Pajero IV - Nowe Pajero IV- polecacie zakup do przyczepki kempingowej?
piotras78 - 05-03-2017, 14:53
Zastanawiam się co by było jakby mnie poniosło bardziej i zajechałbym tankować w rajchu
PiotrKw - 05-03-2017, 15:19
Piotras78 -"Tak dużo? Ostatnio wziąłem na testy P4 to na autostradzie nie szanując pedału gazu wychodziło mi takie 7-8 l/100 a leciałem blisko vmax "
Kolego , proszę nie pisz takich rzeczy , bo jeszcze to ktoś przeczyta , szczególnie jak nie miał Pajero , i jeszcze uwierzy . Może jednak kup jakieś Pajero i pojeździj nim trochę .
Piotrek4 - 05-03-2017, 17:25
PiotrKw napisał/a: | Piotras78 -"Tak dużo? Ostatnio wziąłem na testy P4 to na autostradzie nie szanując pedału gazu wychodziło mi takie 7-8 l/100 a leciałem blisko vmax "
Kolego , proszę nie pisz takich rzeczy , bo jeszcze to ktoś przeczyta , szczególnie jak nie miał Pajero , i jeszcze uwierzy . Może jednak kup jakieś Pajero i pojeździj nim trochę . |
Te 7-8 może kolega na oś liczył albo miał odcinke vmax równo z tirami
Georg - 05-03-2017, 19:18
piotras78 napisał/a: | Ostatnio wziąłem na testy P4 to na autostradzie nie szanując pedału gazu wychodziło mi takie 7-8 l/100 a leciałem blisko vmax |
Osiem i pół może wyjść, ale... trza szanować pedał gazu i lecieć daleko od vmax.
piotras78 - 05-03-2017, 22:57
PiotrKw napisał/a: | Kolego , proszę nie pisz takich rzeczy , bo jeszcze to ktoś przeczyta , szczególnie jak nie miał Pajero , i jeszcze uwierzy . Może jednak kup jakieś Pajero i pojeździj nim trochę . |
Piotrek4 napisał/a: | Te 7-8 może kolega na oś liczył albo miał odcinke vmax równo z tirami |
Georg napisał/a: | Osiem i pół może wyjść, ale... trza szanować pedał gazu i lecieć daleko od vmax. |
Osiem litrów to bajki, ale 10 to już prawda?
Jeździłem testowo pajero i 10l/100 km to może i spali, ale jadąc za tirem, a nie 140km/h po autostradzie. Ale może faktycznie kolega Olin1 liczył spalanie na oś
Olin1 - 06-03-2017, 06:56
Kup, pojezdzij dluzej niz testowo a sie przekonasz ile to auto pali.
PiotrKw - 06-03-2017, 07:20
piotras78 napisał/a: | ale 10 to już prawda?
|
Już bliżej , moje PIII 170KM z AT palił przy codziennej jeżdzie ok 10-10,5 l/100 km ( szanując pedał gazu ) Na autostradzie ok 140 km/h spalanie 11-12 l/100km . Dużo zależy od prędkości i kierunku wiatru bo aerodynamika taka trochę ToyToy'a PIV 200KM może być trochę oszczędniejszy ale dużo zależy od stylu jazdy .
Obok tematu to tyle samo pali teraz moje Q7 z silnikiem 4.2 V8 TDI o mocy 390 KM i 900Nm. Masa porównywalna , aerodynamika lepsza , i .... prędkości na autostradzie ok 180/200 km/h Ale tylko na terenie Niemiec gdzie dozwolono .. oczywiście
piotras78 - 06-03-2017, 09:19
Olin1 napisał/a: | Kup, pojezdzij dluzej niz testowo a sie przekonasz ile to auto pali. |
Ok kupię tylko po to, żeby nazwać cie mitomanem
PiotrKw napisał/a: | spalanie 11-12 l/100km |
PiotrKw napisał/a: | tyle samo pali teraz moje Q7 z silnikiem 4.2 V8 TDI o mocy 390 KM i 900Nm |
PiotrKw napisał/a: | prędkości na autostradzie ok 180/200 km/h |
Tym bardziej to jest możliwe, że oszczędny sedan w dieslu spala tyle przy 200. Ale w Polsce to passaty tdi w mieście po 4 litry palą i to przy dynamicznej jeździe. Szkoda, że wszystko piękne jest tylko na forum
PiotrKw - 06-03-2017, 11:12
Z ciekawości spojrzałem na wagę pustego , Pajero( long) III 3.2DID 2265 kg , Q7 4.2 TDI 2485 kg .
Sebastian_T - 06-03-2017, 16:10
Proszę, log ostatnich tankowań (spalanie jest pokazane od poprzedniego tankowania, podobnie jak przejechane km; pośrednie tankowanie - dolałem ~17 l do pełna, żeby nie ruszać w trasę bez zalania pod korek, a wypaliłem dojeżdżając z pensjonatu do wyciągu - zimne auto, 6 km w obie strony, stąd większe spalanie, bo się nie nagrzewał). 10.2 - trasa na polskiej ropie. 8.95 - ta sama trasa na austriackiej. W aucie 4 osoby (2 dorosłe i 2 większych ode mnie nastolatków), trumna na dachu, pełny bagażnik i 4 komplety nart/desek. Prędkość przelotowa 120-130. PIV 2011 3.2 duży
piotras78 - 06-03-2017, 19:40
Z moich doświadczeń wynika, że może i za granicą paliwo lepsze, ale człowiek wolniej jedzie a i to co się leje do baku jest droższe, więc i tak bardziej opłaca się gorsza polska benzyna/ropa
Shell ma swojego fuelsave jeśli chcecie.
PiotrKw - 06-03-2017, 20:28
Czy wnioski wyciągnięte prawidłowe ? Też tak kiedyś myślałem , ale wyniki spalania wychodziły różne . Bardziej patrzył bym na kierunki i siłę wiatru . W tym okresie najczęściej mamy wiatry zachodnie i południowo zachodnie . Jazda pod wiatr wiejący z prędkością 30 km/h to jazda o tyle szybciej względem powietrza . Opór powietrza rośnie do kwadratu prędkości . Ma to znaczący wpływ na zużycie paliwa . Tak samo wiatr "od rufy" zmniejsza opory powietrza . Ostatnio jechałem do Zakopanego Multivanem 2.0 4MOTION 200KM. W jedną stronę wiatr południowo zachodni , zuzycie 10,5 w drugą wiatr cały prawie czas południowy , zużycie 8,7 l/100km. Paliwo polskie w jedną i drugą . Prędkości i styl jazdy takie same.
piotras78 - 06-03-2017, 22:17
Co prawda to prawda, kiedyś jechałem w taką Wichurę, że auto nie dawało rady i "stawało" a nie był to słaby zawodnik. Jednak samo paliwo bywa różne na dane rynki. Polacy chcą byle taniej to mają gorsze, o zmniejszonej kaloryczności. Biokomponenty nie sprzyjają temu, a u nas to też już nie mała część paliwa.
Jednak wracając do meritum przy 140 km/h taki kloc nie spali 10litrów na setkę. Kto ma inne zdanie niech je zmieni na to prawidłowe.
Mandrol - 07-03-2017, 01:26
Panowie, trochę OT się zrobił ale nawet dobrze, że piszecie z tym spalaniem paliwa.
Prosiłem o info z turbiną- czy istnieje w PIV tzw. "turbodziura" tak jak to jest w L200 z 2008 roku, że ciągnie dopiero powyżej 2000 obrotów?
Georg - 07-03-2017, 09:19
Mandrol napisał/a: | Panowie, trochę OT się zrobił ale nawet dobrze, że piszecie z tym spalaniem paliwa. |
Off-topic niewielki skoro temat tyczy Pajero w kontekście przyczepy kempingowej...
"Wiatr może kredens przewrócić". Przed kilku laty wracaliśmy naszym kamperem z Włoch. Półtora tysiąca kilometrów przy silnym południowo-zachodnim wietrze. Ponad trzytonowy VW Karman Colorado spalił 7,1 litra/100.
|
|
|