To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica

Ursus - 06-01-2009, 21:55

Ja gdy miałem pustą klimę to sprężarka się nie włączała. Mój układ był totalnie pusty, bo wymieniałem chłodnicę, nie wiem jak to jest gdy klima sama się wykończy, czy w końcu sprężarka przestanie się wyłączać czy będzie pracować ale klima będzie nie wydajna. U mnie włączenie się sprężarki jest odczuwalne, ale ja mam diesla, widać i słychać lekką zmianę obrotów w momencie jej włączenia. Dla pewności możesz spojrzeć pod auto i będziesz miał pewność. Dodatkowo w moim dieslu odczuwam lekki spadek mocy przy włączonej klimie.
Tryb auto włącza się poprzez wciśnięcie pokrętła a nie tego guziczka. Sprawdź, pojawi się wtedy napis AUTO na wyświetlaczu. Ten górny guziczek to nawiew na przednią szybę. Też mądra rzecz. By np zaparuje Ci przednia szyba wciskasz go i wówczas nawiew automatycznie skierowany jest na szybę, wzmacnia się jego siła i włącza się klima. Gdy już Ci szybka odparuje wciskasz go ponownie i wszystko wraca do poprzednich ustawień. Mądre, bo normalnie musiałby wykonać trzy czynności a tu tylko jedno pik i gotowe. Ten dolny to podgrzewanie tylnej szyby i jednocześnie lusterek, nie da się tego rozgraniczyć.

Marti - 06-01-2009, 21:59

Ursus napisał/a:
Ja gdy miałem pustą klimę to sprężarka się nie włączała.


Praktycznie zawsze tak jest, jak nie ma ciśnienia w układzie sprężarka się nie włączy.

Matik608 - 06-01-2009, 22:04

Ursus, ja chlodnicy wymienianej nie mialem, mialem wyciagana i wiem ze mam jeden przewod dziurawy bo juz mi blacharz powiedzial jak to wszystko skrecal, ale to sie moze pospawa. Czyli uklad tez mam calkiem pusty.
no i fajnie teraz juz bede wiedzial ze wystarczy guziczek nacisnac jak mi zaparuje :D zawsze zwiekszalem i regulowalem wszystko recznie...
wielkie dzieki Ursus, za objasnienie co i do czego :) niestety pomogl dac nie moge. wszystko wypróbuje przy najblizszej okazji:)

junior81 - 06-01-2009, 23:39

W lipcu zostały wymienione wszystkie filtry i uzupełniony został czynnik chłodniczy. przynajmniej tak mi powiedziano. Co do sprężarki to nie jestem pewien ,na tę chwile uważam że nie działa , pewności nabiorę dopiero jak stanę przy otwartej masce ,ale ktoś wtedy musi w kabinie wciskać śnieżkę. Jeśli chodzi o pikanie climatronic u mnie sygnalizuje temperaturę 0 stopni i to jest prawidłowe działanie wyczytałem to w instrukcji od gala. A prawidłową temperaturę otoczenia wskazuje najlepiej w czasie jazdy, na parkingu lub w korku temperatura jest kilka stopni wyższa.
Ursus - 07-01-2009, 00:35

Te trzy stopnie to też prawidłowa temperatura pikania, to chyba zmiana, którą wprowadzono po jakimś czasie. Co do sprężarki to nie musisz robić tego we dwóch. Zajrzyj pod samochód. Sprężarka jest z lewej strony silnika z przodu . Napędzana jest paskiem klinowym od strony rozrządu. Na pewno rozpoznasz ten element, zresztą będą do niego szły aluminiowe przewody od klimy, nie pamiętam czy są w osłonach gumowych, ale patrząc z góry zobaczysz gdzie one idą. Pasek klinowy napędza ją cały czas. Włącz silnik i zobacz jak to wygląda, potem włącz klimę i zobacz czy coś się zmieniło. Nie pamiętam jak to dokładnie wygląda, ale ten środkowy fragment koła, na którym jest założony pasek klinowy powinien się wówczas również kręcić. W każdym bądź razie na pewno zobaczysz jakąś różnicę, o ile sprężarka pracuje. Ja jutro zajrzę do swojego i się upewnię jak to wygląda.
junior81 - 07-01-2009, 23:40

Witam
Znalazłem rurkę i nałożyłem na to coś



Przy okazji sprawdzę czy coś sie zmieniło, chwilowo nie będę miał kiedy.
Drugi koniec rurki jest przyłączony do tego czegoś z prawej strony nogi kierowcy, Na górze widać koniec rurki.



Interesuje mnie dolny wlot do tego urządzenia. Z czarnej rurki ani nic nie dmucha , ani nic nie zasysa, natomiast zdolnej części lekko dmucha , raz ciepłe raz zimne. Ktoś wie czemu to ma służyć .Powietrze dmucha sobie porostu za schowkiem na okulary i popielniczką .Może tam też jakaś rurka powinna być, a może nie ?

Marti napisał/a:
W okienku na osuszaczu podczas pracy widać ruch płynu w układzie klimatyzacji, jak wyłączysz klimę ruch ustaje. Pomocne to jest tylko jak ktoś nie może wyczuć czy mu się sprężarka załącza czy nie w tedy zagląda i widać czy się pieni czy nie....

Gdzie znajduje sie to okienko?

Matik608 - 09-01-2009, 20:11

tommyc1 napisał/a:
co do pikania...w sumie alarm przy 0C ma najwiekszy sens bo to jest najbardziej niebezpieczna temp na drodze a nie -15, bo jak jest mroz, to o tym wiesz:) a jak spada do zera to mozna sie raptem zdziwic ze do niedawna mokra szosa staje sie oblodzona

miales racje:) dzisiaj bylo -4 w dzien i zapikalo:)
dzieki za pomoc.

Marti - 11-01-2009, 17:49

junior81 napisał/a:
Interesuje mnie dolny wlot do tego urządzenia. Z czarnej rurki ani nic nie dmucha , ani nic nie zasysa, natomiast zdolnej części lekko dmucha , raz ciepłe raz zimne. Ktoś wie czemu to ma służyć .Powietrze dmucha sobie porostu za schowkiem na okulary i popielniczką .Może tam też jakaś rurka powinna być, a może nie ?

Marti napisał/a:
W okienku na osuszaczu podczas pracy widać ruch płynu w układzie klimatyzacji, jak wyłączysz klimę ruch ustaje. Pomocne to jest tylko jak ktoś nie może wyczuć czy mu się sprężarka załącza czy nie w tedy zagląda i widać czy się pieni czy nie....

Gdzie znajduje się to okienko?


Okienko masz w osuszaczu pod maską po lewej stronie w głębi koło zbiornika spryskiwaczy - taka metalowa puszka.

Co do braku dmuchania czy zasysania u mnie tez nie ma tego efektu ale jest znacznie lepiej po założeniu tej rurki (też miałem odpiętą). Zanim ją założyłem miałem albo mróz albo żar i nie mogłem nagrzać auta w zimie podczas jazdy., Teraz jest OK cho climatronic ma swoje wady (jak i zalety).

Anonymous - 11-01-2009, 21:27

No jest dokładnie tak jak mówisz. Mimo wyłączenia trybu AUTO i ECO auto "pilnuje" nastawionej temperatury.
Anonymous - 12-01-2009, 09:08

A po jakim czasie od ruszenia pika Wam , ze na zewnatrz jest 0st ? U mnie czasami potrafi piknac dopiero po przejechaniu 1km albo i wiecej.
Matik608 - 12-01-2009, 09:52

axg, u mnie jak jest od 3 do - ilus tam, nie wiem dokladnie do ilu na minusie pika, to pika od razu po wlaczeniu zaplonu. a jesli np samochod stoi na sloncu to sie nagrzewa i pokazuje np 5 na + po przejechaniu jakiegos odcinka dopiero pokazuje prawdziwa temperature i spada np dp 3 i wtedy mi pika.
Anonymous - 31-01-2009, 15:57

A u mnie coś nie halo... Pokazuje mi zawsze temperaturę na zewnątrz na poziomi 24 - 40 C i załącza klimę w trybie auto. Dodam że dzieje się tak, przy temperaturach jakie mamy teraz, czyli nawet kiedy jest mróz. Nie ma znaczenia czy auto stało dzień czy godzinę... Co robić? Wymiana czujnika temp. zewnętrznej nie pomogła - dalej to samo. Help
davyjohn - 01-02-2009, 01:42

Patent z rurką skuteczny - climatronic działa jak nowonarodzony :) Aż trudno w to uwierzyć ;) pawel.k - dzięki za podzielenie się swoimi uwagami!
Anonymous - 20-02-2009, 09:51

No cóż, u mnie również przy wymianie filtra kabinowego spojrzałem czy nie ma objawu "spadniętej rurki" :P .... oczywiście była :mrgreen: . Po włożeniu jej na miejsce nie ma już efektu zimnego wiaterku z nawiewu. Wydaje mi się, że ta rurka spada przy wkładaniu nowego sprzętu audio. Zakład nie znający "spadających rurek" wciska sprzęt i przy okazji zrzuca ją. Przy okazji czy jest jakiś sposób na włożenie tegoż filtra kabinowego bez "łamania go"?
Pzdr

KaWu - 20-02-2009, 13:45

Cytat:
Przy okazji czy jest jakiś sposób na włożenie tegoż filtra kabinowego bez "łamania go"?


możesz np. odkręcić prawą stronę poprzeczki do której jest przykręcony schowek i ją opuścić w dół.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group