To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

Krzyzak - 02-05-2017, 22:22

Kiedy i wymiana nie pomaga, to mam sposób, który ostatnio wypróbował znajomy w Space Starze GDI - wymiana pompy oleju (+ popychacze oczywiście). Poprawa natychmiastowa i 100%.
More Than Explo - 05-05-2017, 21:15

Bardzo przepraszam, ale zadam tu milion pytań odnośnie wymiany popychaczy, bo do takiego właśnie zabiegu się przysposabiam :)

znalazłem bardzo fajny opis samplera odnośnie czyszczenia magistrali i samych popychaczy.

Cytat:
Popychacze tez dobrze przeplukac. Idealnie nadaje sie WD40. Wciskamy slomke tak zeby odblokowac kulke i psikamy az przestanie wyplywac syf ze srodka. Mozemy zatem przystapic do odpowietrzenia. Manual podaje zeby montowac je odpowietrzone w oleju napedowym. Dlatego bierzemy jakis pojemniczek wlewamy rope i zanurzamy popychacz pompujac nim przy odblokowanej kulce (trzeba ja wcisnac jakims spilowanym gwozdziem). Po tym jak juz przestana wychodzic pecherzyki powietrza popychacz jest odpowietrzony. Mozna go sprawdzic czy jest szczelny. Taki odpowietrzony po przycisnieciu nie ma prawa sie wsunac nawet pod wplywem sporej sily.


Poniżej zdjęcie nowego popychacza. Który otwór należy przepsikać? Ten zaznaczony kółkiem, czy ten większy od czoła?

Gdzie ta kulka? Mam ją wygrzebać z tego większego otworu żeby się pokazała?

Popychacz na zdjęciu jest w pozycji napompowanej tak? - nie daje się ścisnąć pod palcami, nawet pod dużą siłą. Czy to oznacza, że ten nowy popychacz jest już odpowietrzony?


jaco2g - 05-05-2017, 21:28

Jeżeli jest nowy to nie ma co go przepłukiwać, a w przypadku starych wciskasz rurkę do tego większego otworu na górze. Nic nie wygrzebuj żeby Cie nie kusiło, ja przed płukaniem starych popychaczy najpierw wyciskałem z nich stary olej używając do tego specjalnie spiłowanego wkrętaka wkładając go od góry zaznaczam jeszcze raz i jak mówiąc ogólnie "zmiękły" wtedy płukałem WD-kiem. Po tym zabiegu odpowietrzasz je w ropie tak jak masz w opisie przy okazji przeczyść magistrale i takie można zakładać. Czy trzeba nowe odpowietrzać? ja odpowietrzałem żeby mieć pewność że są sprawne mimo że są już "zalane" jakimś olejem.
More Than Explo - 05-05-2017, 22:17



Te popychacze zbudowane są chyba podobnie jak na tym schemacie.

Żeby je zmiękczyć, trzeba uwolnić olej z tej tej dolnej komory, a można to zrobić jedynie przez ugięcie tej kulki na sprężynie. Dlatego potrzebny jest spiłowany gwóźdź, który oprze się idealnie o kulkę i ją wciśnie...?

Wtedy trzeba również oprócz dociskania kulki, docisnąć również główkę popychacza, żeby wypchnęła ten olej z dołu?

Hugo - 05-05-2017, 22:25

More Than Explo, dokładnie tak jak piszesz.
More Than Explo - 05-05-2017, 22:43

Hugo napisał/a:
More Than Explo, dokładnie tak jak piszesz.


Kurcze nie taki diabeł straszny jak go malują :) Czyli cykanie następuje wtedy, gdy popychacz puszcza olej z dolnej komory i pozwala na ugięcie się trzpienia aż do końca, przez co uderza on w denko?

Rozumiem, że prawidłowo działający popychacz trzyma twardo ciśnienie oleju w dolnej komorze i się nie ugina. W idealnym świecie, jak napompuje go olejem czy ropą, to będzie ją trzymał do końca świata?

Kulejący zaczyna puszczać olej przez ten zawór kulowy, ale nadrabia ubytki tego oleju przez to że pompa podaje cały czas olej przez te boczne kanaliki i wytwarza na tyle duże ciśnienie, że zawór kulowy się otwiera i wtłaczany jest do środka olej, który pod wpływem nacisku trzpienia znowu łapie ciśnienie i domyka zawór kulowy. I tak sobie hula jakoś ten popychacz, cyklicznie puszczając nieco oleju i znowu pompując się świeżym, wtłoczonym przez pompę?

A padnięty na amen popychacz stracił zupelnie szczelność, pod naciskiem wypuszcza olej a trzpień łupie z całą mocą w denko. Pompa nie jest w stanie już zasilić olejem tej komory i popychacz cały czas wali o to denko i walić nie przestanie, dopóki się go nie wymieni?

Bardzo proszę poprawcie mnie jeśli się mylę :)

bardzo chciałbym zobaczyć jak wyglądają te kanały zasilające olejem, czy olej omija sprawne popychacze i płynie sobie dalej do miski?

Krzyzak - 06-05-2017, 08:16

More Than Explo napisał/a:
Rozumiem, że prawidłowo działający popychacz trzyma twardo ciśnienie oleju w dolnej komorze i się nie ugina. W idealnym świecie, jak napompuje go olejem czy ropą, to będzie ją trzymał do końca świata?

1. Dokładnie tak
2. Nie, gdyż ropa zostanie usunięta i dostanie się tam olej pod odpowiednim ciśnieniem a każdy cykl nacisku będzie próbował ten olej stamtąd odpompować.

xor - 08-05-2017, 17:48

A ja napiszę herezje teraz...

Od 3 lat mam nie wymieniany olej.
Autem praktycznie od 2 lat nie jeżdżę, jest w zupełnie fatalnym stanie !
Trzymam go tylko z sentymentu w celu osobistego wyremontowania, jak 'dorobię się' garażu z kanałem.
Stoi pod chmurką, odpalam go czasem 1x na miesiąc, czasem 1x na 4 miesiące.

Przed 3 laty klepały popychacze od grodzi, od zderzaka były już wymienione.

Teraz wniosek: jak tak sobie jeżdżę, to piszczy, skrzypi i ociera sporo rzeczy, ale akurat silnik chodzi aksamitnie i cichutko !
:rolleyes:

More Than Explo - 09-05-2017, 14:10

Bardzo proszę o pomoc w nurtujących mnie kwestiach:

1. Kanały olejowe w rurce i dźwigienkach sobie przeczyszczę, a co z kanałami z silnika? Jak je bezpiecznie przeczyścić? Obawiam się psikać tam WD40 albo kompresorem :roll:

2. Czy po wyczyszczeniu rurki i dźwigienek nie powinienem ich posmarować olejem przed ponownym montażem? Po ropie, będą przez chwilę pracowały zupełnie na sucho, nic się nie zatrze?

3. Czy mam nałożyć pastę dirco również na uszczelnienia gniazd świec? Jeśli tak, to czy na pokrywę, czy na uszczelki i czy pojedynczy pasek w koło, czy dwa paski po brzegach? Zakładam te uszczelniacze na tuleje wychodzace z silnika i montuję pokrywę? Czy robi się to jakoś inaczej?

4. Rurkę z kanalikami olejowymi można pomoczyć w ropie, żeby przepłukać kanaliki, ale czy dźwigienki moczyć całe? Czy tylko okolice kanałów olejowych? A może zrezygnować z ropy i tylko przedmuchać WD40 same kanaliki a potem sprężone powietrze, żeby wydmuchać resztki WD40? (cały czas myślę o tym, żeby nic nie pracowało na sucho po montażu)


Wybaczcie, ale wolę zapytać bardziej doświadczonych, niż później improwizować :)

MichciuGT - 09-05-2017, 14:28

WD40 - z tego co pamiętam jest tłuste podobnie jak ropa...
do czyszczenia różnych powierzchni polecam jakiś zmywacz który używasz po wyczyszczeniu grubszych osadów ropą, miejsca pracujące między sobą a mające olej podczas pracy powinno się chociaż polać olejem.

Hugo - 09-05-2017, 14:48

More Than Explo napisał/a:
3. Czy mam nałożyć pastę dirco również na uszczelnienia gniazd świec? Jeśli tak, to czy na pokrywę, czy na uszczelki i czy pojedynczy pasek w koło, czy dwa paski po brzegach?
Posmaruj cienka warstwą Dirco najwyższą krawędź uszczelniacza świecy pośrodku i tyle.
More Than Explo napisał/a:
Zakładam te uszczelniacze na tuleje wychodzace z silnika i montuję pokrywę?
Dokładnie tak.
More Than Explo - 09-05-2017, 15:42

Dzięki koledzy :)

Jeszcze tylko kwestia punktu 1. Jak zadbać o kanaliki od strony silnika?

bialyjayz - 23-06-2017, 08:52

pytanie odnośnie popychaczy, co może skutkiem zapowietrzonych prócz wkurzającym stukaniem?
More Than Explo - 11-07-2017, 20:26

Poniżej wklejam linka do relacji z samodzielnej wymiany popychaczy w 2.5V6. Jeżeli ktoś się zastanawia nad taką zabawą to może warto zajrzeć :)

http://forum.mitsumaniaki...1525464#1525464

MATTNATTS - 25-08-2017, 00:34

Gdzie dostać najtaniej popychacze do 2,4 gdi? Macie jakieś opinie na temat producentów?

[ Dodano: 26-08-2017, 03:11 ]
Ktoś miał styczność z popychaczami firmy dokuji do 2,4gdi? Jakieś opinie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group