To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] R.I.P

xCrashx - 28-01-2017, 00:05

Skoro na wtyczce prąd jest, a na cewce już nie ma to cewka jest sprawna? Błędy czujników nie powinny odciąć zapłonu, a czujnika wałka rozrządu nie ma raczej w żadnym samochodzie. Jest czujnik położenia wału korbowego, a skoro wałki rozrządu są połączone paskiem z wałem to po co było by montować taki czujnik?
robertdg - 28-01-2017, 07:12

Hyzz napisał/a:
czy w mojej wersji jest czujnik wałka rozrządu?
Jest zintegrowany w aparacie zapłonowym

xCrashx napisał/a:
a czujnika wałka rozrządu nie ma raczej w żadnym samochodzie. Jest czujnik położenia wału korbowego, a skoro wałki rozrządu są połączone paskiem z wałem to po co było by montować taki czujnik?
Troszkę się zapedziles, u Ciebie tez wystepuje czujnik połozenia wałka rozrządu
Anonymous - 28-01-2017, 16:10

Cari zamrugała mi dzisiaj bląd immo.
xCrashx - 28-01-2017, 21:24

robertdg napisał/a:
xCrashx napisał/a:
a czujnika wałka rozrządu nie ma raczej w żadnym samochodzie. Jest czujnik położenia wału korbowego, a skoro wałki rozrządu są połączone paskiem z wałem to po co było by montować taki czujnik?
Troszkę się zapedziles, u Ciebie tez wystepuje czujnik połozenia wałka rozrządu


Ok, mój błąd. Faktycznie montowane są takie czujniki. Nie sprawdziłem tego, kierowałem się jedynie logiką która podpowiadała, że skoro wałki rozrządu są na sztywno połączone z wałem korbowym to bez sensu było by dublować czujniki. Czujniki takie są jednak montowane, choć póki co nie wiem jeszcze po co. Będę musiał zgłębić ten temat.

robertdg - 29-01-2017, 08:38

xCrashx napisał/a:
Czujniki takie są jednak montowane, choć póki co nie wiem jeszcze po co.
Własciwa synchronizacja rozrządu dla wyznaczenia momentu rozpoczęcia wtrysku
plecho1 - 30-01-2017, 09:05

Immo w tym roczniku odcina tylko pompę paliwa. Warto sprawdzić połączenia w jego obwodach czyli połączenie anteny przy stacyjce, wtyczkę przy sterowniku immobilisera i połączenie ze sterownikiem silnika.
Anonymous - 31-01-2017, 16:29

plecho1 napisał/a:
Immo w tym roczniku odcina tylko pompę paliwa. Warto sprawdzić połączenia w jego obwodach czyli połączenie anteny przy stacyjce, wtyczkę przy sterowniku immobilisera i połączenie ze sterownikiem silnika.

plecho1 napisał/a:
Immo w tym roczniku odcina tylko pompę paliwa. Warto sprawdzić połączenia w jego obwodach czyli połączenie anteny przy stacyjce, wtyczkę przy sterowniku immobilisera i połączenie ze sterownikiem silnika.

Na tych obwodach jest ok prąd płynie.
Dzisiaj pomierzyłem napięcie podczas kręcenia tak ja mi doradzałeś i oto takie wyniki:

Na wtyczce z dwoma pinami (zielona strzałka) napięcie skacze od 11,98 do 8 voltów na masie od silnika i karoserii natomiast na masie z tej wtyczki jest 10 voltów i spada do 6 voltów podczas kręcenia rozrusznikiem.
Na tej szerokiej wtyczce masa jest dobra (czarna strzałka) ,na zielonej strzałce napięcie skacze 11,98-8,80 voltów, na niebieskiej strzałce napięcie oscyluje między 3-5 voltów podobnie jak na żółtej strzałce i tak samo także jest na brązowej strzałce a na ostatniej różowej strzałce niema napięcia.
Może mi ktoś napisać na której strzałce idzie sygnał ze zintegrowanego czujnika ?
Styki na kopułce oraz na palcu rozdzielacza były zwęglone ale je wyczyściłem i spiłowałem ale nadal brak iskry.
W jaki sposób jeszcze mogę się upewnić ,że to aparat jest kłopotem ?
Pisałem też wcześniej o błędzie z immo ale to była wina bezpiecznika.
Dodam jeszcze ,że paliwo leci do wtrysków także immo chyba nie odcina

plecho1 - 31-01-2017, 18:01

Tu masz link do pliku z aparatami zapłonowymi http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46269
a tu Service Manual i schematy do Carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448

Anonymous - 31-01-2017, 18:27

Okej teraz to bedę wiedział lepiej, ale powiedz mi co zrobić z tą słabą masą na tym dwupinowym wtyku ?
plecho1 - 31-01-2017, 18:53

Jeśli ta masa idzie ze sterownika silnika to trzeba by się przyjrzeć jego masie a jeśli jest ok to może coś nie łączy w samym sterowniku.
Anonymous - 01-02-2017, 21:06

Nie jestem przekonany ,że to aparat padł ale wszystkie znaki wskazują, że tak.
Zacznijmy od początku zwarcie zrobiłem na wtyczce od sondy i ten przewód idzie tylko do ecu i niema możliwości żebym przepalił jakieś wiązki kabli gdzie indziej albo spalił jakiś bezpiecznik bo takiego od grzałki sondy niema.
W dwupinowej wtyczce do cewki jest prąd , na szerokiej wtyczce sześciopinowej napięcie i sygnały do czujników są prawidłowe natomiast z aparatu sygnały z czujników także są prawidłowe według schematów.
Pompa chodzi i ecu reaguje na sygnał z aparatu aby uruchomić wtryski paliwo leci.
W tym wszystkim problemem jest brak iskry przez prawdopodobnie uszkodzony moduł zapłonu a dokładnie wzmacniacz który powinien wzmacniać sygnał + z ecu i przerywać masę.
Czy ktoś może to potwierdzić ? wiem ,że na to pytanie tylko ja znam odpowiedź ale brak mi pewności przed zakupem aparatu ale dla mnie jest jedyny sposób aby rozwiązać zagadkę tajemniczej i nagłej śmierci carismy.

[ Dodano: 03-02-2017, 15:36 ]
Tak jak podejrzawałem to nie aparat blokuje iskre ,dzisiaj dostałem inny aparat ale dalej to samo brak iskry.
Wszystkie błędy z czujnikami znikneły, paliwi leci z wtrysków a ten dalej nie odpala.
Co tu jest zepsute? xD



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group