To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander Turbo LPG

tościk - 26-10-2018, 16:21

Bzyk_R1 napisał/a:
tościk, odnośnie punktu drugiego. Ile masz teraz benzyny w baku i ile zwykle wozisz?


W chwili obecnej ok.1/4, bo jeżdżę na benzynie od kilku dni. Przy jeździe na gazie zwykle 1/2-3/4.
Po tych paru dniach jazdy w ogóle bez gazu problem odpalania praktycznie poszedł w zapomnienie, czasem się trafi, że z dwa zakręcenia dłużej musze kluczyk przytrzymać, ale nie tak żeby kilka sekund kręcić.

Poza p0170 błędów brak. Ten też nie wrócił odkąd na benzynie jeżdżę.

A z samym LPG i tak muszę jeszcze gazownika w takim razie poszukać, bo sam miejsca na zabawę nie mam, a zanim się zdecyduję na jakieś zmiany w instalacji, to przydałaby się jednak jakaś diagnoza.

Bzyk_R1 - 26-10-2018, 19:10

Problem odpalania może być spowodowany albo puszczaniem gazu albo tym że jest niewiele paliwa w baku. U mnie pomogło zatankowanie do pełna benzyny.
tościk - 19-01-2019, 09:21

Podsumowując moje wesołe przygody wygląda na to, że wymiana wtryskiwaczy pomogła.
Przy okazji zaliczyłem wymianę komputera bo nie dość, że nie znalazłem w swojej okolicy nikogo, kto by robił cokolwiek z AEB i był się w stanie do niego podłączyć, to nawet kupno oryginalnego interfejsu tego problemu nie rozwiązało. A że tyle miesięcy bez lpg daje trochę po kieszeni, to już mi się z tym ustrojstwem pałować nie chciało...

Wpadł sterownik KME Nevo i wtryski Yeti+. Śmigają jak należy.

Z rozmów z gazownikami wniosek nasuwa się taki, żeby nie kłaść sterowników-wynalazków. KME i Staga obsłuży praktycznie każdy. Włoskie wynalazki pozostaną wynalazkami. W dodatku sama Hana też wzbudza pobłażliwy uśmiech na twarzy gazowników. Twierdzą, że firma podupadła na jakości.

Martini86 - 25-04-2019, 20:03

tościk napisał/a:

Z rozmów z gazownikami wniosek nasuwa się taki, żeby nie kłaść sterowników-wynalazków. KME i Staga obsłuży praktycznie każdy. Włoskie wynalazki pozostaną wynalazkami. W dodatku sama Hana też wzbudza pobłażliwy uśmiech na twarzy gazowników. Twierdzą, że firma podupadła na jakości.

Jestem właśnie przed założeniem instalacji do swojego outlandera i nadal mam dylemat.
Pierwszy gazownik, który montuje kme, staga, landi renzo i prinsa poleca następujący zestaw
KME Nevo
KME Silver
Barracudy 130+ dotrysk benzyny
Butla 55
2700 zł
Stwierdził, że sterowniki Staga są wadliwe i woli KME.
Landi renzo droższa, ale nie daje gwarancji jak to będzie śmigać.
Z kolei drugi gazownik (również z ponad 20letnim doświadczeniem) montujący Staga i Landi Renzo, tego pierwszego nie poleca w ogóle, natomiast proponuje Landi Renzo za 3200 zł. O szczegółowej specyfikacji będę rozmawiał jutro. Wspomniał tylko o reduktorze do 350 KM. Dodam tylko, że wcześniej zakładał mi Landi do civica i staga do accorda, które śmigały bezproblemowo po 100 tyś i więcej.
Sam nie wiem na co się zdecydować.

Bzyk_R1 - 25-04-2019, 20:16

Martini86, sterownik jest mało istotny, ważne żeby montażysta umiał go obsługiwać i zrobił strojenie z AFR. Ja mam Staga i nie mam problemu z LPG. Ale wolałbym z perspektywy czasu LPG Techa. KME silver to zły wybór, będą kłopoty z termiką. AC Red, KME Extreme, lub Twin. Dotrysk benzyny nie jest potrzebny w tym aucie. Ja przy swoim obecnym setupie mam 100% zasilania LPG w całym zakresie.
Martini86 - 25-04-2019, 22:04

Bzyk_R1 napisał/a:
Martini86, sterownik jest mało istotny, ważne żeby montażysta umiał go obsługiwać i zrobił strojenie z AFR. Ja mam Staga i nie mam problemu z LPG. Ale wolałbym z perspektywy czasu LPG Techa. KME silver to zły wybór, będą kłopoty z termiką. AC Red, KME Extreme, lub Twin. Dotrysk benzyny nie jest potrzebny w tym aucie. Ja przy swoim obecnym setupie mam 100% zasilania LPG w całym zakresie.

Dzięki za cenne uwagi. Odnośnie reduktora też miałem wątpliwości, ale sam gazownik opowiadał, że w ostatnim czasie wymieniał 3 Twiny z różnych aut, bo padły, więc zasugerował silvera. Może faktycznie problem leży po stronie samego gazownika, choć opinie ma dobre.
Dzwoniłem też do autoryzowanego serwisu Staga w Zielonej Górze, ale po usłyszeniu, że nie ma potrzeby strojenia z AFR podziękowałem za dalsze informacje.

Bzyk_R1 - 25-04-2019, 22:36

Cytat:
Dzwoniłem też do autoryzowanego serwisu Staga w Zielonej Górze, ale po usłyszeniu, że nie ma potrzeby strojenia z AFR podziękowałem za dalsze informacje.


Bardzo dobrze zrobiłeś! Nie ma żadnego gadania że nie trzeba AFR. Mimo tego że szanuję wszystkich gazowników z wieloletnim doświadczeniem w montażu, to z całą stanowczością piszę że guzik się znają. To jest bardzo specyficzna cecha outlandera turbo że umiera w nim silnik po takiej samowolce gazownika. Charakterystyka silnika wymaga tutaj dopieszczenia instalacji. Jeżeli chcesz cieszyć się z jazdy na LPG to ciśnij ich o to. Solidny montaż na dobrych częściach, demontaż kolektora i wtryskiwacze idealnie zamontowane, strojenie AFR. Wtedy wszystko będzie ok. Osobiście polecam jako reduktor wybrać AC Reda 01 do 250KM. O twinie też słyszałem różne zdania aczkolwiek działa i chłopaki jeżdżą.

W@sio - 26-04-2019, 08:39

Bzyk_R1 napisał/a:
Osobiście polecam jako reduktor wybrać AC Reda 01 do 250KM. O twinie też słyszałem różne zdania aczkolwiek działa i chłopaki jeżdżą.

Ja Krzysiu z tym Red'em bym nie szalał, to że Ty masz zmodyfikowany przez gazownika, nie znaczy, że każdy będzie zadowolony z tego badziewia. Wiem, ja trafiłem na wadliwą partię, ale w ciągu ostatniego miesiąca diagnozowałem dwa Outki Turbo z okolicy, które miały AC R01RED i oba seryjne, w każdym z nich ten reduktor nie wyrabiał, a auto szarpało przy mocniejszym wciśnięciu gazu, ciśnienie spadało znacznie bardziej niż ustawa przewiduje, więc nawet do serii RED jest średnią opcją, no chyba, że mówimy o podlaniu benzyną powyżej 4000rpm lub przy obciążeniu powyżej 70%.

Tak, po przejściach z RED'em zainstalowałem twina - co ciekawe to są dwa silvery zlepione do kupy :) i ten reduktor już daje radę w całym zakresie obrotów i obciążeń. Mam go już kilka lat i odpukać działa bez zarzutu, jeno delikatne korekty ciśnienia przy każdej wymianie filtrów.

Martini86 - 26-04-2019, 09:21

W takim razie albo zaproponuję gazownikowi kme extreme, albo zdecyduję się na landi renzo (podobno ma mocne reduktory i pancerne wtryskiwacze), albo będę szukał innego zakładu.
Bzyk_R1 - 26-04-2019, 09:44

W@sio, z tego co wiem to od dłuższego czasu ACR01 jest już poprawiony przez producenta i nie wymaga żadnych przeróbek. Żeby to potwierdzić czekamy na informacje od Pawła z Świętochłowic. Wysłałem mu ACR01 od mojego gazownika. Jeżeli u niego wyrobi to można potwierdzić że są okej. Wiadomo że Twin będzie dawał lepiej radę bo co dwa reduktory to nie jeden, mój teraz pracuje na 1.35b a strojenie zostało "wypieszczone" przez Strunę ze Skawiny i diagnoza jedna: wyrabia, lać i jeździć.
Martini86 - 26-04-2019, 10:26

Dzwoniłem do kolejnego wysokocenionego zakładu w lubuskim. Pan zaproponował kme, ale na reduktorze Gold oraz brc sq 32. Oczywiście strojenie bez afr, tylko na podstawie korekt benzynowych i odczytu przez obd. Nie myślałem, że będzie taki problem ze znalezieniem odpowiedniego zakładu.
tościk - 26-04-2019, 12:55

Martini86, może warto w takim razie kawałek dalej podjechać? Bo jak patrze tu na lubuskie, to faktycznie ubogo... https://lpg-forum.pl/warsztaty-lpg.html
Bzyk_R1 - 26-04-2019, 14:46

Martini86, powiedz temu Panu że się zgadzasz tylko prosisz o przedstawienie polisy ubezpieczeniowej która obejmuje zniszczenie silnika klienta. Korekty benzynowe działają do 0,5bara w outlanderze a Outlander pompuje czasem ponad 1 bar. Zapytaj Pana jak ustawi lpg jak korekty się skończą?
Martini86 - 26-04-2019, 15:53

Darowałem sobie tego gazownika, choć bardzo chciał założyć gaz do tego auta (był pod wrażeniem).
W zasadzie jestem niemal zdecydowany na zestaw Landi Renzo Lovato Easy Fast C-OBD II:
reduktor RGJ Super HP nawet do 260 kW (353 KM) ciśnienie regulowane w zależności od potrzeb do 1700 mbar
wtryski Lovato KP
sterownik Lovato Easy Fast OBD II
dotrysk benzyny w trzech opcjach
stały 5%
w zależności od obciążenia
w zależności od obrotów (chyba wybiorę tą)
Hamownia z AFR, choć gazownik twierdzi, że sterownik i tak da radę z korektami.
Montaż: 2 dni
Cena 3400zł

Pytanie do użytkowników. Czy krótkie "berło" mieści się na stałe obok wlewu paliwa?

Bzyk_R1 - 26-04-2019, 19:07

Dotrysk w zależności od obciążenia jak już chce dolewać. Co do AFR to dobrze to robić w trasie też, berło mieści się, nie trzeba wykręcać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group