To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

rysiul - 24-03-2013, 12:06

GDI lubi rzadki olej - gęste mineralne oleje zabijają potencjał tego silnika :wink:
Manual mówi o oleju o gęstości 5W30 jako dedykowanym.

U siebie w aucie mam zalany Millers XSS 5W30. W stosunku do 10W40(ten sam olej) jest lżej na niedogrzanym silniku.

xluki - 24-03-2013, 12:37

rysiul, i jak się spisuje GDI na tym oleju? Z tego co czytałem jest to półsyntetyk. :roll:
Adi RST - 24-03-2013, 12:48

Mysle o MOBIL SUPER 3000 XE 5W30
xluki - 24-03-2013, 13:06

Ja wlałem Valvoline SYNPOWER 5W30 i jak narazie jestem zadowolony.
rysiul - 24-03-2013, 13:58

xluki napisał/a:
Z tego co czytałem jest to półsyntetyk.

Tak, ponoć z dużą zawartością dodatków uszlachetniających.
Jak go zalewałem to byłem lekko zaskoczony konsystencją - wlewał się prawie jak woda.

Wymianę miałem tydzień temu wiec nie miałem zbyt wiele okazji do obserwacji. Zazwyczaj pokonuje trasę praca-dom (4,5km) i po kilku minutach od uruchomienia silnika jest lepiej(temp. otoczenia ~0C).
Wrażenie że silnik nie ma "ochoty" się rozkręcać zniknęło(przynajmniej w zakresie do 3500 obr/min).
Ostatnio wręcz złapałem się na tym pociskałem ze stałą szybkością na 2-gim biegu przy 4000 obr/min. i silnik przyjmował to bez mrugnięcia okiem.

Za tydzień jadę w dłuższą trasę - może spalanie też lekko spadnie :mrgreen:

Dzisiejsza obserwacja - na rozgrzanym oleju hamowanie silnikiem działa słabiej.

Szymuś - 04-04-2013, 20:12

Jeżeli miałem olej 10w40 i dolane troszkę 15w50 (dosłownie troszkę, przez pomyłkę) to przy wymianie oleju mogę wlać 5w30 (Gulf, Castrol, Mobil1)?

Carisma GDI, 260 tyś. przebiegu

mlun - 04-04-2013, 20:17

Możesz.
radek8622 - 08-04-2013, 17:17

Niedługo będę chciał zmieniać olej w swoim GDI. Obecnie mam zalany Comma 10W40 wczesniej też był lany 10W40. Silnik nie bierze oleju nic nie dolewam.Teraz chciał bym przejść na 5W30 stąd pytanie czy mogę poprostu spuścić stary syf i zalać ten czy muszę robić płukankę? Druga sprawa czy jest duże prawdopodobieństwo rozszczelnienia? Silnik na tym oleju co mam teraz pracuje jako tako.Czuć opór po uruchomieniu silnika (gęstość) stukanie słychać nie jakoś tragicznie w normie.Jak się trochę rozgrzeje stukania nie ma wcale cichutko jak w nowym silniku. Jeszcze jedno można gdzieś w PL kupić ten olej?Shell Helix Plus AH 10W-30 albo niech ktoś się wypowie kto uzywał MOTOREX Profile GDI 10W30 jak się na nim silnik sprawuje
mlun - 08-04-2013, 22:45

Shella nie ma już a ten motorex to nie wiem co to za twór. Niektórzy kupowali ale ja bym nie zalał.
Możesz wlać 5w30, płukanka na pewno nie zaszkodzi ale nie jest koniecznością. Kup jakiś dobry olej i ciesz się z jazdy:)

xluki - 08-04-2013, 23:21

radek8622, może Millers XSS 10W40 lub 5W30? Płukankę myślę, że warto zrobić. Obecnie śmigam na Valvoline Synpower 5W30 i jestem jak narazie zadowolony. Przy następnej wymianie zaleję Millersa albo Amsoil.
radek8622 - 09-04-2013, 09:09

To teraz już nie wiem zbytnio co zalać...Ogólnie chciał bym spróbować mobil1 5W50 tylko trochę się boję że się coś rozszczelni.Wolał bym bez płukanki to zrobić, ktoś próbował może zalewać syntetyk po 10 W40????
mlun - 09-04-2013, 12:28

Ale po co 5w50?
radek8622 - 09-04-2013, 14:12

powiem tak ja nie robię rocznie dużych przebiegów,ok 7000tys max potrzebuje olej który będzie dobrze się sprawował cały sezon chodzi o odpowiedni do warunków w naszym kraju.Może polecisz jakiś odpowiedni olej.
Piwor - 09-04-2013, 19:21

radek8622, do naszego klimatu (umiarkowany), olej do silników GDI to 5W30.
xluki - 09-04-2013, 19:24

radek8622, jeśli chcesz przejść z 10W40 na 5W30 to na Twoim miejscu zrobiłbym płukankę, aby cały poprzedni olej usunąć (oczywiście zawsze coś zostanie, ale zlejesz więcej starego oleju z całym syfem). :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group