Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CSx Ogólne] Automatyczne domykanie szyb, wyłaczenie trybu s
Autor Wiadomość
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 05-04-2017, 14:56   [CSx Ogólne] Automatyczne domykanie szyb, wyłaczenie trybu s

Witajcie

Od niedawna stałem się posiadaczem lancerka sport w kombi 2007 2.0 DOHC. Mam dwa pytania. Gdzieś już wyczytałem, że prawdopodobnie ASO może mi z komputera wyłączyć tryb skandynawski, czyli załączanie świateł wraz ze stacyjką. Trzeba ASO czy jest jakaś "szybsza" metoda?

Drugie, czy można ustawić, aby po załączeniu z pilota centralnego zamka, domykały się samoczynnie szyby? Oryginalny kluczyk dwuprzyciskowy.

Inne opcje typu włączenie na świateł np. postojowych (do momentu otwarcia drzwi) po otwarciu auta z pilota czy np. krótki sygnał dźwiękowy przy zazbrajaniu/rozbrajaniu centralnego zamka?

[ Dodano: 06-04-2017, 06:39 ]
Przejrzałem wszystkie bezpieczniki. Nie są popalone. Czyżby uszkodził się automat ściemniający?
_________________
Pozdrawiam
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-04-2017, 06:43   Re: Automatyczne domykanie szyb, wyłaczenie trybu s

p03 napisał/a:
Gdzieś już wyczytałem, że prawdopodobnie ASO może mi z komputera wyłączyć tryb skandynawski, czyli załączanie świateł wraz ze stacyjką. Trzeba ASO czy jest jakaś "szybsza" metoda?


Jest. Zostaw światła mijania włączone na stałe. Będą się wyłączać po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i otwarciu drzwi.
Efekt podobny a potrzebnych przeróbek zero.

O możliwości przełączania czegokolwiek w ASO nie wiem.

p03 napisał/a:
, czy można ustawić, aby po załączeniu z pilota centralnego zamka, domykały się samoczynnie szyby? Oryginalny kluczyk dwuprzyciskowy.

Nie można nic takiego ustawić. Zapewne można wyrzeźbić wsadzając dodatkowy moduł ale to oznacza rozbieranie drzwi kierowcy i dołożenie dodatkowej instalacji.

p03 napisał/a:
Inne opcje typu włączenie na świateł np. postojowych (do momentu otwarcia drzwi) po otwarciu auta z pilota czy np. krótki sygnał dźwiękowy przy zazbrajaniu/rozbrajaniu centralnego zamka?

Chwila.
Ty nie kupiłeś Audi, BMW czy Mercedesa a spodziewasz się bajerów jak w tych autach. Witamy w świecie aut japońskich które mają tylko to, co muszą.

Takie dodatki to tylko możesz dołożyć rzeźbiąc i dokładając jakieś uniwersalne moduły, bo w żadnej z wersji nie były oferowane... Lancer to auto do bólu proste a jeśli chodzi o nafaszerowanie elektroniką to nawet można napisać archaiczne... przez co wyjątkowo bezawaryjne.

Jeśli jednak chcesz tego typu dodatków to nie widzę przeszkód w zamontowaniu jakichś uniwersalnych, technicznie są to tematy dość proste do ogarnięcia przez elektryka.
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 06-04-2017, 07:50   

Dzięki za odzew. Właśnie dla jego prostoty go kupiłem :)

O skandynawski pytam, bo zastanawiam się jak to wpływa na żywotność żarówek oraz akumulatora. Ponadto jest np. potrzeba posiedzenia z przekręconym kluczykiem wieczorem w aucie, incognito, a tu nie da się wyłączyć świateł...

Zgadza się, nie kupiłem niemca z bajerami. Pytam, bo może są ukryte opcje, które da się aktywować. Jeśli nie, to płakał nie będę. Widziałem uniwersalne moduły, nie mam zdania na ich temat, podejrzewam, że więcej psują niż robią co trzeba ;)

Pozostaje jeszcze nierozwiązana kwesta niezapalania się oświetlenia kabiny. Poszukam ściemniacza, może on nawalił.
_________________
Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-04-2017, 09:10   

p03 napisał/a:
Pozostaje jeszcze nierozwiązana kwesta niezapalania się oświetlenia kabiny.

A krańcówki w słupkach sprawdziłeś :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 06-04-2017, 10:01   

We wszystkich na raz nie działają? ;) Przed tą uszkodzoną żarówką wszystko było ok...
_________________
Pozdrawiam
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 06-04-2017, 14:50   

p03 napisał/a:
O skandynawski pytam, bo zastanawiam się jak to wpływa na żywotność żarówek oraz akumulatora. Ponadto jest np. potrzeba posiedzenia z przekręconym kluczykiem wieczorem w aucie, incognito, a tu nie da się wyłączyć świateł...

Nie za bardzo rozumiem jaki jest problem. Tzn nie wiem też co to ten tryb skandynawski ale Lancer ma automatyczne światła rozwiązane super.
Ustaw pokrętło na pozycję "włączone" i światła same się zapalą po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi chwilę pobrzęczy brzęczyk przypominacz (2 sekundy) i światła same zgasną.
Nie chcesz żeby automat to robił? No to kręcisz pokrętłem tak jakbyś nie miał automatycznych świateł.
Chcesz je wyłączyć? To pokrętło na pozycję "wyłączone" i bez względu na stan pojazdu światła gasną.
Ja nie widzę tu większych braków funkcjonalności, choć może faktycznie ten brzęczyk może być początkowo mylący (ja np. byłem przez kilka dni przekonany że nie mam automatycznych świateł i przekręcałem pokrętło po zgaszeniu silnika).

Resztę wyłożył cefaloid ;)
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 06-04-2017, 15:02   

Hmm, muszę to przetestować. Sądziłem, że to jest instant on.

Ciągnąc temat oświetlenia kabiny. Ktoś wie, który moduł za nie odpowiada?? Czy to to? http://allegro.pl/outland...6277816564.html
_________________
Pozdrawiam
 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 06-04-2017, 18:06   

p03, tak to ten moduł.
Też mam ten tryb skandynawski i światła świecą po przekreceniu kluczyka na pozycje 2, a pokrętło od nich jest na OFF to i tak świeca.

Kiedyś odpiolem od tego moduł kostki i tego trybu nie było a światła świeciły dopiero jak dalem na ON
 
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 06-04-2017, 19:22   

evoIX napisał/a:
p03, tak to ten moduł.
Też mam ten tryb skandynawski i światła świecą po przekreceniu kluczyka na pozycje 2, a pokrętło od nich jest na OFF to i tak świeca.

Kiedyś odpiolem od tego moduł kostki i tego trybu nie było a światła świeciły dopiero jak dalem na ON

Jeśli to jest moduł komfortu, to za co jeszcze odpowiada? Co "tracimy" odpinając go?

Nadal nie znalazłem odpowiedzi, w który moduł odpowiedzialny jest za sterowanie oświetleniem? Wspomniany moduł komfortu?
_________________
Pozdrawiam
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 11-04-2017, 14:56   

Widzę że prócz evoIX nikt z Was nie wie co to jest tzw. "tryb skandynawski" - czyli nic innego jak automat świateł i głupoty piszecie chłopakowi, mącąc mu do reszty w głowie.

To działa tak: masz ustawione światła na OFF, przekręcasz kluczyk i ZAWSZE SIĘ ZAPALĄ, a kolega p03 właśnie pisze o tym jak zrobić żeby tego nie mieć, a nie żeby mieć !
Gadanie że się same wyłączą jest bez sensu, bo o ZAŁĄCZANIE chodzi, a nie wyłączanie.

Tryb skandynawski jest taki, że na pozycji OFF - zawsze się palą (oczywiście po przekręceniu kluczyka w stacyjce), a gasną od razu jak gasisz silnik.
Więc w tym przypadku zupełnie bez sensu jest ustawiać je w pozycji ON i czekać aż za chwilę zgasną, bo w pozycji OFF zgasną natychmiast i bez żadnego brzęczyka.

W serwisie w Kielcach nie byli w stanie tego zrobić i nie wiem czy ktoś w PL to ogarnie (komputerem).
Sam tego trybu nienawidzę, bo właśnie chcąc korzystać chociażby z samych el. szyb - czy w zimę z nawiewu, światła wiecznie się palą, można co najwyżej przełączyć na postojówki.. :-X
Mało tego, u mnie np. działają wycieraczki bez użycia kluczyka, więc jak się ustawi na najwolniejsze, to wychodząc z pojazdu - można nawet zapomnieć je wyłączyć i zostaną włączone aż do powrotu :!: :-X

evoIX - powiedz mi gdzie to wypinałeś i czy wszystkie światła działały poprawnie ??
_________________

 
 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 11-04-2017, 19:29   

Carloss, wypinalem kostki z tego moduł o który pytał kolega p03, on jest pod kierownica.

Jak był odpiety światła trzeba było włączać normalnie, tylko nie pamiętam czy oświetlenie w środku działało.
 
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 11-04-2017, 21:25   

Dzięki Panowie Carloss i evoIX. Tak, dokładnie mi o to chodzi.

Czy wspomniany moduł , to to, co jest z lewej pod kierownicą, z bezpiecznikami i przekaźnikami?
_________________
Pozdrawiam
 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 12-04-2017, 00:52   

Ten moduł jest z lewej pod kierownica za skrzynka z bezpiecznikami, od przodu go nie widać. Trzeba sie troche nagimnastykowac żeby go zobaczyć :D
 
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 12-04-2017, 09:10   

Mógłbyś go dokładniej opisać ?
Kształt, kolor i przybliżony wymiar ?

Rozumiem że nadal jeździsz na automacie..
_________________

 
 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 12-04-2017, 23:16   

Zrobie fotke jak wygląda i wyśle.
Tak dalej na automatycznych jeżdżę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.