To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

nashkarol - 13-04-2013, 09:03

Panowie, a ja strzele pytanko z beczki obok ;) ale również w temacie ...
Klepią mi popychacze w Cari 1.8 GDI, zimne auto chodzi niemal jak diesel. Olej mam Castrola Magnateca 10w40. Faktycznie już za miesiąc miałem zmienić ten olej i szykuje się do przesiadki na full syntetic (jeszcze nie wiem jakiej firmy), ALEEE wpadł mi w łapy fajny specyfik ;)
Zwie się Liqui Moly - Hydro Stossel Additiv - Dodatek wyciszający pracę hydraulicznych popychaczy , polecił mi go kolega (u niego ponoć pomogło):
http://allegro.pl/liqui-m...3096289837.html

Poczytałem trochę o tym wynalazku i ma niezłe opinie, szkoda że zanim go kupiłem uzupełniłem olej w silniku (bo trochę go moja Cari pożera ;) ) teraz muszę go albo trochę wyciągnąć przez bagnet, albo poczekać aż przepali :)

Co sądzicie na temat użycia takiego specyfiku ? Może ktoś z Was miał z nim styczność ?

xluki - 13-04-2013, 09:17

nashkarol, na stukające popychacze pomoże tylko ich wymiana ewentualnie czyszczenie jeśli są zabrudzone. Na tym Castrolu, GDI chodzi masakrycznie :roll:
nashkarol - 13-04-2013, 09:24

Też tak słyszałem, ale skoro już zakupiłem ten środek, przetestuje go ;)

Jak nie będzie poprawy w pracy popychaczy, to za miesiąc zmieniam olej. Pytałem się kiedyś, czy po 4 latach używania półsyntetyka, można przejść na syntetyk i raczej nikt nie miał zastrzeżeń, więc pewnie tak uczynie. Może to wyciszy moje klepanie pod maską ;)

rasiak1980 - 13-04-2013, 13:51

cykać będzie taki urok GDI może troche ciszej przy lepszym oleju dzieje sie tak ponieważ w dolocie na gniazdach i trzonkach zaworów osadza sie nagar w silnikach z wtryskiem pośrednim nagar ten był spłukiwany przez paliwo tutaj nie ma takiej możliwości bo mamy silnik na wtrysku bezpośrednim, dodatkowo do dolotu odprowadzone są odpowietrzenia skrzyni korbowej i EGR to wszystko tworzy mieszankę sadzy i przepalonego oleju która osadza się w tych właśnie miejscach gdzieś nawet były zdjęcia dolotu.
KRASNAL - 17-04-2013, 11:21

Jeżeli mam zalany silnik Mobilem 10w40 to mogę zalać go 5w30? Bo podobno taki jest zalecany
plecho1 - 17-04-2013, 11:48

Tak możesz, możesz dodatkowo przed wymianą zastosować płukankę.
ross - 17-04-2013, 13:42

Gdi lubi pracować na wysokich obrotach wtedy zawory nie cykają , gdy zapali się żółta kontrolka od silnika daję po garach do ok. 5500 obrotów czasami pokaże się z wydechu czarna chmura dymu i żółta natychmiast gaśnie.- To takie moje spostrzeżenie może komuś się przyda.
mlun - 17-04-2013, 14:13

Radzę sprawdzić co ta "żółta" pokazuje a nie przegazowywać i być zadowolonym że zgasło.
plecho1 - 17-04-2013, 14:43

Jak radzi mlun, na początek wymrugaj błędy a najlepiej podłącz auto pod komputer bo to nie jest normalne, że kontrolka sygnalizująca błędy silnika od tak się zapala i gaśnie.
ross - 17-04-2013, 14:52

plecho1, Tu w gdi z tego rocznika nie wymruga się lecz potrzebny evoscan którego nie posiadam.Dzięki za radę.
volve - 17-04-2013, 15:01

ross napisał/a:
plecho1, Tu w gdi z tego rocznika nie wymruga się lecz potrzebny evoscan którego nie posiadam.Dzięki za radę.


W roczniku do 2001 wymrugasz błędy. Dopiero od 2001r wprowadzono kody błędów czterocyfrowe i od tego rocznika odczyta się tylko EvoScanem.

plecho1 - 17-04-2013, 15:04

Tak jak napisał volve i jeśli to co napisałeś dotyczy auta z Twojego profilu, to błędy spokojnie wymrugasz według tej instrukcji http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Goonzales - 10-07-2013, 17:31

KRASNAL napisał/a:
Jeżeli mam zalany silnik Mobilem 10w40 to mogę zalać go 5w30? Bo podobno taki jest zalecany


Ja niedawno miałem ten sam dylemat. Miałem zalany na początku Motul 10W40, następnie zmieniłem na Mobil 10W40. Po tej zmianie do głosu zaczęły dochodzić hydropoychacze. Tak przejeździłem rok po czym dzięki temu forum zmieniłem na 5W30 Motul.

Na początku nie było zmiany (orkiestra dęta hydropopychaczy grała jak najęta), więc postanowiłem zaaplikować Ceramizer.

Po tym działaniu silnik ucichł, lekki wzrost mocy i duża przyjemność jazdy bez jęków hydropopychaczy.

Myślę, że rzadszy olej lepiej wypłukuje nagar na kanalikach olejowych hydropopychaczy, a warstwa ceramizera pomaga zmniejszyć opory toczenia, co skutkuje ogólnym wyciszeniem i poprawą sprawności silnika.

Na marginesie:
Carisma 1,8 GDI 194tyś 2000r.

SHARK1979 - 11-07-2013, 01:01

Związane z olejem :D ,jak mechanior przelał olej deczko ponad stan(kilka mm) i po tej akcji zaczęły skakać obroty na zimnym od 1000 do 2000 po pary sek spoko :roll: ktoś coś wie w temacie :?:
radek8622 - 11-07-2013, 14:43

SHARK1979, To ci powiem tak:D jak ostatnio robiłem dolewkę oleju (sam) to jak jechałem miałem podbicia obrotów przy hamowaniu tak do 2000 tys. parę razy potrafiło pobić ale zrobiłem trasę i się uspokoiło i nie podbija już tak że może czujnik jakiś się zalał i zaczęło wariować sam nie wiem to auto czasami cuda robi:D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group