To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

Krzyzak - 01-05-2018, 21:42

I mi się zdarzyło zmienić złe łożysko. Co było zrobić - dokupiłem drugie i zmieniłem na drugiej stronie. Druga sprawa to JPN - Jedziesz Przecież Niedaleko :)
Mam kilka części NTY i sobie chwalę - może nie jest to jakość na 5, ale na 4+ już tak, więc często nie warto przepłacać.

mitsupower - 07-05-2018, 17:53

czekoladka_1981 chyba masz rację. Swego czasu też miałem wymieniać tak jak kolega i właśnie gdzieś wyczytałem, że tak właśnie jest jak piszesz.

[ Dodano: 07-05-2018, 17:54 ]
Nie warto oszczędzać na łożyskach. Kiedyś wymieniałem w swoim i kupiłem SKF i byłem mega mega zadowolony. Cena też nie była kosmos, ale to może dlatego, że kolega mi załatwił.

wojbud - 15-07-2018, 01:11

Chrupie mi przegub i w związku z tym mam pytanie czy w każdej wersji galanta przegub zewnętrzy był taki sam? chodzi mi o ilość zębów na frezie i na zębatce ABS? ewentualnie jakiej firmy szukać czy może kupić używany oryginał? galant 2.0 benzyna 99r. ? Pytałem na fb ale jakoś admin chyba mnie nie lubi.
Hugo - 15-07-2018, 09:07

wojbud, we wszystkich Galach EA z lat 1996-2004 były te same przeguby wewnętrzne i te same koronki ABS-u. Najlepiej kupić kompletną używaną półoś w bdb stanie.
Motor1987 - 02-11-2018, 22:26

Slyszal ktos o takich wynalazkach:

https://allegro.pl/piasta-lozysko-kola-przod-mitsubishi-galant-92-03r-i5345233871.html

https://www.czesciauto24.pl/gsp/8379523?
:D

Krzyzak - 04-11-2018, 13:02

tora ma często koyo w środku - więc jak oryginał
Hugo - 04-11-2018, 16:11

Kiedyś tora to był straszny szajs, zamontowałem nowe na przód i po kilku tysiącach wyły i szumiały na zakrętach. Wolałbym kupić to GSP i wprasować.
scb - 09-11-2018, 01:14

Cytat:
odnośnie huczenia - jaką diagnozę postawicie / byście postawili - szum na wprost i skręt w prawo. Po skręcie w lewo cisza. Dla mnie było to na 99% łożysko po drugiej stronie czyli lewe.


Przeciez na chlopski rozum, jesli skrecasz w lewo to przenosisz ciezar na LEWA strone (czego powodem jest ustawanie szumienia), a wiec chyba logiczne ze PRAWE masz do wymiany a nie LEWE?

A tak z innej beczki to czytam ten wątek i nie moge uwierzyc ze tak wielu z Was wkłada do swojego auta jakies szajsowate lozyska zamiast NAJLEPSZE. Rozumiem, ze mozna nie miec kasy na cos droszego, ale na boga - co tanie to drogie. Nie lepiej pozyczyc, wlozyc cos dobrego i miec spokoj, zamiast wymieniac co roku? Kiedys ludzie na tym forum pytali jakie jest NAJLEPSZE lozysko, teraz aby tylko po najnizszej linii oporu. MALUCHA se kupcie ;)

slawkoo94 - 09-11-2018, 01:35

Skręcając w lewo obciążamy prawą stronę :D
scb - 09-11-2018, 01:47

Cytat:
Skręcając w lewo obciążamy prawą stronę :D

a to ciekawe :) a jak kolega stanie na lewej nodze to tez ciezar przeklada sie mu na prawa noge ? :lol:

[ Dodano: 09-11-2018, 01:50 ]
No dobra, moge sie mylic w sumie, na chlopski rozum to biore hehe
W kazdym razie jestem pewny na 99% ze jesli skrecajac w lewo jest cisza to prawe jest do wymiany a kolega wymienil lewe, takze tego

Hugo - 09-11-2018, 08:08

scb, mylisz się. Jak skręcasz w lewo to auto przechyla się i dociąża prawą stronę, więc... Co do łożysk kół to prawe mam oryginalne KOYO, a lewe dla testów założyłem najtańsze jakie znalazlem, czyli Starline za ok. 60 zł. Poprzednio przejechałem na takim kilkadziesiąt tysięcy km bez problemu i było cichutkie i bez luzów, po tym zmieniłem piasty na 5x114,3 także nie zawsze to co najtańsze jest do niczego, szczególnie w obecnych czasach gdzie często jest dokładnie odwrotnie.
scb - 09-11-2018, 10:42

Faktycznie! cos mi sie [edit] :D sorry
djc1985 - 16-12-2018, 11:22

Witam. Mam padnięte łożysko z przodu. Czy piasta jest prasowana w zwrotnice? Odkręciłem 4 śruby łączące piastę że zwrotnicą i nie chce zejść. W poprzednim Galu wymieniałem z tyłu i problemu nie było.
milo - 16-12-2018, 12:17

djc1985 napisał/a:
Czy piasta jest prasowana w zwrotnice?

Nie jest ale pod wpływem korozji cięzko wychodzi trzeba troche wkrecic 4 śruby mocowania zwrotnicy i uderzyć w każdą śrube na pewno zejdzie przerabiałem to juz

Koyocik - 02-01-2019, 09:39

Montował ktoś już tą "nową" torę? Koyo nie do dostania chyba...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group