To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - [Z34A 1.3] zakladanie lpg colt

michal84 - 24-04-2018, 20:21

plecho1 napisał/a:
Tak jak prawi KaWu, Lubryfikacja nic nie da a jedynie będzie drożej i jest ryzyko zawalenia kolektora jak i zapieczenia się pierścieni tłokowych od nagaru jaki może powstać ze spalania tego paskudztwa. Poza tym zestaw jak najbardziej OK jeśli oczywiście założy to i wyreguluje dobry fachowiec bo same części to tylko połowa sukcesu.

Ja w tym roku też zakładam LPG do Colta, a odnośnie klaryfikacji gazownik powiedział, że jeśli chcę to tylko do zbiornika LPG wlewać preparat, zaznaczył że może coś to da.

Jak u was ze spalaniem i trwałością silnika?

Bizi78 - 24-04-2018, 21:04

michal84 napisał/a:
gazownik powiedział, że jeśli chcę to tylko do zbiornika LPG wlewać preparat

Ale jak on sobie wyobraża wlewanie czegoś do zbiornika LPG, przecież to nie zbiornik Pb gdzie odkręcasz korek i lejesz :shock: .

plecho1 - 24-04-2018, 22:30

To chodzi o coś tego typu https://www.petrostar.pl/...AiABEgIEI_D_BwE
Ale też w przypadku tego specyfiku zdania są podzielone :)

Bizi78 - 25-04-2018, 00:00

Tylko ta cena poraża :shock: .
plecho1 - 25-04-2018, 06:46

I jeszcze wątpliwa skuteczność jak w przypadku lubry. To cena za cały zestaw ale później nawet sam środek to koszt około 100zł więc dodawanie tego przy każdym tankowaniu LPG wychodzi trochę średnio :)
michal84 - 25-04-2018, 21:05

Bizi78 napisał/a:
Tylko ta cena poraża :shock: .

Można znaleźć za 80zł, a podaje się to co 10000 km, kwestia czy podasz po 10000 km czy zwiększysz czasookres. Panowie jak u was z trwałością silnika, na 3 gazowników 2 kazało mi najpierw sprawdzić zawory, każdy wie jak jest z Mitsubishi, nawet na Pb zawory są kiepskie, kiepska jakość materiałów z jakich wykonano silnik.

Fighter001 - 22-05-2018, 20:33

Oszczędność na lpg jest tak duża że nawet jak po tych 100 000 trzeba będzie zrobić te zawory to i tak się opłaca. Jeszcze w takim małym silniku.
ZADRA - 03-10-2018, 02:29

Zalecana częsta kontrola luzu zaworowego.
U mojej Pani, która kupiła zagazowane auto okazało się,że po 40 000km wszystkie luzy należało wyregulować (osobiście sprawdzałem wartości luzu) koszt takiej operacji wyniósł ok 1200zł...
Instalacja z lubryfikacją.. po regulacji luzów od razu pojechałem na kontrolę i regulację instalacji lpg..

plecho1 - 03-10-2018, 06:09

Jak już po takim przebiegu był taki problem to tę instalacje musiał montować jakiś partacz.
artpla1978 - 03-10-2018, 08:45

lubrykacja nic nie daje poza zawaleniem kolektora oleistym syfem i zapiekaniem pierścieni tłoka ( to nie trabant przystosowany do spalania mieszanki paliwa z oleistym lubrykatorem) . Tylko dotrysk benzyny ma jakiś sens - zapobiega zapiekaniu wtryskiwaczy , mgiełka PB smaruje zawory dolotowe lepiej niż lubrykator no i podczas spalania nie pozostaia syfu tylko powoduje obniżenie temperatury spalania co z kolei przekłada się na wydłużenie trwałosci zaworów wydechowych .
plecho1 - 03-10-2018, 17:34

Lepszym rozwiązaniem będzie wariator wyprzedzenia zapłonu który na LPG odpowiednio przyspieszy zapłon aby LPG mogło się dopalić przed otwarciem zaworów wydechowych.
artpla1978 - 03-10-2018, 19:10

problemem jest czas wtrysku przy wyższych obrotach silnika -sam wtryskiwacz LPG nie jest w stanie wtrysnąć odpowiedniej ilości gazu do cylindra czyli takiej aby skład mieszanki nie był był za ubogi- a to powoduje wyższą temperaturę spalanie co przekłada się na przegrzewanie i osiadanie gniazd zaworów wydechowych - dotrysk PB powoduje zoptymalizowanie mieszanki.
plecho1 - 03-10-2018, 20:57

Problem taki był raczej kiedyś (teraz mniej i dotyczy raczej druciaży a nie gazowników) i dotyczył raczej szybkości wtryskiwaczy i specyfiki pracy silników z krótkimi czasami wtrysku bo albo wtryski tak się skalibrowało aby podawały odpowiednią dawkę na biegu jałowym kiedy czas wtryski jest bardzo krótki albo odpowiednią dawkę przy większych obciążeniach ale wtedy przelewały nabiegu jałowym. Obecne wtryski gazowe są odpowiednio wydajne i jednocześnie odpowiednio szybkie aby podać właściwą dawkę i podczas biegu jałowego i podczas maksymalnego obciążenia i maksymalnych obrotów. Przy Valtekach czerwonych może być z tym problem ale praktycznie z każdymi innymi jakościowo lepszymi w silnikach do około 200KM żadnego problemu nie będzie.
Ważny jest jeszcze odpowiedni montaż wkrętek w kolektorze i jak najkrótsze i równe przewody łączące wtryski z tymi wkrętkami. Jak wszystko będzie precyzyjnie wykonane, wtryski będą odpowiednio wydajne i precyzyjne i reduktor odpowiednio wydajny i stabilny ciśnieniowo oraz strojenie instalacji zostanie przeprowadzone w warunkach drogowych bądź na hamowni z wykorzystaniem podglądu korekt paliwowych w CL i sondy AFR w OL to żadne dotryski nie będą potrzebne jedynie wariator wyprzedzenia zapłonu pozwoli lepiej wykorzystać kaloryczność LPG oraz nie dopuści do dopalania się LPG już po otwarciu się zaworów wydechowych.

artpla1978 - 04-10-2018, 08:53

a skąd taki wariator zdobyć ?? :roll:
Bizi78 - 04-10-2018, 10:26

artpla1978 napisał/a:
a skąd taki wariator zdobyć ?? :roll:

Stag do swoich instalacji ma :wink: .
https://jacus.pl/szukaj.html/szukaj=wariator%20stag/opis=tak/nrkat=tak/kodprod=tak



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group