Outlander I GEN Techniczne - strzelanie w przednim prawym kole podczas skrętu w prawo
stickman - 30-08-2019, 19:50
flash napisał/a: | Kosztorys:
- amortyzatory KYB 190 zł za sztukę,
- gumy sprężyn OEM 60 zł za sztukę,
- osłony i odboje Sachs 60 zł za komplet na dwie strony,
- robota po 50 zł za stronę
Wcześniej wymieniłem też poduszki i łożyska amortyzatorów:
- poduszki KYB 120 zł sztuka,
- łożysko OEM 80 zł sztuka,
- robota 50 zł za stronę.
Czyli za kompletny serwis bez wymiany sprężyn wyszło ok 1200 zł |
Ciekawe czy tył wycenia się jakoś inaczej, ale jeśli koszty są zbliżone wychodziłoby że niektórzy sobie potrafią za taką całość policzyć praktycznie 2x więcej. Kosmos. Także wychodzi na to że koszty takich prac sobie dobrze weryfikować i porównywać.
luk2501 - 31-08-2019, 18:46
Tył może być wyceniony drożej bo np. przystawią śruby które trzeba będzie ciąć, jest tam więcej wahaczy i trudniejszy dostęp. Nowa śruba mimośrodowa około 15 zł a trzeba ich 4 sztuki. Na przodzie z kolei śruba pozioma lubi się nie odkręcać a nakrętka jest wewnątrz sanek. Więc problemy mogą być i na przodzie i na tyle. Ja u siebie przednie śruby ruszyłem dopiero kluczem pneumatycznym 1200Nm i trwało to około 5 minut na każdą śrubę. A na przodzie odkręcałem je tylko dlatego że przeczytałem na forum że są z nimi problemy. Dobry smar miedziany przy montażu i nie powinno być już problemów.
mike20 - 25-11-2019, 21:43 Temat postu: Przegub Witam,podpinam się pod temat żeby nie tworzyć nowego,jeśli robię coś źle to proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem tu nowy
Mam problem z przednim przegubem od strony koła.Po zdemontowaniu starego przegubu nowy nie chce wejść na półośkę,ilość zębów w przegubie jest taka sama jak na półośce.
Przegub kupiony firmy GSP,taki był dostępny od ręki.Zastanawia mnie tylko różnica w kształcie rowków w przegubie i zębów na półosi.W przegubie rowki maja kształt stożkowy,a zęby na półosi kształt trapezowy.Delikatnie młotkiem próbowałem wbić przegub na półoś,ale nie wchodził.
Nie wiem gdzie jest problem.Auto stoi rozebrane na kanale,miał już ktoś z Was podobny problem???proszę o pomoc i porady.
Bzyk_R1 - 25-11-2019, 23:07
mike20, problem właśnie sam odnalazłeś. Trapezy nie wsuną się w stożki nawet jak jest ta sama liczba zębów. Poszukaj części spośród tych numerów
MN168676
MN168675
Napotkałem się na przeguby HDK. Musisz szukać.
jaroo0 - 25-11-2019, 23:34
Szkoda, że nie napisałeś jaki numer GSP
839112?
Ewentualnie spróbuj z innym zamiennikiem np Meyle 32-144980016
Może ten gsp jest zle zapakowany albo wykonany, widać było ze otwierany?
mike20 - 26-11-2019, 07:44
Jaroo0 dokladnie ten numer co napisałeś. Spróbuje dziś zamówić firmy meyle. A czy jeszcze są jakieś inne zamienniki które na pewno pasują?oryginał pewnie będzie bardzo drogi.
[ Dodano: 26-11-2019, 16:41 ]
Niestety w przegubie firmy Meyle są takie same rowki,na jutro będę miał firmy Japanparts.
Dzwoniłem do serwisu zapytać o cenę to mi powiedzieli ,że nie pierwszy raz słyszą ,że z tymi przegubami jest problem. Konsultują wtedy z główną siedzibą żeby im dobrali. Chyba skończy się na tym ,że będę musiał zamówić całą półośkę używaną...
jaroo0 - 26-11-2019, 20:12
A zapodaj swoj nr vin.
Przyszłościowo trzeba znaleźć pasujący.
mike20 - 26-11-2019, 20:20
JMBXNCU2W5U004787
jaroo0 - 27-11-2019, 20:15
Dziwne może do wersji Turbo by pasował od 2.4, ale tam wewnętrzne uzębienie inne
GSP 839143 do 2.4
Ilość zębów, obręcz ABS: 43
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 57
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 33
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
GSP839112 od Turbo:
Ilość zębów, obręcz ABS: 43
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 57
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 29
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Jak dobrze wyczytałem nie nachodzi na półoś, a w piastę pasował?
Bo jak wewnętrzna 29 to nie ma bata.. musi to pasować ;/ Czy meyle, czy gsp czy nawet Japanparts GI-556 albo pascal G15037PC
mike20 - 27-11-2019, 20:43
Sprawdzane były łącznie 4 przeguby( 2 sztuki GSP,Meyle,Japanparts)
We wszystkich były takie same rowki,półoś nie wchodziła do żadnego.
Prawidłowa ilość zębów to 29/25
Zamówiłem już używkę z allegro,całą półośkę z dwoma przegubami.
W piastę nie wkładaliśmy. W starym przegubie gołym okiem widać ,że rowki sa inne niż w tych zamiennikach.
jaroo0 - 27-11-2019, 20:48
To mocno poryta akcja z przegubami
E-pajero również wymiar taki jak piszesz i niestety również zamienniki krosują się, fotek nie widać niestety trzeba prosić o fotki realne bo temat zostaje nie rozwiązany na przyszłość.
mike20 - 27-11-2019, 21:36
Jutro zrobię zdjęcia jak to wygląda w realu,wtedy będzie widać o co chodzi...
Neko - 25-02-2023, 14:11 Temat postu: Zęby przedniej półosi Jak gdzieś było to proszę o przeniesienie.
Chciałem zapytać, czy możliwe żeby w OT1 wsadzić półoś od innego modelu.
W moim aucie zaczął hałasować przedni przegub. Zamówiłem nowy, 29 zębów wewnątrz, 25 w łożysko.
Dzwoni do mnie mechanik i mówi że na półosi mam 30 zębów i że ten nowy do piasty pasuje ale półosi nie wsadzi. Ja zgłupiałem bo wszędzie do OT zęby są 29/25.
Proszę o pomoc, co się zadziało, czy ktoś też tak miał i jaki przegub założyć?
Z góry dziękuję.
Bzyk_R1 - 25-02-2023, 14:51
Przenoszę, poczytaj, problem jest w kształcie zębów nie ilości.
Neko - 25-02-2023, 21:13
Napiszcie proszę , o ile jesteście w temacie, cze półoś z Lancera CS podejdzie do OT1, bo okazuje się że takie właśnie przeguby mają zęby 30/25... Może to jest panaceum. Swoją drogą jak do tego mogło dojść, że w autach jest tak, a zamienniki tłuką inaczej heh. Patrzę w niebo i widzę Plejady...
|
|
|