To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Buczenie przy przyspieszaniu!!

jaceksu79 - 11-05-2012, 12:38

do stukających silników - spróbujcie odłączyć klemę - od aku , na jakiś czas silnik powinien wycichnąć...

[ Dodano: 11-05-2012, 12:39 ]
krzychu napisał/a:
czemu uważasz, że wiesz że jest pognity?


bo jest to przewidziane w jego normie :biggrin:

tomekrvf - 11-05-2012, 23:36

Jacek, takie uszkodzenia o których piszesz to raczej musi występować "dziki stuk" a nie delikatne spalanie stukowe.
UAZ kolegi po dwugodzinnym męczeniu go po lesie, doskonale chodził po wyłączeniu zapłonu takie były detonacje :mrgreen: A jeździł :biggrin:
Tak piszemy o tym spalaniu stukowym, to sobie przypomniałem że moja alfa też potrafi zadzwonić jak zbyt szybko puszczę sprzegło przy ruszaniu i przy tym mocno wciskam gaz. No ale nie będę zajmował się tym tematem. Tak może być.

jaceksu79 - 11-05-2012, 23:48

No właśnie i jak ta alfa śmiga bo się nie chwalisz :mrgreen:
a co do spalania detonacyjnego widziałem uszkodzony silnik tylko, że silnik zaburtowy od łodzi :mrgreen: ale tam inaczej dostaje to w pinechę..., po prostu koleś dobrał za dużą śrubę i motor się nie wkręcał do WOT co spowodowało pokruszenie tłoków na wskutek spalania stukowego po kilkudziesięciu mth

mkm - 12-05-2012, 02:17

jaceksu79 napisał/a:
motor się nie wkręcał do WOT

W tym miejscu aż się ciśnie skrót zaczynający się też na „wu”. :roll:
Nie można napisać pełnym zdaniem "wide open throttle" jak już tak lubisz angielski… lub "pełna kita" żeby było swojsko...
Motogodzinę tez mogłeś po ludzku napisać…

A tak na marginesie przypominam, że to dział techniczny...

tomekrvf - 12-05-2012, 18:33

Reasumując, trzeba zmienić soft w ECU i po spalaniu stukowym. A może warto spróbować z termostatem o niższej temp. otwarcia? Np zamiast 82 stC 76-78 stC?
PS Alfa cud samochód. Koniec OT :mrgreen:

jaceksu79 - 12-05-2012, 20:09

tomekrvf napisał/a:
ECU

tomekrvf napisał/a:
OT


uprzedzając poprzednika jakby ktoś nie wiedział=>
ECU - European Currency Unit :biggrin:
OT - przyjęcie środka trwałego :biggrin:

No ale EOT :mrgreen:

tomekrvf napisał/a:
trzeba zmienić soft


ciekawe dlaczego tak długo to trwa :?: :)

tomekrvf - 12-05-2012, 21:16

jaceksu79 napisał/a:
ciekawe dlaczego tak długo to trwa

Albo jest mało zgłoszeń, albo występuje to tylko przy delikatnej jeździe i delikatnym przyspieszaniu z niskich obrotów więc mało kto na to zwraca uwagę.
A jesli jednak pracują nad tym, to może są problemy żeby soft przeszedł testy emisyjne.
Jeżździłem i ASX i Lancerem (i to niejednym egzemplarzem) i niczego niepokojącego nie zauważyłem. A należę raczej do tych czepialskich :biggrin: No ale ja mam inną filozofię operowania pedałem gazu. Praca przejściowa na studiach wykazała że auto najmniej pali jak rozpędzane jest z pedałem gazu mocno wciśniętym. A przy okazji lepiej się rozpędza. :mrgreen:

maniax86 - 12-05-2012, 22:20

tomekrvf, im mocniej się wciska gaz i na im wyższe obroty wskakuje silnik tym głośniej to słychać :P
Maciek111 - 12-05-2012, 23:31

Napiszę tak : przebieg 3100 km jazda bez radia w ciszy i przy 2100 obrotów na 5 biegu przy podjeździe pod górę pojawia się delikatne dzwonienie. Ucicha zaraz po gwałtowniejszym wcisnięciu pedału przyspieszenia. Na pewno nie na wszystkich cylindrach ? Ale jest mały świerszczyk .
tomekrvf - 13-05-2012, 01:23

Chętnie bym tego posłuchał. Tak z czystej ciekawości.
krzychu - 13-05-2012, 08:39

Maciek111 napisał/a:
i przy 2100 obrotów na 5 biegu przy podjeździe pod górę


To źle jeździsz. Pod górkę na 5-tce i 2100 obrotów??? Silnik 1,6??? Daj że spokój. To będziesz miał ile 60km/h? Zredukuj że mu na 4.

Uwex - 13-05-2012, 11:22

krzychu- z ust mi to wyjąłeś - toż to nie diesel - inny moment obrotowy !
maniax86 - 13-05-2012, 19:44

tomekrvf, powiem tak.... dopóki nie przeczytałem tutaj na forum że coś takiego jest to kompletnie nie zwróciłem na to uwagi. Jak już wiedziałem że jest jakiś "świerszcz" w silniku to troche pojeździłem bez włączonego Cd i usłyszałem dopiero wtedy to coś.... ale też nie za pierwszym razem. Za niedługo się będe wybierać do swojego mechanika to się przejade z nim i zobaczymy co on na to powie...
Buli2 - 13-05-2012, 21:59

Nie ważne czy pod górkę czy z górki. Świerszczy na każdym biegu w okolicach 2000-2100obr/min. Na niższych biegach słychać krócej bo po prostu szybciej przeskoczy te obroty. Najlepiej da się to usłyszeć na 5 biegu, obroty 2000, prędkość ok. 80km/h przy delikatnym dodawaniu gazu. Pod górkę będzie to równie dobrze słyszalne bo silnik nie będzie się wkręcał na wyższe obroty. Także nie doszukujcie się przyczyny w sposobie jeżdżenia. Dźwięk jest przynajmniej dziwny i nigdy się z takim w autach nie spotkałem. Mało tego u mnie przy prędkości ok. 130km/h (5 bieg) też występuje, tylko wtedy trzeba się mocno wsłuchiwać bo zagłuszają go huczące opony i szum powietrza.
jan1994 - 14-05-2012, 14:48

W moim nic nie świerszczy :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group