy i wsteczny tzn ja znowu z użycim sporej siły dociskając lewarek w lewo i do przodu wrzucam te biegi . moja żona z jedynką jeszcze sobie radzi ale z wstecznym już nie.
Może ktoś się już z tym spotkał, czy to wina skrzyni czy mechanizmu lewarka.
Proszę o radę zanim oskubią mnie w warsztacie.
Pozdrawiam
Zibi

saphire - 04-08-2007, 15:55

Jeśli to GDI z manualną skrzynia to o ile dobrze kojarzę to pewnie cięgna do regulacji lub wymiany ewentualnie synchronizator w skrzyni ale to trzeba by mechanior kumaty dokładniej obadał.
Anonymous - 05-08-2007, 19:29

Pewnie masz racje, bez mechanika się nie obędzie, ale dzieki.
Muszę podjechać.
Pozdrawiam

P.S. Może znacie dobrych i niedrogich mechaników znających się na Miśkach

saphire napisał/a:
Jeśli to GDI z manualną skrzynia to o ile dobrze kojarzę to pewnie cięgna do regulacji lub wymiany ewentualnie synchronizator w skrzyni ale to trzeba by mechanior kumaty dokładniej obadał.

Anonymous - 12-09-2007, 20:30

u mnie tez problemy z 1 biegiem tulejki/zmora carismy jak czytam/ale co tam kazde autko ma jakieś wady/dobrze ze nie wieksze problemy hehe
Anonymous - 29-09-2007, 13:18

Właśnie nabyłem taki komplet tulejek w serwisie Volvo w Poznaniu u Karlika.
Po małych negocjacjach za ...... niecałe 60 zł
Teraz tylko pozostaje wymiana.

[ Dodano: 08-10-2007, 19:28 ]
Właśnie wymieniałem te tulejki i mam kłopot teraz ze wstecznym. Wchodzi ale ze zgrzytem na samym końcu "skoku" lewarka.
szurek, widze że też miałeś problem -pytanie czy jest tam jakaś regulacja?
Reszta biegów teraz wchodzi bezproblemowo.

Anonymous - 13-10-2007, 12:06

Też mam problem z 5 biegiem. Pytałem się w zakładzie specjalizującym się w japońskich autach i powiedzieli że może nie trzeba będzie wymieniać tulejek tylko "coś" pogrzebać :shock:
I stąd moje pytanie : czy jest to warte zachodu?


PS. Pytałem się w ASO Miśka i serwisant powiedział że kpl. tulejek kosztuje ok. 170 zł :cry:

Anonymous - 14-10-2007, 20:09

Wymiana tulejek to podstawa. 70zł w VOLVO (bez robocizny of course)

później można pobawić się w regulację,
gdy nadal jest problem ze skrajnymi biegami R/1/2 lub 5
możliwe ze lewarek jest przesunięty bardziej na którąś ze stron

z tego co pamietam regulacja jest pod lewarkiem zmiany biegów od spodu gdzieś tam, trzeba mieć kanał
(choć nie dam sobie reki uciąć)


co do samej piatki, to żeby sprawdzić czy jest uwalona wystarczy zdjać osłonę piatego biegu bez zdejmowania skrzyni, góra 30 min roboty, i każdy warsztat od naprawy skrzyn naprawi piatkę za znośne pieniadze

Anonymous - 14-10-2007, 22:38

No i kolejny ten sam problem.
Przejrzałem wcześniejsze posty i myślę, że i u mnie jest to wina tulejek - b.ciężko wchodzi 5-tka.
Mam tylko do was jedno pytanie. czy te tulejki do Volvo s40 i v40 z aukcji Allegro użytkownika volvo945 pasują do każdej Carismy?
A dokładniej Cari 2000, 1.6 16V
Kupie je chętnie, ale chcę wiedzieć, czy będą na pewno pasować.
Dzięki za odpowiedź!

Anonymous - 19-10-2007, 17:34

Wizyta w Volvo Lublin:
Tuleja plastyk 2 x 7,30zł
Tuleja Lewarka plastyk 2 x 12,20
O-Ring 2 x 5,11
O-Ring 2 x 1,46
Tuleja gumowa 1 x 7,31
Tuleja Lewarka stalowa 1 x 13,15
Tuleja lewarka stalowa 1 x 19,96
--------------------------------------
suma 92,56zł (bez stalowych tulejek 59,45)


A wygląda to dokładnie tak:



Które powierzchnie dokładnie polecacie nasmarować ?

Matejko - 19-10-2007, 19:36

plastik/metal
metal/sruba
plastik/guma
tak zeby oringow nie nasmarowac:)
i nie skrecac za mocno :)

Anonymous - 22-10-2007, 12:18

laser masz rację jest tam regulacja.
w miejscu gdzie łączysz drążek zmiany biegów z drążkiem poprzecznym łączącym go ze skrzynią biegów musisz ustawić dokładnie w takiej samej pozycji jak był... a najlepiej jak poluzujesz to łączenie i posadzisz kogoś w kabinie samochodu aby trzymał drążek zmiany biegów w najbardziej wycentrowanej pozycji ( czyli na luzie w pozycji miedzy 3 a 4 biegiem) i wówczas dokręcisz to połączanie zaznaczone w czerwonym kółku na rysunku poniżej.



i dodam jeszcze, że jeśli drążek zmiany biegów chodzi w miarę ciężko a tylko nie wchodzą biegi 1, 5 lub R to także polecam podregulować to miejsce powinno pomóc bez kupowania tulejek.

Anonymous - 30-10-2007, 15:12

Dzięki. Okazało się że faktycznie, tulejki mam sprawne :lol: Problemem mojego autka jest więc regulacja.
Anonymous - 10-11-2007, 04:10
Temat postu: czy ta skrzynia jest też w Carismie 16 GL rocznik 97' ?
mam podobne problemy :? czy to ta sama wada fabryczna ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group