To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Światła do jazdy dziennej

krzychu - 22-01-2011, 11:20

jaca71 napisał/a:
właściwie na prośbę jednego z forumowiczów mierzyłem.


:mrgreen:

jaca71 napisał/a:
W trybie dziennym światła mijania dostają 9.5V. Jak ktoś potrafi to przełożyć na procenty to...


To może być nawet mniej niż 50% bo kiedyś miałem jakiś wykres i to tak nieliniowo wzrastało. W każdym razie chyba 1,5V więcej to było nawet 30% więcej światła i 50% krótsza żywotność. A pamiętasz czy mierzyłeś na włączonym czy zgaszonym silniku (jednak to 1,5-2V różnicy w instalacji).

W ogóle powinniście (Ci od europejczyków) zainteresować się tematem co domontować żeby to tak działało. Za pewne to będzie jakiś opornik dość duży gdzieś wmontowany albo regulator PWM (ale ten mógł by generować zakłócenia więc nie wiem czy się na niego zdecydowali). Swoją drogą jak lutowałem swój włącznik świateł to się zainteresowałem tematem i głupie obniżenie napięcia przy prądzie ~ 20A nie jest prostym zadaniem.

Z drugiej strony patrząc jak macie rozdzielone drogowe od mijania (a tak mi się wydaje że macie) to ja bym się zdecydował na drogowe i są gotowe moduły które bardzo mocno obniżają napięcie i podłącza się je pod drogowe (szczególnie fajne dla tych co mają czujnik zmierzchu sam przełączy na zwykłe).

Ps. Dzisiaj na badaniu technicznym się mnie gośc pyta czy przełączam w nocy bo patrz pan jaka jest różnica :rolleyes: no to mu powiedziałem "tak bo sam to montowałem" :badgrin:

jaca71 - 22-01-2011, 21:53

krzychu napisał/a:
A pamiętasz czy mierzyłeś na włączonym czy zgaszonym silniku (jednak to 1,5-2V różnicy w instalacji).

Nie muszę pamiętać - idea świateł dziennych naprawdę dziennych polega na tym że włączają się po włączeniu silnika i wyłączają po jego zgaszeniu ;)
Jak juz zostało napisane na poprzedniej stronie w działaniu tym skutecznie przeszkadza ręczny ale tylko za pierwszym razem :P

plecho1 - 22-01-2011, 22:39

A wiecie może jak się obecnie odnosi do tego nasze prawo? Kiedyś coś o tym czytałem, ale było to dawno i już nie bardzo pamiętam, ale chyba jeśli taki układ jest montowany fabrycznie to może być u nas stosowany ale samemu nie można tego montować. Jeśli ktoś wie coś więcej niech się wypowie bo to ciekawa alternatywa dla dodatkowych lamp RL.
krzychu - 23-01-2011, 08:34

jaca71 napisał/a:

Nie muszę pamiętać


:oops: No tak w sumie głupie pytanie.

[ Dodano: 23-01-2011, 08:37 ]
plecho1 napisał/a:
A wiecie może jak się obecnie odnosi do tego nasze prawo?


Trochę się odnosi. Analizowałem to i nie bardzo się ma kto tego doczepić. Zawsze możesz powiedzieć że tak miałeś fabrycznie. Nawet jeśli ktoś by Cie zatrzymał to możesz usunąć "usterkę" włączając normalne światła. Patrząc na tych wszystkich xenowców, tych co świecą po niebie i tych co mają niehomologowaną choinkę z LED z przodu to takie DRL nikomu nie wadzą (znaczy takie z drogowych na około 30%). Te z mijania to bym powiedział że nawet nie bardzo jest jak się do tego przyczepić.

reneyvan - 04-01-2012, 19:23

Odświeżę temat. Jestem po rozmowie z serwisem i dowiedziałem się, że mogą włączyć mi światła do jazdy dziennej, ale po sprawdzeniu jaki mam komputer, gdyż jedne modele to umożliwiają, a inne nie. Tak samo, jak jedne mają składane lusterka, a inne nie.
.

Trik - 04-01-2012, 22:59

reneyvan napisał/a:
jedne modele to umożliwiają, a inne nie
bodaj do września 2010 modele to miały, a od września 2010 (rok modelowy 2011) już nie miały. Gdzieś już o tym było w tym temacie. O składaniu lusterek (elepśtryćnie) w Polsce nie słyszałem, choć widziałem na YT filmidła z USiA z tym patentem.
Gugurugu - 15-01-2012, 17:37

wpadło mi do głowy takie pytanie ...ponieważ widzę coraz więcej ASXów i wszystkie mają światła do jazdy dziennej w halogenach, a wg mnie halogeny są identyczne jak w lancerze.
Zatem moje pytanie zatem brzmi :)

Czy można przeprogramować w lancerze halogeny tak aby świeciły jak dzienne? (tak jak w ASX)

krzychu - 15-01-2012, 18:49

Nie, ponieważ to nie są zwykłe halogeny (te w ASX-ie).
eska - 31-01-2012, 16:04
Temat postu: instalcja dziennych
Zastanawiam się nad założeniem świateł do jazdy dziennej w Lancerze. Chciałbym, aby to jednak jakoś wyglądało dlatego przygotowałem "wizualizację". Warto podchodzić do tematu instalacji świateł dziennych obok halogenów? Inne miejsce i kształt dziennych chyba odpada ze względu na design auta? ;)

wersja obecna


wersja z komputerową kopią halogenu


z wstawionym ledem (to dla uzmysłowienia, że jednak będzie jakaś różnica w wyglądzie, ale zapewne nie taka jak mi tutaj wyszło)

Mikuc - 01-02-2012, 10:56

Mam pytanie czy gra jest warta świeczki?
Ja miśka mam 3 lata i wymieniłem 1 żaróweczkę (5 w) za 1 zł.
Wcześniej w samochodzie wymieniałem 1 żarówkę tak co 2 lata
Czy ktoś ma może inne argumenty oprócz finansowych ? :)
Choć wersja 2 mi się podoba :)

plecho1 - 01-02-2012, 12:00

Od ciągłego jeżdżenia na światłach szybciej zużywają - wypalają się odbłyśniki w lampach. Na światłach zużycie paliwa też jest odrobinę większe. Ale jeśli ktoś autem mało jeździ, to nie wiem, czy warto takie światła montować.
Mikuc - 01-02-2012, 12:11

plecho1 napisał/a:
Od ciągłego jeżdżenia na światłach szybciej zużywają - wypalają się odbłyśniki w lampach. Na światłach zużycie paliwa też jest odrobinę większe. Ale jeśli ktoś autem mało jeździ, to nie wiem, czy warto takie światła montować.



Zgadzam się wszystko zależy czy to się zwróci choć wypalenie odbłyśników w lampach to można liczyć w latach (10 albo więcej).
Pytanie tylko ile właściwie spalanie na światłach wynosi

ko5a - 01-02-2012, 12:35

eska, mógłbyś jeszcze dorzucić wizualizację taką samą tylko dla całego przodu?
eska - 05-02-2012, 22:38

ko5a napisał/a:
eska, mógłbyś jeszcze dorzucić wizualizację taką samą tylko dla całego przodu?

Zrobi się w tygodniu ;-) W każdym razie będę się starał...

Student - 06-02-2012, 09:52

Przedstawiona wizualizacja jest dla DRL o średnicy 90mm. a takie chyba nie wejdą, trzeba zmienić na 4 lub 9-cio diodowe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group