To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wyrzucanie zapłonu

grzesiopaka - 23-12-2015, 09:59
Temat postu: wyrzucanie zapłonu
Witam,podobnie stało się u mnie w Galancie.Po podłączeniu pod kompa wyskoczyło "Wykryto przerwy zapłonu w cylindrze 2 (AKT)" oraz "Elektrozawór sterowania EGR (AKT)".Pytanie,który to cylinder?.Szukałem kolejności zapłonu w V6 ale nie znalazłem.
polaff - 23-12-2015, 11:34

grzesiopaka napisał/a:
Szukałem kolejności zapłonu w V6 ale nie znalazłem
1,2,3,4,5,6
Owczar - 23-12-2015, 11:40

Od strony grodzi są nieparzyste. Rosną w górę od strony rozrządu jeśli dobrze pamiętam.
mar111cin - 23-12-2015, 18:23

Trochę późno, ale może jeszcze masz problem. U mnie moduł naprawiał gość z zielonej góry. Po wymianie bez problemu, nie pamiętam teraz kontaktu do niego, ale wiem, że w zielonej górze na przeciwko tesco jest poczta, a naprzeciwko tesco mechanik - on tam czasem bywa, trzeba by zadzwonić i zapytać, Widzę że adres to Elektronowa 4, zadzwoń popytaj, o młodego chłopaka co naprawia moduły zapłonowe. Ewentualnie w zielonej górze na chynowie w takim "warsztat dziupla" ale teraz nie pamiętam dokładniej ulicy, a tam sami mechanicy :lol:


Edit, teraz dopiero widzę, że go znalazłeś, wrzuć jakiś kontakt do niego, tak na zaś.
Mi naprawiał jakieś 3 lata temu moduł. Powiedział - cewkę też masz do wymiany, ale cewek nie mam do tego samochodu i wtedy nabyłem nową na allegro.
potem jeździłem do niego z częściami od lancera ojca i za każdym razem mówił - dziwne, sprawdziłem i to powinno działać, a na końcu okazało się, że pękł wałek rozrządu i dlatego iskry nie było ;) Więc uczciwie mówił, że to sprawne, a tamto nie.

deejay - 23-12-2015, 20:25

grzesiopaka napisał/a:
Szukałem kolejności zapłonu w V6 ale nie znalazłem.


Tak na szybko naszkicowane .


glowkamario89 - 25-12-2015, 12:10

<robertdg> dzięki za podpowiedź w sprawie ustawienia nowego aparatu, okazała się bardzo pomocna. Jednak problemów ciąg dalszy.... :pale: aparat naprawiłem w Zielonej Górze (wymieniona cewka i naprawiony moduł) wszystko poskładałem, auto odpaliło bez zająknięcia pięknie równo chodziło.
Rozgrzałem silnik i ruszyłem w drogę, żadnego szarpania czy drgania, świetna dynamika. Po 20km zaczęła się przygoda. Wskazówka od obrotomierza zaczęła skakać z góry na dół od zera do trzech tysięcy. Po chwili poczułem, że auto przestaje reagować na gaz. Wskazówka spadła na zero a ja ledwo dojechałem kilometr do parkingu. Już go nie odpaliłem. Co ciekawe ciągnąc go, po przekręceniu zapłonu prędkościomierz wskazywał prędkość a obrotomierz na zerze mimo, że miałem wbity bieg.(dziwne) po zaciągnięciu do domu i wystygnięciu, odpaliłem bez problemu, pochodził 15 minut, wsiadłem żeby się przejechać i znowu to samo auto padło do kolejnego ostygnięcia. Co to może być??? I czy łączyć to z naprawionym chwile wcześniej aparatem??? Proszę o pomoc

robertdg - 25-12-2015, 12:36

Wygląda na uszkdozony aparat zapłonowy, czujnik położenia wałka albo cewka po nabraniu temperatury moga powodować taki efekt
glowkamario89 - 25-12-2015, 12:49

Co dziwne w dalszym ciągu nie pokazuje żadnych błędów. A sam aparat jest dopiero co po kapitalnym remoncie. Nie wiem nawet jak się zabrać za szukanie problemu. Może elektryk pomoże?
robertdg - 25-12-2015, 13:21

W kodach błedów aparat diagnozowalny dopiero po 03.2000
glowkamario89 - 25-12-2015, 13:29

No to lipa bo mój model jest sprzed 2000. Jeśli chodzi o poprzednia awarie aparatu to samochód nie palił w ogóle a przed samym zatrzymaniem nie skakała wskazówka od obrotów. Teraz te objawy są bardzo dziwne. Jest możliwe by aparat znowu padł? Dodam że cały układ jest nowy
deejay - 25-12-2015, 13:51

glowkamario89 napisał/a:
No to lipa bo mój model jest sprzed 2000. Jeśli chodzi o poprzednia awarie aparatu to samochód nie palił w ogóle a przed samym zatrzymaniem nie skakała wskazówka od obrotów. Teraz te objawy są bardzo dziwne. Jest możliwe by aparat znowu padł? Dodam że cały układ jest nowy


Najlepiej drugi aparat na podmiankę rozwiąże wątpliwości .

glowkamario89 - 25-12-2015, 14:05

No tak. To na pewno pomoże w ustaleniu problemu. Choć gość który robił mój aparat, zapewnia że sprawdził aparat po naprawie. Dlatego zastanawiam się czy wiązać ze sobą te dwie awarie. No i druga sprawa dlaczego wskazówka tak wariowała? Czy to normalne przy problemach z aparatem?
szwagierr - 26-12-2015, 14:46

To bardziej wygląda na problem z czujnikiem wału niż z aparatem zapłonowym...
Ewcia80 - 29-12-2015, 10:40

Hejka.Może mi ktoś pomoże w problemie.Otóż od tygodnia zauważyłam,że gdy skrzynia jest w pozycji D oraz stoję w korku,to od czasu czuję lekkie drgania silnika i związane z tym spadki obrotów w dól o jakieś 100 obrotów.Nie je.st to regularne i nie dzieje się za każdym razem jak auto jest na D.Na benzynie tego nie ma.Tylko na LPG.W pozycji P tylko 2 razy poczułam lekkie drgnięcie silnika na lpg.Auto generalnie jeździ bardzo dobrze.Odpala z rana dobrze.Nie dławi się itp.Kable zmieniane 18 tys.km temu.kopułka oraz palec i świece 8 tys.km temu.Zadne błedy nie wyskakują,Analiza spalin w normie.Co to może być?
Owczar - 29-12-2015, 14:03

Jeśli tylko na LPG to trzeba się przyjrzeć parametrom pracy na biegu jałowym na LPG i Pb. Czasy wtryskow korekty ltft i stft. Jakie masz wtryskiwacze?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group