Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyrzucanie zapłonu
Autor Wiadomość
kblaszczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 18
Skąd: Stargard
Wysłany: 20-11-2013, 20:55   Wyrzucanie zapłonu

Auto zostało zagazowane, objawy w czasie jazdy na gazie się nasilają. Przy jeździe na 3 biegu przy około 50 szarpie, na 4 przy około 80. W czasie lekkiego wduszenia gazu auto lekko drga i czuć lekki brak mocy. Wymienione zostały wszystkie świece, przewody są ok. Od momentu jazdy na gazie pali się check, elm wskazuje że jest to wyrzucanie zapłony na 4 cylindrze. Co powinienem sprawdzić? Posiadam ELM-a
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 20-11-2013, 21:10   

kblaszczu napisał/a:
Wymienione zostały wszystkie świece, przewody są ok. Od momentu jazdy na gazie pali się check, elm wskazuje że jest to wyrzucanie zapłony na 4 cylindrze. Co powinienem sprawdzić?


w układzie WN jeszcze pozostaje kopułka i palec do wymiany
jeśli mówisz, że na LPG to się nasila, to pewnie będzie to

niektórzy miewali też problemy z wypadającymi zapłonami przez padnięte popychacze
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
kblaszczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 18
Skąd: Stargard
Wysłany: 20-11-2013, 21:18   

Popychaczy nie słychać, więc je wykluczam. Można to jakoś dokładniej sprawdzić? Widzę, że na allegro wystawione są całe aparaty, kopułki lub same palce więc nie chciałbym wymieniać w ciemno
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 20-11-2013, 21:23   

kblaszczu napisał/a:
Popychaczy nie słychać, więc je wykluczam. Można to jakoś dokładniej sprawdzić? Widzę, że na allegro wystawione są całe aparaty, kopułki lub same palce więc nie chciałbym wymieniać w ciemno


ściągnąć kopułkę i palec i ocenić ich stan

kolega Wrex to przerabia właśnie, więc masz u niego w temacie, nawet i fotki:

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=240
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
kblaszczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 18
Skąd: Stargard
Wysłany: 20-11-2013, 21:34   

Dzięki za sugestię, jutro rozbiorę i zobaczę jak to wygląda
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-11-2013, 21:49   

Jeśli zawór będzie podparty - niedomknięty, to znaczy, że nie będzie luzu więc jeśli nawet popychacz będzie uszkodzony, to nic nie będzie słychać. Aby sprawdzić, czy to wina podpartego czy wypalonego zaworu, wystarczy pomierzyć ciśnienie sprężania. Jeśli na tym problematycznym cylindrze będzie mniejsze od pozostałych to zlokalizowałeś problem.
Czasem też podobne efekty może dać nieszczelność w kolektorze ssącym w części położonej najbliżej niedomagającego cylindra. Walczyłem osobiście z trzema takimi przypadkami w autach znajomych. Jeden już się nawet szykował na remont głowicy i ewentualnie pierścieni u swojego mechanika. Okazało się, że rurka podciśnieniowa po między kolektorem a serwem miała dziurę.
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-11-2013, 00:54   

polecam zrobic test cisnienia w cylindrach jak radzi plecho1.nieszczelnosc w dolocie mozesz sprawdzic plak-iem rozpylajac go w w okolicach teoretycznej nieszczelnosci.tylko nie w dolot bezposrednio ;)jak masz nieszczelnosc to powinny ci wzrosnac/spasc obroty stosujac powyzsza metode.pozdrawiam
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 21-11-2013, 06:51   

Podłączaj lampę stroboskopową kolejno na każdy przewód WN i obserwuj czy błyska regularnie - tym sposobem ocenisz stan układu WN. Tam gdzie wypadają zapłony lampa nie błyska. Winna może być kopułka, kabel lub cewka. Oczywiście sprawdzaj na wolnych obrotach po przy wysokich sama lampa nie nadąża się ładować i wyzwalać, pamiętaj o poprawnym zapięciu czujnika indukcyjnego na przewód - działa tylko w jedną stronę.

Zdejmij kopułkę i oczyść styki wewnętrzne z warstwy tlenków - śrubokręcikiem. Jeśli styki są aluminiowe to zbierają się na nich takie paznokietki które nie chcą przewodzić i trzeba je usunąć. Oczyść je potem drobnym papierem ściernym, styki palca rozdzielacza również.

Wieczorem lub w ciemnym pomieszczeniu użyj atomizera z wodą. Rozpylaj mgiełkę wody po ciemku nad przewodami WN. Jeśli zacznie się dyskoteka, to kable do wymiany.

Podciśnienie i lewe powietrze to bardzo ważna sprawa. Nic nie syczy? Sprawdź plakiem jak pisał kolega.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-11-2013, 07:50   

kblaszczu napisał/a:
Od momentu jazdy na gazie pali się check, elm wskazuje że jest to wyrzucanie zapłony na 4 cylindrze. Co powinienem sprawdzić? Posiadam ELM-a
A na benzynie OK, nie ma szarpania, wypadania zapłonów na 4-tym cylindrze :?: Zrób reset ECU pojeżdzij na benzynie kilkanaście kilometrów, sprawdź jak sie zachwuje przy adekwatnych warunkach jazdy na gazie, na końcu podpenij kabel, sprawdź czy wyskoczyły jakieś błędy. Opisz to tutaj.
Może być jeszcze tak,. że w samej instalacji gazowej trafil się bublowy komponent, napisz jaką masz instalacja, na jakich komponentach.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kblaszczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 18
Skąd: Stargard
Wysłany: 21-11-2013, 19:33   



Dzięki za wszystkie rady. Dziś dobrałem się do kopułki o oto efekty. Sama kopułka wygląda dosyć ok, styki lekko zaśniedziałe, grafit na moje oko wydaje się być w porządku. Za to palec był wręcz nadpalony i jakby niepełny. Drobnym papierem ściernym wszystko zeszlifowałem i złożylem. Efekt? Auto mam wrażenie że ma teraz więcej mocy na gazie, momentami "dragania" nie występują, ale błąd ciągle pojawia się ten sam.
Odnosząc się do Waszych rad, ze sprężaniem jest wszystko ok, lampa stroboskopowa była podłączana i pokazywała drobne odstępstwa. Objaw lekkiego szarpania występował również na benzynie. Instalacje mam na sterowniku zenit pro z wtryskiwaczami hana, ale nie pamiętam czy zielone czy czerwone

A oto kody błędów:
Ostatnio zmieniony przez kblaszczu 21-11-2013, 19:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-11-2013, 19:41   

Popraw lini do zdjęć.
Palec rozdzielacza do wymiany
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kblaszczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 18
Skąd: Stargard
Wysłany: 21-11-2013, 20:17   

Czy tak wyszczerbiony palec rozdzielacza może być przyczyną tych objawów które podałem?
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 21-11-2013, 20:29   

kblaszczu napisał/a:
Czy tak wyszczerbiony palec rozdzielacza może być przyczyną tych objawów które podałem?


zdecydowanie
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 21-11-2013, 20:31   

Przy tak wyszczerbionym palcu nie ma się co zastanawiać, tylko trzeba go zmienić go jak najszybciej zanim padnie cewka lub moduł w aparacie.

Aha, i zainwestuj w palec dobrej firmy. Miałem przypadek w hondzie Accord 99, że nowy palec dostał przebicia wewnętrznego i iskra uciekała na ośkę aparatu. Diagnoza szarpania była bardzo utrudniona...
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 21-11-2013, 20:35   

Witek vel Mysza napisał/a:

Aha, i zainwestuj w palec dobrej firmy.


tzn jakiej?
niestety jeśli chodzi o palec i kopułkę do V6 to jest słaba oferta na rynku
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.