Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] R.I.P
xCrashx - 28-01-2017, 00:05
Skoro na wtyczce prąd jest, a na cewce już nie ma to cewka jest sprawna? Błędy czujników nie powinny odciąć zapłonu, a czujnika wałka rozrządu nie ma raczej w żadnym samochodzie. Jest czujnik położenia wału korbowego, a skoro wałki rozrządu są połączone paskiem z wałem to po co było by montować taki czujnik?
robertdg - 28-01-2017, 07:12
Hyzz napisał/a: | czy w mojej wersji jest czujnik wałka rozrządu? | Jest zintegrowany w aparacie zapłonowym
xCrashx napisał/a: | a czujnika wałka rozrządu nie ma raczej w żadnym samochodzie. Jest czujnik położenia wału korbowego, a skoro wałki rozrządu są połączone paskiem z wałem to po co było by montować taki czujnik? | Troszkę się zapedziles, u Ciebie tez wystepuje czujnik połozenia wałka rozrządu
Anonymous - 28-01-2017, 16:10
Cari zamrugała mi dzisiaj bląd immo.
xCrashx - 28-01-2017, 21:24
robertdg napisał/a: | xCrashx napisał/a:
a czujnika wałka rozrządu nie ma raczej w żadnym samochodzie. Jest czujnik położenia wału korbowego, a skoro wałki rozrządu są połączone paskiem z wałem to po co było by montować taki czujnik?
Troszkę się zapedziles, u Ciebie tez wystepuje czujnik połozenia wałka rozrządu |
Ok, mój błąd. Faktycznie montowane są takie czujniki. Nie sprawdziłem tego, kierowałem się jedynie logiką która podpowiadała, że skoro wałki rozrządu są na sztywno połączone z wałem korbowym to bez sensu było by dublować czujniki. Czujniki takie są jednak montowane, choć póki co nie wiem jeszcze po co. Będę musiał zgłębić ten temat.
robertdg - 29-01-2017, 08:38
xCrashx napisał/a: | Czujniki takie są jednak montowane, choć póki co nie wiem jeszcze po co. | Własciwa synchronizacja rozrządu dla wyznaczenia momentu rozpoczęcia wtrysku
plecho1 - 30-01-2017, 09:05
Immo w tym roczniku odcina tylko pompę paliwa. Warto sprawdzić połączenia w jego obwodach czyli połączenie anteny przy stacyjce, wtyczkę przy sterowniku immobilisera i połączenie ze sterownikiem silnika.
Anonymous - 31-01-2017, 16:29
plecho1 napisał/a: | Immo w tym roczniku odcina tylko pompę paliwa. Warto sprawdzić połączenia w jego obwodach czyli połączenie anteny przy stacyjce, wtyczkę przy sterowniku immobilisera i połączenie ze sterownikiem silnika. |
plecho1 napisał/a: | Immo w tym roczniku odcina tylko pompę paliwa. Warto sprawdzić połączenia w jego obwodach czyli połączenie anteny przy stacyjce, wtyczkę przy sterowniku immobilisera i połączenie ze sterownikiem silnika. |
Na tych obwodach jest ok prąd płynie.
Dzisiaj pomierzyłem napięcie podczas kręcenia tak ja mi doradzałeś i oto takie wyniki:
Na wtyczce z dwoma pinami (zielona strzałka) napięcie skacze od 11,98 do 8 voltów na masie od silnika i karoserii natomiast na masie z tej wtyczki jest 10 voltów i spada do 6 voltów podczas kręcenia rozrusznikiem.
Na tej szerokiej wtyczce masa jest dobra (czarna strzałka) ,na zielonej strzałce napięcie skacze 11,98-8,80 voltów, na niebieskiej strzałce napięcie oscyluje między 3-5 voltów podobnie jak na żółtej strzałce i tak samo także jest na brązowej strzałce a na ostatniej różowej strzałce niema napięcia.
Może mi ktoś napisać na której strzałce idzie sygnał ze zintegrowanego czujnika ?
Styki na kopułce oraz na palcu rozdzielacza były zwęglone ale je wyczyściłem i spiłowałem ale nadal brak iskry.
W jaki sposób jeszcze mogę się upewnić ,że to aparat jest kłopotem ?
Pisałem też wcześniej o błędzie z immo ale to była wina bezpiecznika.
Dodam jeszcze ,że paliwo leci do wtrysków także immo chyba nie odcina
plecho1 - 31-01-2017, 18:01
Tu masz link do pliku z aparatami zapłonowymi http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46269
a tu Service Manual i schematy do Carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Anonymous - 31-01-2017, 18:27
Okej teraz to bedę wiedział lepiej, ale powiedz mi co zrobić z tą słabą masą na tym dwupinowym wtyku ?
plecho1 - 31-01-2017, 18:53
Jeśli ta masa idzie ze sterownika silnika to trzeba by się przyjrzeć jego masie a jeśli jest ok to może coś nie łączy w samym sterowniku.
Anonymous - 01-02-2017, 21:06
Nie jestem przekonany ,że to aparat padł ale wszystkie znaki wskazują, że tak.
Zacznijmy od początku zwarcie zrobiłem na wtyczce od sondy i ten przewód idzie tylko do ecu i niema możliwości żebym przepalił jakieś wiązki kabli gdzie indziej albo spalił jakiś bezpiecznik bo takiego od grzałki sondy niema.
W dwupinowej wtyczce do cewki jest prąd , na szerokiej wtyczce sześciopinowej napięcie i sygnały do czujników są prawidłowe natomiast z aparatu sygnały z czujników także są prawidłowe według schematów.
Pompa chodzi i ecu reaguje na sygnał z aparatu aby uruchomić wtryski paliwo leci.
W tym wszystkim problemem jest brak iskry przez prawdopodobnie uszkodzony moduł zapłonu a dokładnie wzmacniacz który powinien wzmacniać sygnał + z ecu i przerywać masę.
Czy ktoś może to potwierdzić ? wiem ,że na to pytanie tylko ja znam odpowiedź ale brak mi pewności przed zakupem aparatu ale dla mnie jest jedyny sposób aby rozwiązać zagadkę tajemniczej i nagłej śmierci carismy.
[ Dodano: 03-02-2017, 15:36 ]
Tak jak podejrzawałem to nie aparat blokuje iskre ,dzisiaj dostałem inny aparat ale dalej to samo brak iskry.
Wszystkie błędy z czujnikami znikneły, paliwi leci z wtrysków a ten dalej nie odpala.
Co tu jest zepsute? xD
|
|
|