Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1,8 GDI] Bierze olej...
Autor Wiadomość
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 21-03-2007, 20:49   

Hymm wydaje mi się że zmiana na syntetyk może tylko spowodować jeszcze większe zużycie oleju. Co prawda można by zalać minerałem który jest gęstszy i napewno mniej tego oleju by paliła ale nie sądzę aby to było najlpesze rozwiązanie. Tak wogóle to pewny jesteś tego przebiegu? Kopci na niebiesko? Może coś jest nie tak z pierścieniami albo olej"ucieka" przez jakąś wadliwą uszczelkę(nigdzie na silniku nie widzisz wycieków? Miska sprawna?).Nie wiem co jeszcze można by sprawdzić ,niech ktoś dopisze co pominąłem.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-03-2007, 21:03   

IMHO skoro nigdzie nie cieknie i bierze ci o litr oleju za dużo więc pewnie czeka cię wymiana uszczelniaczy zaworowych a być może także pierścieni. Wszelkie kombinacje ze zmianą oleju na gęściejszy to druciarstwo szkodliwe dla silnika i leczenie syfa syfem.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 21-03-2007, 21:09   

Dlatego napisałem że nie jest to najlepsza droga do rozwiązania problemu. Ale podejrzane by było że przy tak niskim można powiedzieć przebiegu łyka aż tyle oleju.Albo ktoś kiedyś go nie oszczędzał albo ma więszky przebieg niz licznik na to wsakzuje.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 21-03-2007, 22:35   

No niby fakt możesz sprubować ze zmianą oleju ale nie słyszałem żeby na Shellu były takie cyrki(Castrola to chyba lubiły się silniczki napić). Co do zaworów cykających to najlepszy byłby dla nich olej przeznaczony do GDI ale drogi jest(choć na oleju nie ma co oszczędzać) no i przedewszystkim ciężko dostępny. To był chba 10W30 o ilę sie nie mylę.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2007, 22:36   

fular napisał/a:
A może poprostu przy następnej wymianie zalać go lepszej marki olejem? Może poprostu Shell Helix 10W40 mu nie służy? Co jeszcze mogę dodać to, że słychać zawory na tym oleju...
A na innym nie słychać ?
jeżeli już był długo karmiony półsyntetykiem to zostaw półsyntetyk, zmień markę oleju i zobacz jak GDi polubi Valvoline MaxLife 10w40
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 06:27   

u mnie przy 150000km połykał 2l oleju na 15000km (od wymiany do wymiany). teraz mu się cos odmieniło ??? i po przejechaniu 5000km od wymiany wziął może 300ml. Styl jazdy to czasami cisne a olej to syntetyk castrol TXT softec plus.
Pytanie do mechanikia czy to duzo te 2l i czy nie da się coś z tym zrobic, powiedział że jak bedzie brał 6l to żebym przyjechał :)
pozdro
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-03-2007, 10:01   

kolezance z pracy Cari GDI tez lyka 2 litry na 13-15 tkm - Mobila 5W50 (syntetyk)
Fularowi polecam wizyte na Arkonskiej w Gdansku - tam jest maly sklepik z olejami w rewelacyjnych cenach - i kupno oleju do GDI wlasnie (czyli Castrola 10W30 syntetyka).

Moje obserwacje po jednorazowym przejsciu na Castrol 10W40 mowia, ze Galant lubi sie tego oleju napic - po zmianie na Mobil 10W40 branie oleju ustalo (wczesniej tez byl Mobil - jednorazowo uleglem reklamie magnateca).
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 18:22   

Czytam posty i widzę że wszyscy zmieniają olej po 15 tyś , ja wymieniam co 10 tyś, jeżdże na mobilu 5W50 (przebieg prawie 200tyś) i od wymiany do wymiany stan spada mi o połowę - czyli ubywa jakieś 0,5l. Może w samochodach o większym przebiegu lub z innymi kłopotami lepiej wymienić olej częściej. Być może po przejechaniu 10tyś olej traci część swoich właściwości i zaczyna uciekać szybciej.
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 22-03-2007, 21:12   

fular napisał/a:
Mam ją niecały rok i poprzedni właściciel lał Lotosa, chyba pósyntetyka. D

I w tym Lotosie może tkwić problem. Z moich obserwacji wynika, że oleje Lotos, Orlen itp to wyjatkowy syf, i nie idą na zdrowie w miarę nowoczesnym silnikom.
Schell z kolei ma dość silne właściwości płuczące i mógł wymyć ci syf po Lotosie. Z minerałem, to bym się nie spieszył, bo szkoda silnika. Mam bardzo dobre doświadczenia z Motulem 5100 Turbolight 10W40 (nie w mitsu, ale kręciłem na nim silnik do 7.5krpm i było OK).
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-03-2007, 21:17   

Sebancisz, bo dobry, syntetyczny olej mozna zmieniac co 15 tkm - ba, sa nawet nowoczesne oleje 0W30 czy 10W30, ktore mozna wymieniac co 30 tkm, ale osobiscie bym tego silnikowi nie robil.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 22-03-2007, 21:32   

Ja zmieniam olej co roku albo co 15 tys - zależy co wcześniej wypadnie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 22-03-2007, 22:42   

Krzyzak napisał/a:
0W30 czy 10W30, ktore mozna wymieniac co 30 tkm


Bo, nowy silnik i tak wytrzyma 100kkm, nawet przy 4 wymianach oleju w tym okresie, a potem może się psuć. :D

Osobiście uważam, że 15kkm, to absolutny maks, i to przy rozsądnej jeździe i dobrym oleju.
Przy agresywnej jeździe zszedłbym do 10kkm, a przy lekko sportowej jeszcze częściej. Na oleju jeszcze nikt nie zaoszczędził, i nie zaoszczędzi.
Niektóre oleje np. Motul 300V starzeją się bardzo szybko (co nie znaczy, że nie są rewelacyjne) i nie ryzykowałbym na nich więcej niż 10kkm przy spokojnej jeździe.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-03-2007, 09:28   

zwolin napisał/a:
Bo, nowy silnik i tak wytrzyma 100kkm, nawet przy 4 wymianach oleju w tym okresie, a potem może się psuć. :D

tez tak mowie - dlatego namawialem kolege (laguna 2), zeby zmienial czesciej, ale on mowi, ze bedzie robil jak producent przewiduje - trudno... tym bardziej, ze to diesel, gdzie turbawka jest tez smarowana tym samym olejem (lozysko sie szybko wys...a)
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 23-03-2007, 10:27   

Krzyzak napisał/a:
tym bardziej, ze to diesel, gdzie turbawka jest tez smarowana tym samym olejem (lozysko sie szybko wys...a)

I dlatego warto przed gaszeniem silnika odczekać parę sekund aż się turbinka wygasi - tj, stanie .
Często ludzie po dobrych "maxach" od razu wyłączają silnik a turbina kręci się nie smarowana :(
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 25-03-2007, 12:03   

fular napisał/a:
Spróbuję tym razem 0W30 tak jak zaleca producent lub 10W40 firmy Castrol lub Mobil.

Jeśli nie masz pewności, na czym jeździł silnik, to z 0W30 bym nie ryzykował. Na 100% wypłucze co się da, i może się okazać, że będzie jeszcze gorzej. Bezpieczniej będzie pozostać przy 10W40, tylko bardzo dobrym. Jeśli Mobil to tylko z pewnego źródła, bo to chyba najczęściej podrabiany olej w tym kraju. Jak kupisz go w jakiejś "superpromocji", to pewnie znów zalejesz silnik Lotosem :lol:
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.