Carisma - Techniczne - Wymiana akumulatora
PABLO998 - 25-01-2018, 14:15
Może masa za słaba (zaśniedziałe oczko masy lub nadłamany przewód). tadek55, mase odkręcałeś i czyściłeś? (chodzi mi masę od aku do silnika i od aku do nadwozia)
tadek55 - 27-01-2018, 18:36
Akumulator gdy jest naladowany to bardzo dobrze kręci i zapala,a gdy zostawie samochod na pół godziny to już nie zakreci,dzisiaj tak zostawilem na 15 minut i już nie zakręcił,wziąłem miernik i sprawdzilem pobór prądu ustawiłem na 10A i sondami przełożyłam do minusowej klemy i przewodu minusowego i myslalem ze mi miernik rozwali.Powiedzcie mi jeszcz bo jak sciagam minus z klemy i przykladam ponownie to mi strasznie iskrzy chyba nie powinno tak byś,może coś doradzicie bo już mi pomysłu brak.Pozd.
plecho1 - 28-01-2018, 09:00
Może jednak to ten alternator robi zwarcie ale trochę dziwne, że nie dzieje się to cały czas, odepnij od niego gruby przewód od ładowania i sprawdź ponownie.
tadek55 - 28-01-2018, 10:17
Teraz jestem w samochodzie i mierze pobór prądu i za każdym razem gdy dokładam sondę do klemy to mi iskrzy i nie moge zrobić zadnego pomiaru bo mi chce miernik rozwalic,co robic.
[ Dodano: 28-01-2018, 10:27 ]
Teraz to już dzieje się już cały czas.
Hugo - 28-01-2018, 11:27
Wygląda na uszkodzony alternator.
tadek55 - 28-01-2018, 11:37
Hugo,ale wcześniej jak palił to alternator był robiony i ładowanie miał książkowe 14,4 chyba że któraś z diod ma zwarcie,wydaje mi się też że to zwarcie jest na grubych przewodach,jutro posprawdzam i od łacze przewód od akumulatora jak co to dam znać.Pozd.
[ Dodano: 28-01-2018, 11:39 ]
A czy mogę w jakim teraz jest w stanie założyć klemy i odpalić,czy muszę najpierw zlokalizowac usterkę?.
plecho1 - 29-01-2018, 07:56
A jakie części w alternatorze, zostały zamontowane, oryginalne czy zamienniki? Jeśli zamienniki to różnie z nimi bywa. Jak to wina altka to nie musisz odpalać auta tylko odpinasz od niego gruby przewód odpowiedzialny za ładowanie i po między akumulatorem a klemą sprawdzasz miernikiem jaki jest pobór. Oczywiście miernik ustawiony na pomiar amper i pewnie właściwie (inaczej niż podczas pomiaru napięcia czy rezystancji...) podpięta jedna sonda w mierniku?
wichura1 - 30-01-2018, 13:51
Ja w Carismie w 2014 miałem podobny problem. Alternator ładował akumulator, a po wyłączeniu silnika, po kilku minutach zaczynał pobierać 0,121A. Regulator do alternatora BOSCH 90A MD353869 (0 124 325 010) 14V 90A, kosztował 250PLN, więc kupiłem i zamontowałem, drugi typ alternatora podany w CAPS. Zapłaciłem za niego 100PLN (BOSCH 90A MD327551 (0 123 315 018) 14V 95A). Działa do dzisiaj, a pobór prądu w spoczynku, to 0,008A
tadek55 - 30-01-2018, 22:47
hej,dzisiaj znów walczyłem z tym prądem i znowu poległem, zrobiłem przełącznik na minusie i przy każdym opuszczeniu cari i na noc wyłączam,ale to jest trochę po partyzancku,a jak zapomnę wyłączyc to będe muśiał iść na nogach.
plecho1 - 30-01-2018, 23:08
A czy sprawdzałeś jak Ci wcześniej napisałem?
|
|
|