To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Terkotanie z dołu silnika od strony kierowcy.

jacek11 - 02-05-2019, 22:49

Mam pewną myśl, ale nie wiem w tej chwili na ile jest realna. Jak znajdę wolną chwilkę, to wykopę drugą skrzynkę, i zobaczę czy da się coś zrobić.
Wiem natomiast,że były robione próby montowania łożysk stożkowych, ale nie wiem jakie dało to efekty.

przemek1602 - 03-05-2019, 08:42

Dobry olej i ceramizer i problem zniknie- oczywiście po remoncie/do nie szumiącej skrzyni
milo - 03-05-2019, 12:34

-Fenek- napisał/a:
Chyba jedyne co dałoby się tam zrobić to przerobić jakoś mocowanie na solidniejsze łożyska, ale to kupa roboty, o ile w ogóle możliwa.

Wszystko mozliwe




[ Dodano: 03-05-2019, 12:37 ]
jacek11 napisał/a:
Wiem natomiast,że były robione próby montowania łożysk stożkowych, ale nie wiem jakie dało to efekty.

Chyba ze sam ktos robił tak jak ja
W innych skrzyniach np lancer czy wczesniejsze wersje galanta miały łozyska stozkowe

Krzyzak - 03-05-2019, 16:07

milo napisał/a:
wczesniejsze wersje galanta miały łozyska stozkowe
nie wszystkie - w sensie wałek sprzęgłowy miał kulkowe na obu końcach z czego przednie otwarte
ale druga sprawa to że tam był 1 wałek więcej bo skrzynia po drugiej stronie

milo - 03-05-2019, 19:42

Krzyzak napisał/a:
ale druga sprawa to że tam był 1 wałek więcej bo skrzynia po drugiej stronie

Wiecej czesci ruchomych i nie było problemu z terkotaniem i wydobywających sie dziwnych dzwieków . W skrzyniach F5M42 cos spartolili ze prawie kazdy ma problem odnosnie dzwięków i nie tylko
Skrzynie W5M33 z eclipse i chyba lancer wszystkie wałki były na łozyskach stozkowych

jacek11 - 03-05-2019, 20:35

milo napisał/a:
Chyba ze sam ktos robił tak jak ja

Czyli dobrze kojarzyłem,że to Ty robiłeś. Powiedz jakie efekty dała taka modyfikacja.

pawel253 - 03-05-2019, 22:05

no właśnie dlatego od razu zaważyłem ten odgłos, a wcześniej, 3 lata jeździłem Galantem z 97 roku, przejechałem prawie 100000 km i takich odgłosów nie słyszałem, nie wiem, czy miał inna skrzynie.. wymienię olej i zobaczę, co się będzie działo. Dzięki :)
milo - 04-05-2019, 20:06

jacek11 napisał/a:
Powiedz jakie efekty dała taka modyfikacja.

Na stozkowych łozyskach wałek bardziej sztywniejszy nie chodzi wzdłuz jak to było na kulkowych i wałeczkowym łozysku które miało tendencje luzu wzdłuznego
Powiem ze na terkotanie jest w małym stopniu spowodowane przez łozyska niby nowe łozyska przez pewien czas spokój a potem zjawisko nasila sie
Co dziwne pedał sprzegła wyciskam delikatnie jest terkotanie wciskanie do połowy cisza dalsze wciskanie znowu terkot dalej juz rozprzeglanie wiadomo cisza , podobnie jak lewarkiem ruch na np 3 bieg wciskanie do lekkiego oporu i cisza wszystko na pracujacym silniku skrzynia to jedna wielka zagadka ale nie jest tak zle duzo innych marek ma podobne problemy nawet wieksze :D

Krzyzak - 04-05-2019, 21:23

Pamiętaj jednak o prawidłowym wybraniu luzu - wtedy nawet na kulkowych będzie sztywniej.
Mitsu produkuje kilkadziesiąt podkładek na te łożyska, zdaje się co 0.05mm - jak zastosujesz poprawną to będzie OK. Zależnie od skrzyni wkłada się różnej średnicy cynę celem zgniotu i sprawdzenia grubości jaką podkładkę zastosować.

milo - 04-05-2019, 21:35

Krzyzak napisał/a:
Pamiętaj jednak o prawidłowym wybraniu luzu - wtedy nawet na kulkowych będzie sztywniej.

Wałek blokowany ustawiany jest przez seger chodzi o wałek zdawczy

Krzyzak - 04-05-2019, 23:18

W tych starych skrzyniach, której zdjęcie wstawiłem, wszystkie wałki i różnicowy mają określone luzy. Łożyska jak wiesz się grzeją i powiększają.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group