[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód
Hugo - 12-02-2020, 21:50
Tomasz87 napisał/a: | e... nie ma co tak dramatyzować i zniechęcać do złapania odrobiny praktyki | Nikt tu nie chce nikogo zniechęcać, jak najbardziej jestem za tym, by właściciele aut sami przy nich majstrowali (o ile mają choć trochę oleju w głowie), ale praktyka pokazuje, że czasami lepiej samemu bez zaplecza odpowiednich narzędzi za niektóre tematy się nie zabierać. Co byś zrobił gdyby przegub był zapieczony na wieloklinie w piaście co w tym aucie zdarza się bardzo często? Miałem wiele takich przypadków, wtedy wyciągasz całą zwrotnicę z półosią z auta, grzejerz palnikiem aż się piasta biała zrobi i lejesz młotem w przegub. Bez podgrzania nawet prasa 100 ton tego nie ruszy. Niemniej nie zniechęcam kolegi, próbować zawsze warto
Tomasz87 - 13-02-2020, 19:05
Hugo napisał/a: | Co byś zrobił gdyby przegub był zapieczony na wieloklinie w piaście co w tym aucie zdarza się bardzo często? Miałem wiele takich przypadków, wtedy wyciągasz całą zwrotnicę z półosią z auta, grzejerz palnikiem aż się piasta biała zrobi i lejesz młotem w przegub. Bez podgrzania nawet prasa 100 ton tego nie ruszy. |
eh, no to pozostaje mi się tylko cieszyć, że nie miałem takich problemów...
BTW, dlaczego u Ciebie wieloklin zapieka sie na cacy, a u mnie wyskakuje gdy tylko o tym pomyślę... serio, palcem je wypychałem, odciągając zwrotnicę.
Hugo - 13-02-2020, 20:50
Tomasz87, W żadnym z moich Galantów nie miałem zapieczonego wieloklinu przegubu w piaście, po odkręceniu łożysk od zwrotnicy łożyska same spadają na ziemię Problemy miałem w autach klientów. Dzieje się tak w autach, w których nigdy nie było wymieniane łożysko koła lub przegub zewnętrzny/półoś. Wszystko przez brak uszczelniacza przegubu od wewnętrznej strony. Jeśli w Twoim nie było tego problemu to znaczy, że ktoś już coś tam robił kiedyś.
xvs535 - 14-04-2020, 15:48
Hej,
czy miał ktoś taką przypadłość, że oto przy cofaniu z okolicy koła wyje straszliwie, natomiast przy jeździe do przodu idealnie nie jest ale nie nazwałbymtego wyciem. Dzieje się to przy przyspieszaniu (również na luzie gdy jest z górki). Zastanawiam się czy to może właśnie brać się z piasty.
-Fenek- - 14-04-2020, 15:56
Podnosiłeś auto i kręciłeś kołem ręką? Jeśli nie to tak zrób, to może zlokalizujesz skąd dokładnie dobiega ten dźwięk.
xvs535 - 14-04-2020, 16:08
Tak, na lewarku przy ruszeniu ręka jękło. Co ciekawe nie dzieje się to powtarzalnie. Czasem wyje długo i głośno, czasem tylko chwilę a czasem wcale. I zawsze tylko przy cofaniu (A dokładniej na etapie przyspieszenia).
jacek11 - 14-04-2020, 16:58
Przyjrzał bym się zaciskom hamulcowym. Klocki się nie kończą ?
przemek1602 - 15-04-2020, 07:08
Tylne zaciski pewnie stoją
Juiceman - 15-04-2020, 15:59
A czy jest ciszej jak lekko hamujesz? Jeśli nie to może troche rudej nazbierało się w bębnach?
xvs535 - 16-04-2020, 07:38
Dziękuję wszystkim za porady, zacznę od sprawdzenia klocków.
Co do bębna to odgłosy dochodzą ewidentnie z przodu więc to narazie zostawię.
Tak na marginesie, czy w przypadku zacisków jedno lub dwutłoczkowych to klocki się różnią czy jest to samo?
jacek11 - 16-04-2020, 15:51
Były trzy rodzaje hamulców przednich w galancie. Musisz sobie dobrze sprawdzić co tam siedzi. Jaki rocznik auta ?
Hugo - 16-04-2020, 23:24
xvs535 napisał/a: | Tak na marginesie, czy w przypadku zacisków jedno lub dwutłoczkowych to klocki się różnią czy jest to samo? | Tak, są zupełnie inne.
xvs535 - 17-04-2020, 11:24
jacek11 napisał/a: | Były trzy rodzaje hamulców przednich w galancie. Musisz sobie dobrze sprawdzić co tam siedzi. Jaki rocznik auta ? |
W papierach mam kwiecień 1999 ale z tego co piszą tu na forum to może być data pierwszej rejestracji. Na pewno mam wypukłą maskę, oczojebne zegary oraz napis 2.5 24V na klapie. Sugerowałby to I lift?
Edit:
Z tego co czytałem na forum w VINie JMBLNEA5WXZ000412 mam rocznik 99 co by z automatu oznaczało I lift.
jacek11 - 17-04-2020, 17:27
Skręć kołami, i zobacz czy zacisk ma dwa tłoczki, czy jeden.
Hugo - 17-04-2020, 20:35
xvs535, po VINIE jest rocznik 1999, więc na 100% po I lifcie i zaciski dwutłoczkowe.
|
|
|