To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Usterka silnika.

Akuma supido - 20-07-2018, 08:08

Kolejka do mechanika długa na szczęście się doczekałem.
Ciśnienie na cylindrze 2 bary , pierwszy z lewej.
Remont raczej ie ma sensu.ech.

[ Dodano: 22-07-2018, 14:23 ]
Aktualnie jestem na etapie szukania silnika , może ktoś z was ma godną polecenia sztukę.

[ Dodano: 22-07-2018, 15:12 ]
Przy okazji wymiany silnika wymieniłbym szumiące łożysko lub więcej w skrzyni. Jak w wcisnę sprzęgło to przestaje szumieć . Zdarza się też wyskakująca czwórka podczas jazdy .Podpowiedzcie co jeszcze ogarnąć przy okazji. Rozrząd to wiadomo myślę o uszczelnieniach silnika itd.

[ Dodano: 06-08-2018, 19:05 ]
Mam pytanko czy maska z wersji elegance 2,5 jest taka sama jak w avance 2,5? Chodzi mi o ten garb na masce.

abdul - 06-08-2018, 20:43

O ile się nie mylę to nie wersja ale rocznik miały znaczenie i chyba wszystkie Galanty po 99 albo 00r. miały wysoki garb.
Akuma supido - 09-08-2018, 23:17

Dzięki, zrezygnowałem z zakupu ale kupiłem silnik , sprawdziłem ciśnienie wyszło ponad 12 bar więc myślę że jest dobrze. wymienię jeszcze uszczelniacze i kompletny rozrząd z pompą. mam pytanko jakiej firmy części polecacie ?
Krzyzak - 10-08-2018, 09:52

Sun, Mitsuboshi, GMB, Koyo, uszczelniacze POS
Akuma supido - 17-08-2018, 16:44

Mechanik pół dnia walczy z wybiciem półośki z piasty, grzeją palnikiem, tłuką i nic. To normalne zjawisko w galancie? Po tym zabiegu do wymiany piasty, łożyska, zwrotnice i przeguby, zbankrutuje przy tym aucie.
przemek1602 - 17-08-2018, 20:11

Mógł wyjąć całą zwrotnice
robertdg - 17-08-2018, 21:01

Akuma supido napisał/a:
To normalne zjawisko w galancie?
Zdarza sie
Akuma supido napisał/a:
Mechanik pół dnia walczy z wybiciem półośki z piasty, grzeją palnikiem, tłuką i nic.
Wieloklin osadzony jest na sporej długosci piasty, wiec trzeba porzadnie zagrzac piaste aby ruszyc przegub asekuracyjnie trzeba rozpiac oslone przegubu, bo przegub tez nabiera temperatury i smar wytwarza takie cisnienie ze moze rozerwac manszete
Akuma supido - 17-08-2018, 21:23

Mechanik zdemontował całą zwrotnicę próbował też na prasie. Teraz bym musiał kupić dwie zwrotnice i dwa przeguby (nowe łożyska i piasty już kupiłem) całość wyjdzie drożej jak silnik ze skrzynią :evil: Nie wiem co robić , oddać piasty i łożyska i szukać używki całego kompletu wraz z przegubami czy sięgać jeszcze głębiej do kieszeni.
robertdg - 17-08-2018, 21:28

Akuma supido napisał/a:
Mechanik zdemontował całą zwrotnicę próbował też na prasie.
Pogiał zwrotnice? przecież jak rdza sklinuje wielowpust uzycie prasy jest naprawde dość skrajnym dzialaniem, po to sie podgrzewa aby uzyskac nalezyty efekt a nie leci sie od razu pod prase.
Akuma supido - 17-08-2018, 22:40

Czy pogiął tego nie jestem w stanie stwierdzić na oko, prasę ma 20 ton. Przyszedł mi inny pomysł mianowicie naciąć odlew przegubu i rozłupać , odkręcić piastę od zwrotnicy i wyjąć całość z łożyskiem na zewnątrz . Kupię nowe przeguby i poskładam klocki od nowa.
Krzyzak - 17-08-2018, 22:53

Przy prasie 1000t koledze udało się zgnieść dziurę na zawleczkę a przegub i tak nie wyszedł - niestety był w Hiszpanii i nie było innej możliwości. I tak dobrze, że jego syn jest tam serwisantem maszyn rolniczych bo inaczej to nikt by nie próbował rozkładać, ale od razu zamówił zwrotnicę, piastę i półoś w ASO.
Hugo - 18-08-2018, 11:17

Pytanie czy majster w odpowiednim miejscu podgrzewa piastę?
Akuma supido - 18-08-2018, 20:52

Kurcze tego nie widziałem, a w jaki sposób i dokładnie które miejsce trzeba podgrzewać?
Hugo - 18-08-2018, 22:09

Podgrzewa się piastę dookoła po tym zatoczeniu, na które wchodzi felga. Uważa się, aby jak najmniej nagrzać wieloklin przegubu. Pomiędzy zapieczonymi elementami musi być jak największa różnica temperatur, wtedy nagrzany element się rozszerza i elementy da się rozłączyć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group