To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Napęd 4WD LOCK problem

jurellas - 26-03-2018, 09:45

Droga drodze nie równa,na takie zabawy lepiej zakupic zabawkę typu Jimny który waży tonę i kładzie na łopatki inne konkretne terenówy.
Outlander wśród typowych terenówek - przygotowanych do wyrypy - wygląda jak gośc w garniaku :D

vavoom - 26-03-2018, 11:17

Kamil99 napisał/a:
Ostatnio próbowałem się więcej bawić napęd AUTO załącza tylną oś, ale w trybie 4WD LOCK nie za bardzo widzę żeby była różnica
barzuc napisał/a:
ale faktycznie muszę zgłębić jak działa napęd w OII aby się wypowiadać

Coś dla Was koledzy:
Dystrybucja momentu obrotowego kontrolowana jest przez 4WD ECU.
Poniższa tabela opisuje dystrybucję momentu w trybie 4WD.




Kontrola momentu przenoszonego przez sprzęgło podzielona jest na kontrolę ze sprzężeniem zwrotnym i kontrolę na podstawie obliczeń w ECU.
Na podstawie prędkości pojazdu i sygnału z APS, 4WD ECU oblicza moment który ma przenieść sprzęgło na tylną oś. To jest wstępna kontrola momentu napędowego.
Następnie obliczana jest różnica prędkości obrotowych osi przedniej i tylnej. Na podstawie prędkości pojazdu i różnicy prędkości pomiędzy osiami, sterownik wprowadza korektę wartości momentu przenoszonego przez sprzęgło na tylną oś.
W trybie 2WD nie ma przeniesienia momentu na tylną oś. W niektórych warunkach 4WD ECU dołącza tylną oś aby zminimalizować hałas wytwarzany przez układ napędowy.
W trybie 4WD, moment przenoszony na tylną oś dobierany jest z map sterownika 4WD ECU.
W trybie LOCK, moment przenoszony przez sprzęgło może być 1.5 razy większy niż w trybie 4WD.




Tak wygląda to w ASX, gdzie zaktualizowano soft w stosunku do OII.


rezon napisał/a:
Outek był wyraźnie stabilniejszy. Dopiero w trybie Lock SX4 zachowywało się jak Outek w trybie 4WD Auto. Masa może odgrywać też rolę, w końcu to większe i cięższe autko. SX4 chciało cały czas myszkować po drodze i trzeba było mocno operować kierownicą, aby utrzymać kierunek
Dlatego, że w trybie Auto Outek w zasadzie cały czas ciągnął tyłem, a SX4 tylko przy przy poślizgu, stąd i myszkowanie.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group