To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Siedzenia w Galancie EA

Owczar - 06-03-2013, 10:42

sveno napisał/a:
odepnij fotele na odłączonym aku, miernik do ręki i zmierz rezystancje na wtyczce w fotelu :)


Tylko trzeba robić to na odległość i zatkać uszy, bo to może być pierwszy i ostatni pomiar tej poduszki :)

kamil.ekonom - 06-03-2013, 12:47

Czyli kwestia rezystora załatwiona - 3k ohm powinno załatwić sprawę.

Co do szyn to wydaje mi się, że najlepiej wykorzystać te z OEM foteli, tylko jest mały problem z odkręceniem ich - chyba trzeba cały fotel rozebrać... Te z Recaro trzymają się na 4 śrubkach na imbus i ładnie odchodzą od dołu. OEM'owe natomiast też trzymają się na 4 śrubkach, ale nie tylko są przytwierdzone nimi od spodu, tylko trzymają też oparcie po bokach.

Ostateczne rozwiązanie to dostać jakieś całe fotele, wytargać szyny i "pozbyć się" z nich niepotrzebnych elementów.

sveno - 09-03-2013, 10:31

Owczar napisał/a:
Tylko trzeba robić to na odległość i zatkać uszy, bo to może być pierwszy i ostatni pomiar tej poduszki :)
poważnie? Chyba to nie wystarczy do odpalenia poduchy?
diabelll - 09-03-2013, 10:59

odpinasz aku czekasz 15 minut mozesz odpinac nie ma prawa wybuchnąć
sveno - 09-03-2013, 11:10

diabelll napisał/a:
czekasz 15 minut
na co? Na kawę? :) Nie lepiej zewrzeć klemy na kilka sekund by wyrównać potencjały?
A poważnie to my tu o mierzeniu rezystancji poduszki :)

kamil.ekonom - 09-03-2013, 14:07

Fotel pasażera już dwa razy odpinałem i ani poducha nie wystrzeliła ani check się nie zapalił, a nie odpinałem akumulatora...

OEM szyny już mam, we wtorek może będę miał czas to coś spróbuję pokombinować. Czekam jeszcze na oporniki.

jAZZMAN - 30-03-2013, 20:21

tomek84 napisał/a:
3 ohm do wtyczki i gotowe, sprawdzałem u siebie

Skoro później piszesz, że powinno być 3 Kilo Wyedytuj posta bo ktoś kiedyś nie doczyta dalej i się przejedzie ;)

nabassu - 30-03-2013, 21:40

kamil.ekonom, jak sie gdzies zatniesz to pisz. polecam spawanie, aczkolwiek pierwszy model byl na śruby. mocowania te same.
kamil.ekonom - 31-03-2013, 00:34

Siedzenia już siedzą w Galu - to tyle z dobrych wiadomości... Opornik 3k ohm nie zadziałał (teraz świeci SRS) - do jego zamontowania użyłem takich wsuwek do których przylutowałem opornik. W przyszłym tygodniu pewnie się wybiorę do kolesia, który mi to zrobi (kasowanie błędu + wstawi opornik).

Druga "zła" wiadomość to taka, że teraz się siedzi wysoko, ale już mam koncepcję jak zrobić, żeby było niżej 8)

nabassu, ogólnie mi chodzi o to, żeby fotele zostały w oryginale i z galantowych szyn zrobić takie które przykręcę do Recaro.

Teraz te szyny co mam można nazwać prototypem :P A pomysł mam taki, żeby poucinać wszystko co przeszkadza (głównie chodzi o obniżenie siedziska), wywalić regulację wysokości, dorobić jakieś mocowania dla foteli, a same szyny usztywnić od dołu - W ten sposób powinienem zamontować fotele na szyny zachowując regulację przesuwu tył/przód, jednocześnie nie siedząc jak w TIRze 8)

nabassu - 31-03-2013, 06:42

kamil, recaro musi zostac, bo po odkreceniu recarowych szyn, masz sliczny user-friendly spód z 4 dziurami.
zrob tak:
tniesz galowe szyny jedna linia ktora z grubsza okresla stala szerokosc.
fotel galowy regulowany (bodajże) ma przynitowane dwa wsporniki w tylej czesci ex-siedziska.
te wsporniki trzeba skopiowac na drugie szyny z kątownika 3-4mm 4x4cm / 3x3cm.
wazne jest, zeby skopiowac tez kąt, bo nie sa idealnie poziomo (relacja przod-tyl).
kladziesz sztywna linijke na plaszczyznie wspornika i ciut wyzej niz staly poziom, z przodu szyn, mocujesz fragment kątownika.
Takie ustawienie mocowan daje mniej wiecej wysokosc i nachylenie ori fotela z gala.
reasumujac, tniesz wszystko, nawet niech bedzie poziomo, na linii tych ori mocowan z tylu szyn.
linia ciecie przebiega przez srodek dziur po regulacji wysokosci.
a, trzeba podcinac galowa regulacje przod-tyl. zauwaz ze ta wieksza sprezynka ktora odbija wajche, nie jest bardzo potrzebna, wiec po jej usunieciu, tniesz wszystko (haczyk na nią) byle nie jej zawias. (znowu, linia wynikajace z ori mocowan)

kamil.ekonom - 31-03-2013, 13:28

nabassu, dzięki za cenne wskazówki :thumbright:

Mi tam nie zależy na regulacji wysokości, bo ja lubię siedzieć nisko w samochodzie, więc głównie mi chodzi o to, żeby obniżyć fotele.

Ale póki co to się muszę wstrzymać (brak czasu) i odłożyć przeróbki prawdopodobnie na czerwiec...

nabassu - 31-03-2013, 15:00

regulacji wysokosci z gala nie uzyjesz. postaram sie zrobic dzis ci zdjecia szyny z boku i moze pod fotelem.
mam najnizsza mozliwa pozycje fotela, przy zachowaniu galowego mechanizmu przesuwania szyn. nizej nie bedzie bo jest boczna wajcha.
za nisko tez nie dobrze, bo nogi ci sie odkleją od przodu siedziska.
tak jak pisalem, udalo sie cale szczescie uzyskac wysokosc fotela galowego.

kamil.ekonom - 01-04-2013, 16:58

nabassu napisał/a:
postaram sie zrobic dzis ci zdjecia szyny z boku i moze pod fotelem

Było by super :)

nabassu napisał/a:
mam najnizsza mozliwa pozycje fotela, przy zachowaniu galowego mechanizmu przesuwania szyn


I to mi w zupełności wystarczy.

lutekwwl - 08-04-2013, 23:56

mam takie głupie trochę pytanie, ale dziś przy sprzątaniu galantino zauważyłem na siedzeniu kierowcy z prawej strony na wysokości podłokietnika wajchę która może być pionowo albo poziomo :P do czego ona służy? :)
kamil.ekonom - 09-04-2013, 00:39

lutekwwl, to jest regulacja lędźwi...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group