[02-06]Lancer CS0 - [CSx Ogólne] Automatyczne domykanie szyb, wyłaczenie trybu s
Carloss - 13-04-2017, 09:52
Ja marzę żeby się ich pozbyć..
O.K. Czekam
evoIX - 16-04-2017, 10:59
Carloss, To jest ten moduł co odpowiada za ten tryb skandynawski, to ta niebieska skrzynka za bezpiecznikami pod kierownica.
https://drive.google.com/file/d/0B2ElT9DFSpzdSjBDZEFKTVFlMWM/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/0B2ElT9DFSpzdMDhmY2NMU214NXc/view?usp=drivesdk
Carloss - 20-04-2017, 12:42
Super, odpinałeś te dwie pierwsze białe kostki ?
evoIX - 20-04-2017, 15:21
Tak którąś z tych kostek, nie pamietam już ktora musisz probowac.
p03 - 26-04-2017, 09:15
Odpinałem pojedynczo wszystkie trzy boczne wtyczki od tego modułu. Nie spowodowało to zgaśnięcia świateł przy przekręconym kluczyku i manetce na off...
evoIX - 26-04-2017, 11:33
p03, spróbuj jeszcze odpiac wszystkie kostki wyjąć moduł jest na zatrzaskach u góry i na dole, poczekaj chwile i podepnij sam moduł bez kostek.
p03 - 26-04-2017, 12:03
Spróbuję.
Swoją drogą, patrząc na opis, to on odpowiada jeszcze za inne funkcje w aucie. Ciekawe czy nie można tego jakoś przeprogramować albo zworkami wewnątrz poustawiać....
evoIX - 26-04-2017, 12:41
No nie wiem, tylko nie spal coś
Carloss - 27-04-2017, 10:24
Właśnie, to jest moduł ETACS, a kolega evoIX poświęcając się i robiąc zdjęcia w mega niewygodnym miejscu - jednoznacznie udowodnił innym, że takowy moduł jest tam zamontowany.
Był ten temat kiedyś poruszany, że rzekomo nowsze wersje Lancer'ów tylko mają go mają, a w naszych jest jakiś prostszy - jak widać na załączonym obrazku - CSA - bynajmniej z trybem skandynawskim takowy posiada.
Faktycznie może da się coś tam pokombinować, albo wymienić na taki który już np. domykanie szyb obsługuje i automatu świateł nie posiada, ale to już temat raczej dla jakiegoś dobrego elektronika, czy chociażby konkretnego serwisu, a takiego nie znam nawet ze słyszenia..
sla - 27-04-2017, 11:13
Mi moduł do automatycznego domykania szyb zamontował spec od autoalarmów, jak byłem z reklamacją na alarm po zakupie samochodu. Pamiętam, że uruchomił też dodatkowe funkcje , jak blokada drzwi po włączeniu zapłonu.
Carloss - 28-04-2017, 11:47
No tak, tyle że to już funkcje z alarmu, a nie modułu ETACS - w którym być może takie coś też dało by się zrobić, choć pewności nie mam..
xawierCK - 02-04-2018, 11:02
Panowie, też mam ten nieszczęsny moduł skandynawski , czy poradziliście sobie z tym jakoś. Bardzo proszę o jakieś porady jak to ustrojstwo wyłączyć : )))
p03 - 28-09-2018, 10:06
Wymieniałem ten nieszczęsny ETACS, bo swój ujarałem wadliwą żarówką od podświetlenia... Wziąłem z outlandera I. Miał takie same oznaczenia. Nadal jest tryb skandynawski. Oświetlenie wnętrza ładnie powoli przygasa i mryga wraz z kierunkowskazami przy zamykaniu z pilota.
Trzeba było do niego wprogramować stare piloty. Instrukcja jest na forum, metoda bodajże druga, taka jak w galancie.
Mam stary moduł, nawet rozebrany. Jeśli jest tu jakiś elektronik, który jest w stanie zanalizować, zmodyfikować bądź naprawić sterowanie oświetleniem wnętrza (ze schematu wynika, że są tranzystory sterujące i podejrzewam, że one przy zwarciu się upaliły) to zapraszam na priv, mogę go wysłać.
[ Dodano: 28-09-2018, 10:12 ]
Mi osobiście grzebać się nie chce, ale fajną opcją byłoby w tym trybie (manetka OFF) przekierowanie zasilania z reflektorów na światła dzienne. Mimo tego trybu nie zauważyłem zwiększonego padania żarówek. We francuskich dieslach za to musiałem wymieniać raz na 2 miesiące H$ od głównych świateł.
Jeśli chodzi o domykanie szyb, to gdzieś na forum widziałem z powodzeniem zrealizowaną wersję uproszczoną. Tam podaje się napięcie (masę?) z siłownika zamka centralnego poprzez diody na panel sterowania szybami. Łatwe i tanie do zrobienia. Ja dodałbym jeszcze przełącznik odcinający tą funkcjonalność. Latem przydają się uchylone szyby do wietrzenia czy pozostawienia na chwilę w zamkniętym pojeździe zwierzaka czy dziecka.
[ Dodano: 03-12-2018, 09:29 ]
Przyszła mi na myśl jeszcze jedna sprawa. Może to kwestia manetki? Po prostu na off ma tak samo jak na on? Bo przecież jak się przełącza na postojowe i mijania, to jest krótki moment gdy przestają świecić... Ma ktoś manetkę z nieskandynawskiego aby pomierzyć miernikiem? Oprócz ETACS mamy jeszcze ECU.
|
|
|