To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1,8 GDI] Bierze olej...

szczeslaw - 25-03-2007, 13:07

fular, nie zmienia się oleju z gorszego na lepszy (np. z pół- na full- syntetyka). Taka stara zasada.
zwolin - 25-03-2007, 18:03

fular napisał/a:
Czy Shell zalicza sie do takich? Mitsubishi zaleca Castrol, ale Mobil też jest w tej samej półki, prawda?

Generalnie wszystkie ww oleje są OK. Problem jest z tym, że Schell ma (z moich przynajmniej obserwacji bardzo silną tendencję do rozpuszczania osadów, co nie zawsze idzie silnikowi na zdrowie). Co do Castrola, to słyszałem różne opinie. Moim zdaniem najbezpieczniejszy byłby Mobil (pod warunkiem, że oryginalny), ale może niech wypowie się ktoś kto jeździ na nim w GDI.
Osobiście uważam, że nie ma lepszych olei niż Motul. Bardzo dużo dobrego słyszałem też o Valvoline, ale nie mam doświadczeń. Generalnie wystrzegaj się wszystkiego co się nazywa Lotos, Orlen, Selenia (ta w plastiku), BP itp.

Anonymous - 26-03-2007, 21:33

Nie wiem czy czegoś nie pokręcę ale perwsza liczba określa gęstość oleju a druga odporność na minusowe temp.
5w syntetyk
10w pół syntetyk
15w mineralny
20w do mocno spracowanych silników
i oczywiście najnowszej generacji olej 0w zalecany do nowych GDI

[ Dodano: 26-03-2007, 21:47 ]
właśnie sprawdziłem pierwsza liczba/cyfra to odpornoś na ujemne temp a druga na dodatnie. 0 - to odporność na jakieś -35 stopni

[ Dodano: 26-03-2007, 21:52 ]
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,1110377.html - zresztą tu chyba napisali wszystko co potrzeba

[ Dodano: 26-03-2007, 22:37 ]
Fular może to cię pocieszy: jest to fragment z instrukcji obsługi do carismy 1.6 i 1.8, z której wynika że jak od wymiany do wymiany dolejesz 15 litrów oleju to będzie w normie.

mlun - 26-03-2007, 22:45

Dla mnie to tam powinno być jeszcze jedno zero bo to by było niedorzeczne żeby paliła 1L oleju na 1000km :shock:
saphire - 27-03-2007, 08:30

Jak komuś silnik nadmiernie żre olej pomimo że leje taki jak zaleca producent to znak że czas zrobić uszczelniacze zaworowe i być może pierścienie a nie kombinować z olejami. :twisted:
Jeszcze napisz jaki masz przebieg na tym silniku - realny a nie co licznik pokazuje.

mlun - 27-03-2007, 12:48

No już po primo to fakt że był lany lotos dużo daje do myślenia.Takie coś to można do zjeżdżonego diesla lać który służy do przeworzenia narzędzi a nie do takiego samochodu.
Anonymous - 27-03-2007, 22:51

To fakt, że jeśli dobrze dociskasz, oleju troszkę ubędzie. Moi koledzy ( 4 osoby ) jadąc rocznym punto na wakacje Warszawa - Trójmiasto ok 350 km, doginali ile wlazło , do tego upał - zgubili pół stanu. Dodam tylko , że po mieście kolega jeździł sam i troszkę spokojniej i mu oleju nie ubywało. Był troszkę zdziwiony, ale serwis sobie zastrzegł że jest to możliwe i normalne.
saphire - 28-03-2007, 14:32

Wiadomo że jak kręcisz szesnastkę pod czerwone to weźmie olej ale jak jeździsz normalnie w zakresach 3-4 tys to nie powinien chlać ile wlezie :badgrin:
Anonymous - 11-04-2007, 17:56

KSIĄŻKA PISZE NA KAŻDE 1OOOKM MOŻE ŁYKNĄĆ DO 1LITRA ,MOJA MA JUŻ 215TYS PRZEBIEGU I NAPEWNO CO 15TYS ZMIENIE ,ŻUZYCIE MNINIMALNIE OK 1LITRA ,A 10TYS , CHYBA ŻE CI CIEKNIE


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group