To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

glina - 23-10-2013, 07:53

jak na mobilu cichnie to wiadomo ze do tego silnika mobil lepszy
no ale pamietac trzeba ze nazwa producenta nie jest jedynym czynnikiem (niestety)
lałeś edge czy te tansze magnatec? to tez moze miec znaczenie
liczy sie tez co bylo wczesniej - u mnie od zawsze jest ten sam olej (marka, model, lepkosc, itp)
podejrzewam ze jakby od zawsze byl mobil to tez by bylo tak samo i bym mowil ze warto lać mobil, dlatego nie naciskam na marke a na lepkosc i spelniane normy

co do GDI to jakos nie pasuje mi 10W40 do niego, ma wyzsza lepkosc niz syntetyki 5W wiec klepanie pojawilo sie prawdopodobnie nie bez powodu
teraz do TFSI zaleca sie VW 504 a tę normę spełniają 5W30 i nic bardziej lepkiego bym do GDI nie zalał, bo mimo ze nawet najdrozszy i najlepszy to ten olej nadal bedzie niewłaściwy do tego typu silnika (wg mnie :) )

plecho1 - 23-10-2013, 08:50

To w tych dwóch przypadkach był Magnatec, zalałem taki do Carismy bo prawdopodobnie taki był lany przez poprzedniego właściciela w Holandii bo na starej nalepce przy drzwiach kierowcy właśnie taki był wpisany. Po tej sytuacji zacząłem się trochę interesować olejami i wiele razy czytałem o fakcie, że oleje są częściowo produkowane w kraju w którym są sprzedawanea dokładnie baza olejowa Baza olejowa a tylko dodatki są oryginalne. Dlatego ten holenderski Castrol pewnie miał lepszą jakość niż ten co zalałem w Polsce.
SHARK1979 - 25-10-2013, 20:36

glina napisał/a:
do TFSI zaleca sie VW 504 a tę normę spełniają 5W30

Spoko do nowych silników ale jak moja np ma ponad 200tysi :?: też leje od jakiegoś czasu Mobil 10W40

sebkin - 25-10-2013, 20:49

SHARK1979 napisał/a:
glina napisał/a:
do TFSI zaleca sie VW 504 a tę normę spełniają 5W30

Spoko do nowych silników ale jak moja np ma ponad 200tysi :?: też leje od jakiegoś czasu Mobil 10W40

Jak auto pracuje na tym oleju ? :)

DarknesS - 25-10-2013, 21:35

Dzisiaj przesiadłem się z valvoline max life 10w40 na Motul 8100 x-cess 5w40. Różnicę słychać od pierwszego odpalenia silnika :) Popychacze nie są już tak słyszalne na zimnym silniku a na rozgrzanym już tylko cyka i ładnie pracuje :) Warto było wydać więcej na olej :)
glina - 26-10-2013, 14:00

SHARK1979 napisał/a:
glina napisał/a:
do TFSI zaleca sie VW 504 a tę normę spełniają 5W30

Spoko do nowych silników ale jak moja np ma ponad 200tysi :?: też leje od jakiegoś czasu Mobil 10W40


idąc tym tokiem myślenia do TFSI z przebiegiem 200k tez zalewac 10W? a po 400k minerał?
bez sensu...
GDI i FSI oba mają wtrysk bezpośredni wiec jesli do FSI/TFSI zaleca się 5W to do GDI też powinno być lepsze niż połsyntetyk
jesli lejesz 10W i zawory nie klekoczą to spoko ;)
ja zasugerowalem 5W30 bo spełnia normy zalecane dla GDI, jest mniej lepki (co w naszym klimacie jest na pewno na plus) i lubi się wkręcać
wysokie obroty chłodnym/zimowym porankiem (w PL lato mamy przez 2 tygodnie w roku :) ) wg mnie nie idą w parze z wysoką lepkością oleju - ale to tylko moja subiektywna opinia

SHARK1979 - 29-10-2013, 02:22

sebkin napisał/a:
Jak auto pracuje na tym oleju ? :)

Raz cyka raz nie, deczko przy odpaleniu i nieraz jak ciepły :D
glina,
Czyli mimo wsio proponujesz 5W :?: :D , silnik nie zacznie się pocić na takim oleju :?:

glina - 29-10-2013, 07:35

SHARK1979 napisał/a:
sebkin napisał/a:
Jak auto pracuje na tym oleju ? :)

Raz cyka raz nie, deczko przy odpaleniu i nieraz jak ciepły :D
glina,
Czyli mimo wsio proponujesz 5W :?: :D , silnik nie zacznie się pocić na takim oleju :?:


jak spytasz czy za tydzien bedzie padac deszcz to powiem Ci ze teraz u mnie na pewno nie pada ;)
ja mam od zawsze 5W (w 1.6) i od wymiany do wymiany nic nie ubywa (~12000 km). woze zawsze olej na dolewki "w razie gdyby", ale nigdy go nie uzylem.
jesli uszczelki masz ok to nie widze powodu zeby je wypluwał albo sie pocił
najprosciej bedzie spytac uzytkownika GDI, który używa 5W czy mu sie poci i czy cykają zawory - w tym watku chyba juz pare takich osob było, z tego co kojarze

sebkin - 29-10-2013, 10:07

Na początku po zmianie z 10W40 na 5W30 nie było żadnych skutków ubocznych ;) ale jeśli dbasz o silnik to polecam Fuchs Titan Race Pro S 5W30 ;)
Skrzypek - 05-11-2013, 14:18

Sebkin, ile przejechałeś na tym oleju FUCHS no i jak dokładnie się używa ten dodatek do oleju, który zastosowałeś. Muszę zmienić olej, ale nie wiem na jaki i zaryzykowałbym z tym za 250 zł:P. Teraz używam Mobil1 5w50 - popychacze klepią strasznie, ciszej było na ELF 5w30 i 5w40 ale to tak subiektywnie oceniam.
sebkin - 05-11-2013, 14:31

Skrzypek napisał/a:
Sebkin, ile przejechałeś na tym oleju FUCHS no i jak dokładnie się używa ten dodatek do oleju, który zastosowałeś. Muszę zmienić olej, ale nie wiem na jaki i zaryzykowałbym z tym za 250 zł:P. Teraz używam Mobil1 5w50 - popychacze klepią strasznie, ciszej było na ELF 5w30 i 5w40 ale to tak subiektywnie oceniam.

Jak na razie około 1000km i nie czuje zużycia oleju, zobacze co będzie późnie ale myślę że nic się nie zmieni ;) Archoil po prostu wlewasz do silnika, 30ml na każdy litr oleju. Bardzo wycisza silnik. Polecam też trzymać górny stan oleju, popychacze szybciej go nabierają.

Skrzypek - 05-11-2013, 14:47

No to mało kilometrów. W sumie spróbuje twój przy najbliższej wymianie oleju i zobaczymy.
sebkin - 05-11-2013, 15:08

Zmiana na ten oolej może tylko poprawić pracę silnika ;)
bolth - 07-11-2013, 20:03

DarknesS napisał/a:
Dzisiaj przesiadłem się z valvoline max life 10w40 na Motul 8100 x-cess 5w40. Różnicę słychać od pierwszego odpalenia silnika :) Popychacze nie są już tak słyszalne na zimnym silniku a na rozgrzanym już tylko cyka i ładnie pracuje :) Warto było wydać więcej na olej :)


Zastanawiałem sie nad tym Motulem ale mam tego Valvoline i faktycznie cyka tak samo jak na Castrolu mi to nie przeszkadza,jak nie słychać tego w kabinie to jest ok :D

dla mnie wazne aby nie ubywało oleju jak w przypadku wspomnianego Castrola

nastepnym razem napewno zmienie na coś innego :lol:

wiecie chopaki jak sie jedzie autem to za kierownicą a nie na masce smochodu :badgrin: :p taki żarcik a'la znany Karol z TVP :)

turek61 - 26-11-2013, 17:29

A ja Was nie mogę zrozumieć. Po co kombinujecie koledzy ? Od 4 lat leję Motorex Profile GDI 10W30 i teraz wiem z jaką kulturą powinien pracować ten silnik.Przebieg blisko 240 tys. i w dodatku zagazowany (czego niektórzy nie mogą pojąć do dziś).Na początku strasznie walczyłem z klepiącymi popychaczami (szczególnie jednym) zmieniając i szukając odpowiedniego oleju.Historia jest opisana w moim profilu.Ci wszyscy co polecają inne oleje to może zajmują się ich dystrybucją bo inaczej nie mogę tego pojąć.Przepraszam tych, którzy poczuli się dotknięci ale ja naprawdę tego nie rozumiem.Wyjątki mogą stanowić silniki które mają wycieki to nich rzeczywiście może być potrzebny inny olej...
Skoro szwajcarski olej Motorex GDI przeznaczony jest dla silników Mitsubishi GDI to ja już nie wiem co może być lepszego ?
Lejcie do swoich silników co chcecie. Ja tylko chciałem przedstawić swoje zdanie poparte doświadczeniem i czteroletnim użytkowaniem tego oleju.
Pozdrawiam wszystkich MM.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group