To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

biggi1982 - 26-01-2013, 16:47

Ja dziś nalałem do carismy LIQUI MOLY 10W 40 MOS2 z tak zwanym dwusiarczkiem molibdenu. Na taki sam olej zdecydowałem się ponad rok temu i nalałem go swojej alfy GTV T.S. jak wiadomo to dość czułe silniki na olej. Jak na razie wszystko jest dobrze. Polecam ten olej. Tylko trzeba pamiętać przy kupnie o tym żeby miał napis "MOS2" szare opakowanie
HOLEK - 26-01-2013, 16:54

teraz to nie wiem jaki olej kupić
soyer29 - 27-01-2013, 11:18

Ja ze swojej strony polecam VALVOLINE SYNPOWER XL III 5W30.Przejechałem na nim już 3 wymiany i przy przebiegu 240tys zero ubytków,a silnik tylko delikatnie "cyka". :wink:
biggi1982 - 01-02-2013, 12:23

Jeśli masz wlany pełen syntetyk to NIE zmieniaj na półsyntetyk. Jeśli masz już nalany Półsyntetyk to zmiana na pełen grozi śmiercią silnika. Jak nie masz pewności co jest wlane polecam wlać półsyntetyk. Nigdy nie wlewaj mineralnego.
Hugo - 01-02-2013, 15:24

biggi1982 napisał/a:
Jeśli masz już nalany Półsyntetyk to zmiana na pełen grozi śmiercią silnika
Dokładnie przeciwnie.
nashkarol - 01-02-2013, 18:50

biggi1982 napisał/a:
Jeśli masz już nalany Półsyntetyk to zmiana na pełen grozi śmiercią silnika.



Nie wiem gdzie i od kogo, ale też tak słyszałem ... Może nie padło określenie "śmierć silnika", ale mniej więcej sprowadza się to do tego, że silnik nie będzie pracował poprawnie, jeśli już pojeździł na półsyntetyku ...

Morfi - 01-02-2013, 19:10

Zmieńcie mechaników. Mineralny to śmierć. Jeżeli silnik nie bierze oleju to spokojnie na pełny syntetyk mozna przechodzić
nashkarol - 01-02-2013, 19:14

Tylko powtarzam to co kiedyś usłyszałem, a jeśli przepala olej delikatnie to już nie można przejść na pełen syntetyk ?
Hugo - 01-02-2013, 20:38

nashkarol napisał/a:
jeśli przepala olej delikatnie to już nie można przejść na pełen syntetyk ?
Można. Moja była Mazda 626 kopciła po odpaleniu zimnego silnika na półsyntetyku 10W40, po zmianie na 5W40 przestała kopcić i brać olej :shock:
nashkarol - 01-02-2013, 21:19

O proszę ... to ja już głupieje. Na wiosnę mam zmianę oleju, obecnie auto jeździ na półsyntetyku 10w40 Castrol ... Nie zauważyłem żeby gdzieś olej uciekał, a dolewkę musiałem robić ostatnio, więc przepala pewinie trochę. Przebiegu mam 142 tys (prawie pewne), silnik 1.8 GDI ... Ciężko określić stan silnika, bo jak się rozgrzewa to lubi sobie trochę "pocykać" (nie wiem czy to popychacze już dają o sobie znac, czy zawory) po jakimś czasie cykanie znika ...

Polecacie zmianę na pełen syntetyk ? Jeśli tak to na jaki konkretnie ?

plecho1 - 01-02-2013, 21:35

Poczytaj ten temat kilka - kilkanaście stron wstecz a na pewno znajdziesz odpowiedź.
nashkarol - 01-02-2013, 22:10

Ale tak konkretnie do mojego przypadku ... warto przechodzić na pełen syntetyk ?
Morfi - 01-02-2013, 22:18

Myslę, że spokojnie.
xluki - 11-03-2013, 19:00

Mam pytanko...
czym różni się ten olej : http://allegro.pl/valvoli...3023123085.html
od tego : http://allegro.pl/valvoli...3017541773.html

Oczywiście nie chodzi mi o pojemność opakowania :P
Widzę, że ten pierwszy jest niedostępny w IC, a wielu użytkowników poleca go do GDI :D

Adi RST - 24-03-2013, 11:30

Kupiłem tydzien temu Cari 1.8 GDI. Chce jej teraz wymienić olej i rozrząd, przebieg 160tys. Obecnie ma wlany jakiś 10W60 Gulf. Co polecacie wlać bo już sam nie wiem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group