To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Czas do setki - 12 sekund

Misiu213 - 21-08-2017, 18:39

plecho1 napisał/a:
Może najpierw pojeździj na samej benzynie tak z 30 - 50 km i znów przetestuj przyspieszenie. Możliwe, że instalacja niedomaga lub jest źle wyregulowana co powoduje, że na gazie osiągi są niższe a to powoduje rozjeżdżanie się adaptacji w sterowniku benzynowym przez co i na benzynie jest gorzej.

A wiesz, że to bardzo możliwe... Odpinałem aku po wymianie lambdy i na benzynie nie jeździłem, więc ECU pewnie sie nie zaadaptowało. Dzisiaj i jutro pojeżdże na benzynie. :)

Cytat:
Poza aspektem technicznym, jesteś pewien, że Twój start nie ucina tych 2 sekund? Bo start to w sumie najważniejsza część przy przyspieszaniu

Start idealny pewnie nie jest, ale na jedynce koła nie boksują, ani nie ruszam też za wolno. Nie mam pomysłu jak zrobić miarodajny pomiar.

mouseman - 21-08-2017, 21:11

Misiu213 napisał/a:
Nie mam pomysłu jak zrobić miarodajny pomiar.

Zacznij od hamowni 8)

larelijux - 21-08-2017, 21:20

W sumie nawet tragiczny start nie powinien dać 2 sekund straty... Przegoń go na autostradzie z 50km na benzynie. Potem zrób pomiar.
Misiu213 - 24-08-2017, 13:13

Zmierzyłem czasy ponownie. Pomiary mi wychodziły bardzo podobnie, nawet identycznie.

Benzyna - 11,03
LPG - 11,85

W weekend wymienie kolano za kolektorem wydechowym, bo mam nieszczelne. Bede sie zastanawiał nad remontem głowicy i nad wymianą sprzęgła.

Ta rozbieznosc wynika ze źle ustawionej instalacji?

abdul - 24-08-2017, 20:04

a tak z ciekawosci to czym mierzysz te czasy?
Misiu213 - 25-08-2017, 06:31

abdul napisał/a:
a tak z ciekawosci to czym mierzysz te czasy?

Narzeczoną. Wystarczająco dokładne urządzenie. :twisted:

bialyjayz - 25-08-2017, 08:29

Misiu213 napisał/a:
Ta rozbieznosc wynika ze źle ustawionej instalacji?

przeważnie na gazie jest ok. sekundy wolniej u mnie dla przykładu na gazie 9.0-9.5 na PB 7.8-8.3
czasy mierzone UKP

Pieraś - 25-08-2017, 17:32

Panowie jak chcecie się nabijać itp. to idźcie na FB lub do pubu.
Chłopak zadaje konkretne pytanie, a większośćswój brak wiary w siebie i auto wywleka na gościa, który zadaje merytoryczne pytanie - nie ukrywam, że wg mnie moderatorzy powinni wypieprzyć wszystkie te posty i zostawić tylko te na temat.

Misiu213, nie jestem mechanikiem ale jak padła sugestia to przede wszystkim sprawdź ciśnienie na cylindrach jak koledzy sugerowali. Dodatkowo może warto zrobić analizę spalin, czy przez uszczelniacze zaworowe coś nie ucieka ... wówczas pewnie też na mocy straci.

Nie mierz czasu do setki z pasażerem bo na pewno tak nie mierzono w fabryce (pomijając, że producenci potrafią zaklejać każdą szczelinę aby poprawić wyniki, gdyż jak czytałem nie ma norm, które nakazywały by w takich, czy innych warunkach dokonywać pomiarów).

Teoretycznie (nie znam się) ale nalepiej jakby jakiś komputerek był wpięty np. do OBD mierzący prędkość i np. jakaś kamerka, która to nagrywa - wówczas chyba wynik najbardziej byłby miarodajny.

Sam jestem ciekaw ile mój ma do setki dziś. Nigdy nie ma weny by sprawdzić ... może to kwestia tego, że boję się wyniku ;) Mi wystarcza, że na długiej prostej 200 osiąga.

Misiu213 - 26-08-2017, 17:07

To ciśnienie będe musial sprawdzic, ciekawe ile za to sobie policzą mechanicy. Pewnie taniej wyjdzie kupić zestaw do mierzenia i sprawdzić samemu.

Co do tego czasu to wiadomo, że jest mnòstwo zmiennych. Nie mierzyłem na bardzo ròwnej powierzchni, jest lekka gòrka, ale lepsze to niż ucinanie sekund jadac w dol. No i pasażer faktycznie był. Co nie zmienia faktu że troszkę brakuje mu wigoru i w stauszka mam zamiar inwestować by poprawic osiagi.

Ostatnio wymieniłem rure za kolektorem wydechowym i w kabinie zrobiło sie bardzo cicho, aż chce sie jechac w trase. Na minus dźwiek Ultera, wczesniej brzmial lepiej, ale metal sie jeszcze nie przepalil, a sadze nie osadzily i to pewnie wplywa na barwe dzwieku.

Pieraś - 26-08-2017, 17:18

Na allegro 46 zł.
Jeśli masz ochotę się bawić przy aucie i przyszłym to lepiej sobie kupić i mieć własne.
Chyba, że podjedziesz do warsztatu, pożyczą Ci swój i dam sobie wsio zrobisz

plecho1 - 27-08-2017, 08:24

Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu bo przestawiony o jeden ząbek może też podobnie się zachowywać. Odpalał będzie normalnie i jeździł praktycznie też ale odczuwalnie będzie trochę brakowało i spalanie przy przestawionym rozrządzie może być odrobinę większe. Jakbyś mógł podpiąć się pod LPG i podać wartość podciśnienia mierzonego przez czujnik instalacji to też mogło by podpowiedzieć problem z rozrządem, na rozgrzanym silniku na biegu jałowym powinno być około 0,28 - 0,32 bara. Jakby było więcej tak do około 0,4 bara to też mogło by wskazywać na przestawiony rozrząd. Albo ustaw po prostu koło wału na znak i zdejmij górną osłonę rozrządu i sprawdź czy koło wałka rozrządu zgrywa się ze znakiem głowicy.
milo - 27-08-2017, 09:10

Odnośnie przyspieszenia jest dużo przyczyn zacznij od najprostszych -ciśnienie w oponach, rozmiar opon , blokowane koła opory klocki tarcze , w gorące dni też straci na mocy
Shockwave - 27-08-2017, 19:28

A mi się wydaje za wynik ok 11s jest jak najbardziej ok.
Napisałeś ze pomiar wykonujesz na drodze lekko pod górkę. masz pasażera i mierzycie to telefonem.
Nigdy nie wiesz jak dużym błędem jest obarczony Twój wynik.
Ja sam próbowałem aplikacjami na telefon które tez maja swój błąd, raz udało mi sie uzyskać wynik w okolicy 10s czasem 11 itp itd
i Stwierdziłem ze szkoda samochodu na takie zabawy. Twój galant ma prawie 20 lat. Cudów nie oczekuj po tak wiekowym samochodzie.
Może być tak ze kasę która planujesz wpakować w remont w głowicy i przywracaniu tych katalogowych sekund w sprincie do 100km/h lepiej zainwestować w hamulce., zawieszenie czy blacharkę(tu to na pewno)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group