Wyrzucanie zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20-11-2013, 20:55 Wyrzucanie zapłonu
|
|
|
Auto zostało zagazowane, objawy w czasie jazdy na gazie się nasilają. Przy jeździe na 3 biegu przy około 50 szarpie, na 4 przy około 80. W czasie lekkiego wduszenia gazu auto lekko drga i czuć lekki brak mocy. Wymienione zostały wszystkie świece, przewody są ok. Od momentu jazdy na gazie pali się check, elm wskazuje że jest to wyrzucanie zapłony na 4 cylindrze. Co powinienem sprawdzić? Posiadam ELM-a |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20-11-2013, 21:18
|
|
|
Popychaczy nie słychać, więc je wykluczam. Można to jakoś dokładniej sprawdzić? Widzę, że na allegro wystawione są całe aparaty, kopułki lub same palce więc nie chciałbym wymieniać w ciemno |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20-11-2013, 21:34
|
|
|
Dzięki za sugestię, jutro rozbiorę i zobaczę jak to wygląda |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-11-2013, 21:49
|
|
|
Jeśli zawór będzie podparty - niedomknięty, to znaczy, że nie będzie luzu więc jeśli nawet popychacz będzie uszkodzony, to nic nie będzie słychać. Aby sprawdzić, czy to wina podpartego czy wypalonego zaworu, wystarczy pomierzyć ciśnienie sprężania. Jeśli na tym problematycznym cylindrze będzie mniejsze od pozostałych to zlokalizowałeś problem.
Czasem też podobne efekty może dać nieszczelność w kolektorze ssącym w części położonej najbliżej niedomagającego cylindra. Walczyłem osobiście z trzema takimi przypadkami w autach znajomych. Jeden już się nawet szykował na remont głowicy i ewentualnie pierścieni u swojego mechanika. Okazało się, że rurka podciśnieniowa po między kolektorem a serwem miała dziurę. |
|
|
|
 |
majdanos
Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21-11-2013, 00:54
|
|
|
polecam zrobic test cisnienia w cylindrach jak radzi plecho1.nieszczelnosc w dolocie mozesz sprawdzic plak-iem rozpylajac go w w okolicach teoretycznej nieszczelnosci.tylko nie w dolot bezposrednio ;)jak masz nieszczelnosc to powinny ci wzrosnac/spasc obroty stosujac powyzsza metode.pozdrawiam |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 21-11-2013, 06:51
|
|
|
Podłączaj lampę stroboskopową kolejno na każdy przewód WN i obserwuj czy błyska regularnie - tym sposobem ocenisz stan układu WN. Tam gdzie wypadają zapłony lampa nie błyska. Winna może być kopułka, kabel lub cewka. Oczywiście sprawdzaj na wolnych obrotach po przy wysokich sama lampa nie nadąża się ładować i wyzwalać, pamiętaj o poprawnym zapięciu czujnika indukcyjnego na przewód - działa tylko w jedną stronę.
Zdejmij kopułkę i oczyść styki wewnętrzne z warstwy tlenków - śrubokręcikiem. Jeśli styki są aluminiowe to zbierają się na nich takie paznokietki które nie chcą przewodzić i trzeba je usunąć. Oczyść je potem drobnym papierem ściernym, styki palca rozdzielacza również.
Wieczorem lub w ciemnym pomieszczeniu użyj atomizera z wodą. Rozpylaj mgiełkę wody po ciemku nad przewodami WN. Jeśli zacznie się dyskoteka, to kable do wymiany.
Podciśnienie i lewe powietrze to bardzo ważna sprawa. Nic nie syczy? Sprawdź plakiem jak pisał kolega. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-11-2013, 07:50
|
|
|
kblaszczu napisał/a: | Od momentu jazdy na gazie pali się check, elm wskazuje że jest to wyrzucanie zapłony na 4 cylindrze. Co powinienem sprawdzić? Posiadam ELM-a | A na benzynie OK, nie ma szarpania, wypadania zapłonów na 4-tym cylindrze Zrób reset ECU pojeżdzij na benzynie kilkanaście kilometrów, sprawdź jak sie zachwuje przy adekwatnych warunkach jazdy na gazie, na końcu podpenij kabel, sprawdź czy wyskoczyły jakieś błędy. Opisz to tutaj.
Może być jeszcze tak,. że w samej instalacji gazowej trafil się bublowy komponent, napisz jaką masz instalacja, na jakich komponentach. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21-11-2013, 19:33
|
|
|
Dzięki za wszystkie rady. Dziś dobrałem się do kopułki o oto efekty. Sama kopułka wygląda dosyć ok, styki lekko zaśniedziałe, grafit na moje oko wydaje się być w porządku. Za to palec był wręcz nadpalony i jakby niepełny. Drobnym papierem ściernym wszystko zeszlifowałem i złożylem. Efekt? Auto mam wrażenie że ma teraz więcej mocy na gazie, momentami "dragania" nie występują, ale błąd ciągle pojawia się ten sam.
Odnosząc się do Waszych rad, ze sprężaniem jest wszystko ok, lampa stroboskopowa była podłączana i pokazywała drobne odstępstwa. Objaw lekkiego szarpania występował również na benzynie. Instalacje mam na sterowniku zenit pro z wtryskiwaczami hana, ale nie pamiętam czy zielone czy czerwone
A oto kody błędów:
 |
Ostatnio zmieniony przez kblaszczu 21-11-2013, 19:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-11-2013, 19:41
|
|
|
Popraw lini do zdjęć.
Palec rozdzielacza do wymiany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21-11-2013, 20:17
|
|
|
Czy tak wyszczerbiony palec rozdzielacza może być przyczyną tych objawów które podałem? |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 21-11-2013, 20:31
|
|
|
Przy tak wyszczerbionym palcu nie ma się co zastanawiać, tylko trzeba go zmienić go jak najszybciej zanim padnie cewka lub moduł w aparacie.
Aha, i zainwestuj w palec dobrej firmy. Miałem przypadek w hondzie Accord 99, że nowy palec dostał przebicia wewnętrznego i iskra uciekała na ośkę aparatu. Diagnoza szarpania była bardzo utrudniona... |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|