To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Hugo - 13-02-2012, 19:58

sebkin napisał/a:
Dokładnie to około milimetra bądź dwóch poniżej MAX.
No to idealnie.
SHARK1979 - 14-02-2012, 01:06

Mi ostatnio wymieniali i na bagnecie wskazuje do górnego znacznika idealnie i lalka :mrgreen:
pawel11 - 04-04-2012, 20:51

witam

dolacze sie do tematu mam Pini 1.8 gdi, od kiedy go kupilem slychac hydropopychacze.

wiec najpierw od razu zmienilem olej, nie pomoglo przy wymianie wszytskich paskow i rozrzadu wymienilem wszytskie hydro na nowe nie pomoglo.
ostatnio wyczytalem o srodku XADO rewitalizancie maximum. Gość od sprzedazy polecil mi by wlac srodek vita flush i samochod by pochodzil pol godz na wolnych. gdy spuscilem olej wygladal jak smola a zrobilem na nim 4 tys. Zalalem nowym olejem wlalem ten srodek xado i nadal slychac choc troche ciszej gosc niby mowil ze efekt po 1500-2000tys km. sie okaze ale chyba te silniki juz chyba tak maja ze slychac hydro.

co sadzicie.?

olej leje mobil 1 10w40 taki byl lany od nowosci

wichura1 - 05-04-2012, 22:51

Olej to raczej kiepski lejesz, do GDI 0w30 albo przynajmniej 5W40. 10W40 to do zwykłego MPI,tak jak mój 1.6 z mechaniczną regulacją luzów zaworowych. A środki dooleju to możesz w Fordach używać (miałem kiedyś styczność z Escortem który miał na klawiaturze 1cm osadu, od ulepszaczy).
pawel11 - 06-04-2012, 21:21

czyli co radzisz? spuścić ten olej i wlać 0w30 czy 5w40?
bo wczesniej w ksiazce mam ze lany byl 10w40.

po zmianie oleju moze wkoncu wyciszyć sie silnik?

Saqu - 07-04-2012, 12:03

przy okazji zmień olej na syntetyk
sebkin - 07-04-2012, 12:13

ja osobiście polecam Royal Purple 5W30. Jest on trochę droższy ale jakość naprawdę bardzo wysoka.
xluki - 07-04-2012, 13:12

Ja osobiście widziałem, obsłuchałem Cari GDI, która od nowości ma lany półsyntetyk 10W40 i popychaczy nawet nie słychać, nalatane ma 230tyś.km.Obecnie właściciel od 5lat leje najtańszy olej GM. Gdyby GDI miało śmiagać na syntetyku to w instrukcji obsługi byłby taki wpis, którego oczywiście nie ma. Moim zdaniem jeśli auto ma się dobrze na jakimś oleju to nie ma sensu go zmieniać. Zmiana olej z półsyntetyku na syntetyk nie wyciszy popychacz.
sebkin - 07-04-2012, 20:27

xluki napisał/a:
Zmiana olej z półsyntetyku na syntetyk nie wyciszy popychacz.

osobiście nie kierowałem się uciszeniem silnika tylko jak najwięszką jego ochroną ;) popychacze słychać ale mi to nie przeszkadza, wynagrodzeniem za słyszalne popychacze jest lepsze wkręcanie na obroty i spokojne kręcenie do wysokich obrotów.

wichura1 - 10-04-2012, 12:35

xluki, GDI bardzo brudzi olej, czemu winny jest bezpośredni wtrysk paliwa, spadają przez to jego właściwości smarujące. Olej 10W40, pomimo, że jest nazywany półsyntetycznym, jest syntetyczny w około 30% nigdy nie był polecany do GDI. Olej syntetyczny jest rzadszy, przez co lepiej smaruje i lepiej znosi wysokie temperatury. Lepiej smaruje także te hydrauliczne popychacze, poszukaj na Forum było wiele postów na ten temat. Niestety olej nie naprawi zużytych popychaczy, ale może je trochę wyciszyć
xluki - 10-04-2012, 14:25

wichura1, zależy jaki olej półsyntetyczny... Niektóre są produkowane na bazie olejów mineralnych, drugie na bazie olejów syntetycznych. Przykładem może być Castrol Magnatec 10W40, który produkowany jest na bazie olejów mineralnych. Dziwi mnie jedynie fakt, że w instrukcji obsługi nie ma jakiejkolwiek wzmianki o oleju do GDI. moim zdaniem, jeżeli byłby tylko zalecany syntetyk to byłoby to zaznaczone.
wichura1 - 10-04-2012, 16:04

Kupujesz samochód z jednym z najbardziej zaawansowanych silników benzynowych, a oszczędzasz na oleju? Producent podaje tylko klasę API SG a klasy lepkości nie podaje. W tej klasie możesz wlać nawet 15W40, twoja sprawa. Silnik GDI jest poddany takim obciążeniom, że olej po 1000 km jest już czarny. Jeżeli dbasz o silnik GDI używasz minimum 5W40, jeżeli nie możesz lać cokolwiek.
plecho1 - 10-04-2012, 18:35

W instrukcji w kwestii oleju jest podane minimum jakie należy spełnić aby nie stracić gwarancji i aby auto bezpiecznie przetrwało ten czas. Wszystko, co się stanie po gwarancji jest potencjalnie korzystne dla serwisu. W internecie jest wiele artykułów świadczących o korzyściach jakie niesie stosowanie syntetyku, było to też wiele razy opisywane na forum nie tylko w tym temacie. GDI jest specyficznym silnikiem w którym olej bardzo szybko staje się czarny i do tego hydrauliczne regulatory luzu zaworowego są bardzo podatne na zanieczyszczenia więc powinno się w nim stosować olej z którego wytrąca się jak najmniej syfu czyli najlepiej olej syntetyczny odporny na wysokie temperatury. Nikt tu nie chce nikogo przekonywać, jeśli komuś pasuje inny olej to i tak go wleje.
xluki - 10-04-2012, 18:53

plecho1 napisał/a:
osować olej z którego wytrąca się jak najmniej syfu czyli najlepiej olej syntetyczny odporny na wysokie temperatury
nie zawsze olej syntetyczny spełnia te kwestie. Nie każdy syntetyk bedzie się sprawdzał w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa (klasyfikacja ACEA). Mało który użytkownik GDI wie, że stosowany przez niego syntetyk nie nadaje się do tego silnika.
wichura1 - 10-04-2012, 22:16

Do GDI jest olej 10W30 fully synthetic for GDI, niestety jest drogi i trudno dostępny (w internecie do kupienia w Polsce znalazłem tylko MOTOREX Profile GDI 10W30). Dlatego stosuje się najlepsze pełne syntetyki czołowych firm, a nie półsyntetyki do "Fiatów UNO".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group