Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Bizi78
03-02-2017, 21:59
[Cari 1.6] R.I.P
Autor Wiadomość
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 24-01-2017, 16:27   [Cari 1.6] R.I.P

Witam wszystkich ,chciałbym się zwami podzielić pewnym trudnym zagadnieniem mianowicie wczoraj mierzyłem napięcie na wtyczce sondy lambda tej ze sterownika aby sprawdzić prawidłowe napięcie i pech chciał, że zrobiłem zwarcie i w tym momencie samochód zgasł ale po ponownym uruchomieniu silnik zaczął pracować nie na wszystkie cylindry ogólnie dusił się.Pierwsza rzeczą jaka sprawdziłem to były bezpieczniki i jeden okazał się być spalony według schematu to a/cruise a/viteese , wymieniłem go dzisiaj na nowy ale niestety nie rozwiązało to zagadnienia bo silnik nie odpala ale rozrusznik kręci słychać jakby silnik chciał zaskoczyć ale nie daje rady pracować.
Co mógłbym jeszcze sprawdzić czy uszkodziłem w ten sposób ecu ?

[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 03-02-2017, 21:59 ]
Temat zamknięty na prośbę autora.
Ostatnio zmieniony przez 31-01-2017, 17:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-01-2017, 16:57   

Mała szansa.
A bezpiecznik w skrzynce pod maską - najniższy z małych żółty - ten zasila podgrzewacz sondy.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 24-01-2017, 17:19   

Pod maska też sprawdzałem i wszystkie są sprawne a jeśli chodzi o sondę to jak ona jest odłączona to sterownik ją ignoruje i wtedy działa w pętli zamkniętej z ustaleniem składu mieszanki na podstawie wskazań z czujnika temperatury wiec nie wydaje mi się ze przez to nie daje rady.
A może jednak jakiś tranzystorek w ecu się przepalił ? :) muszem to sprawdzić dla pewności.
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-01-2017, 20:50   

Ecu nie powinno się raczej nic stać, musi być zabezpieczone bezpiecznikami na takie ewentualności. To nie nowy samochód, gdzie wystarczy kichnąć aby poszło ecu warte 10 koła. Wtedy jeszcze nie postarzali produktów i robili aby było dobre i solidne ;)

Sprawdzaj wszystkie bezpieczniki przy pomocy miernika. Potem odłącz minusową klemę na kilka minut niech się komp zresetuje. Może to pomoże...

edit: Ecu można teoretycznie pomierzyć na pinach, rozpiskę można znaleźć np w serwisówce, choć gdy ja mierzyłem swoje ecu wychodziły mi wartości z kosmosu. Możliwe ,że mój miernik się chrzani, albo moje ecu teoretycznie nie żyje.
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2017, 09:56   

Wygląda na to ze ecu nic się nie stało a powiedzcie który to bezpiecznik od grzałki sondy według schematów na tych obrazkach bo chciałbym jeszcze raz to sprawdzić.








A moglem w ten sposób spalić przekaźnik sondy albo pompy ?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-01-2017, 10:20   

Nie mam schematu 1.6 z 95 roku, niestety u Ciebie nie ma bezpiecznika tak jak w 97 na pozycji 23 pod maską.

Czy CE po włączeniu zapłonu zapala sięi gaśnie?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2017, 11:09   

Bartek napisał/a:
Czy CE po włączeniu zapłonu zapala się i gaśnie?


Tak właśnie się dzieje dodam, że przed tym zajściem wszystko działało i żadna kontrolka się nie świeciła.
Aku mam w pełni sprawne i próbuje odpalać ale nie chce zacząć pracować a rozrusznik kręci i pompę słychać.

[ Dodano: 25-01-2017, 11:17 ]
Ale musi być gdzieś te zabezpieczenie sondy czy niekoniecznie ?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-01-2017, 16:03   

A próbowałeś pochechłać ponad 5 s. i nie zapala się CE po tym czasie?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2017, 17:06   

Tak próbowałem ale nie chce jakby mu coś blokowało, pompa chodzi a rozrusznik kręci więc może iskrę na świecy trzeba sprawdzić.
Przejrzałem jeszcze raz bezpieczniki i ecu ale wszystko wygląda na w porządku a przewody też sprawdzałem.

[ Dodano: 26-01-2017, 15:54 ]
Wymrugał mi dzisiaj 3 błedy:
13.sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT)
21.(ECT) sensor chłodzenia temperatury
25.Barometric pressure (BARO) sensor ciśnienia

Gdy pisałem wcześniej o tym zwarciu to wtedy miałem wyjęta wtyczkę od krokowca i rurę dolotową bo montowałem nowy korektor siły hamowania.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-01-2017, 17:46   

Skasuj błedy i odpalaj ponownie - bład który sie powtorzy nalezy sie nim zainteresowac, błedy zwiazane sa z przepływomierzem i dwupinowym czujnikiem temperatury - znajduje sie w obudpowie termostatu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2017, 18:10   

Z 7 razy resetowalem ecu wciagu ostatnich dni ale ten dalej niechce pracować chyba coś mu odcina zapłon jest jakaś blokada czy możliwe ,że przez te niby nie działające czujniki ? nawet mu immo odlaczałem ale nic to nie dało.
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-01-2017, 23:15   

To wykręć świecę, przyłóż ją do masy (np silnika) zakręć silnikiem i zobacz czy jest iskra na świecy. Jeśli iska jest, to znaczy ,że coś z paliwem/mieszanką. A wtedy możliwe, że przez jakiś czujnik, w szczególności, że teraz jest zimno i odpowiednia mieszanka ma szczególne znaczenie. W lecie zapaliłby na wszystkim.

ps. immo wywala błąd bodajże 54, a odłączenie immo nie ma sensu bo wtedy napewno nie odpali :P
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2017, 16:30   

Nie ma prądu na rozdzielaczu podczas krecenia rozrusznika a niedawno wymienialem aparat.Z tej wtyczki do aparatu idzie napięcie normalnie
 
 
xCrashx 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-01-2017, 21:31   

No to wygląda na cewkę? W samym rozdzielaczu raczej nie ma się co popsuć. Oczywiście zakładając ,że immo nie wywala błędu? Bo wtedy immo może odciąć zasianie cewki lub paliwo, nie wiem dokładnie jak to jest w carismie rozwiązane, nigdy nie było mi to potrzebne.
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2017, 22:44   

Immo nie wywala błedu a cewka jest sprawna.Nadal wystepuja te 3 bledy z czujnikami o ktorych wczesniej pisalem ale one raczej nie odcinaly by zaplonu.Mam coraz mniej pomyslów pozostaje mi sprawdzić czujnik wału korbowego a mam pytanie czy w mojej wersji jest czujnik wałka rozrządu? bo ja nigdzie tam nie widze wiązki przewodu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.