To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Problem z jazdą na LPG (Check engine - kod błędu P0171)

kuba!!! - 17-07-2021, 22:22

Generalnie jak to instalacja na gwarancji to ciebie nie powinno obchodzić co gdzie po co i dlaczego. Po prostu ma wszystko działać
Krzyzak - 18-07-2021, 21:06

może tak być, że skasował się rejestr tankowania
są na necie instrukcje jak samemu to ustawić, np.:
https://lpg-forum.pl/automatyczna-regulacja-wska-nika-lpg-t17116-30.html

Edi407 - 19-07-2021, 22:38

Niestety instalacja nie jest na gwarancji. Autko kupiłem już zagazowane przez poprzedniego właściciela, który instalacje założył w 2015r. Też on mi nic nie powiedział że coś się dzieje na gazie, a wręcz przeciwnie przekonywał że wszystko jest ok i elegancko chodzi i na gazie i na benzynie i nic się nie wyświetla i takie tam pierdoły. A prawda okazała się inna po fakcie. Nie chciałem mu zakładać sprawy ani oddawać tego samochodu bo, mi sie po prostu podoba :D szukałem pół roku auta i w końcu kupiłem taki jaki chciałem :) Usługa u gazownika kosztowała mnie 200zł to nie majątek a po ostatniej korekcie jak na razie wszystko jest dobrze. Dzięki Krzyzak coś pokombinuję z tym sam.
Dzięki wszystkim którzy starali się mi pomóc, jesteście naprawdę super pomocni. Dobrze, że takie forum jak to sprawnie funkcjonuje. Może kiedyś spotkamy się na zlocie? :D

fuks87 - 23-11-2023, 12:46

Cześć,
Z początkiem września zainstalowano w aucie staga 4 generacji i praktycznie od początku bujałem się z błędem p0171 System too lean bank 1. Po trzeciej regulacji wykonanej przez serwis na chwilę problem ustąpił. Teraz pojawił się nowy błąd ale zakładam że to nadal ten sam problem. Tym razem kod błędu to P2096 Post Catalyst Fuel trim System too lean bank 1.
Nie ma żadnych objawów, auto chodzi płynnie na lpg, nie gaśnie. Błąd potrafi się zapalić przy jednostajnej spokojnej jeździe po mieście.
Czeka mnie kolejna regulacja zapewne.

[ Dodano: 18-12-2023, 10:54 ]
Zabawne jest to że błąd P2096 ustąpił wraz z ustąpieniem mrozów. Nie wiem dlaczego tak się dzieje? ktoś mądry podpowie?

Bzyk_R1 - 18-12-2023, 19:12

fuks87, czy instalacja LPG była strojona z sondą AFR w wydechu? Definitywnie masz problem z mieszanką paliwo/powietrze. Trzeba tylko ustalić czego jest mało a czego za dużo. Czy jazda tylko na benzynie nie powoduje błędów?
Krzyzak - 18-12-2023, 21:26

Ogólnie nie polecam STAGa nikomu - miałem LPGTech i mam STAGa i na tym drugim ciągłe kłopoty z wyłączającą się instalacją podczas zdjęcia nogi z gazu
napisałem nawet do producenta i jedyne co potrafią to odesłać do montera - a ten próbował 3x i nic z tego nie wyszło (poza skończeniem się gwarancji)

CB4W_00 - 18-12-2023, 22:18

fuks87 napisał/a:
Cześć,
Z początkiem września zainstalowano w aucie staga 4 generacji i praktycznie od początku bujałem się z błędem p0171 System too lean bank 1. Po trzeciej regulacji wykonanej przez serwis na chwilę problem ustąpił. Teraz pojawił się nowy błąd ale zakładam że to nadal ten sam problem. Tym razem kod błędu to P2096 Post Catalyst Fuel trim System too lean bank 1.
Nie ma żadnych objawów, auto chodzi płynnie na lpg, nie gaśnie. Błąd potrafi się zapalić przy jednostajnej spokojnej jeździe po mieście.
Czeka mnie kolejna regulacja zapewne.

[ Dodano: 18-12-2023, 10:54 ]
Zabawne jest to że błąd P2096 ustąpił wraz z ustąpieniem mrozów. Nie wiem dlaczego tak się dzieje? ktoś mądry podpowie?


Nie wiem jakie masz warunki gwarancji ale żeby zobaczyć co się dzieje musiałbyś nagrać oscyloskop z jazdy. Potrzebny do tego jest interfejs i program do STAGA.

[ Dodano: 18-12-2023, 22:22 ]
Krzyzak napisał/a:
Ogólnie nie polecam STAGa nikomu - miałem LPGTech i mam STAGa i na tym drugim ciągłe kłopoty z wyłączającą się instalacją podczas zdjęcia nogi z gazu
napisałem nawet do producenta i jedyne co potrafią to odesłać do montera - a ten próbował 3x i nic z tego nie wyszło (poza skończeniem się gwarancji)


To że akurat ty masz problem to nie znaczy że trzeba przekreślać staga. Ja w trzech mitsu w sumie miałem/mam stag i wszystko działa jak należy.
Jedynie do czego można się przyczepić to to że Stag 4 to już stara jednostka i nie wiadomo jak dobrze radzi sobie MOIII.

Marcino - 19-12-2023, 08:45

Krzyzak napisał/a:
mam STAGa i na tym drugim ciągłe kłopoty z wyłączającą się instalacją podczas zdjęcia nogi z gazu
napisałem nawet do producenta i jedyne co potrafią to odesłać do montera

Przerost ciśnienia na reduktorze i wtryski nie są w stanie się podniesć. Miałem to na wtryskach valtec na listwie, Teraz mam spokój odkad założyłem pojedynecze AC. Generalnie moja isntalacja na stagu jest prosta ale skuteczna, złego słowa nie powiem.

fuks87 - 19-12-2023, 12:47

Bzyk_R1 napisał/a:
fuks87, czy instalacja LPG była strojona z sondą AFR w wydechu? Definitywnie masz problem z mieszanką paliwo/powietrze. Trzeba tylko ustalić czego jest mało a czego za dużo. Czy jazda tylko na benzynie nie powoduje błędów?


hej,
Na razie najbliższy wyjazd sprawdzę na lpg, jeśli błąd się pojawi wykasuje i sprawdzę na benzynie. Będę też sprawdzać przy okazji temp. zewnętrzną bo może być tak że wcale się nie pojawi.
Nie miałem strojonego auta z wykorzystaniem sondy AFR. Strojenie było dynamiczne podczas jazdy z użyciem komputera. Przyznam że dla pewności odwiedziłem inny warsztat montujący lpg i nie stwierdzili problemu z regulacją, wydawała się ok wg nich. Raczej obstawiali sondę. Przy przebiegu 50 tys to nie za wcześnie na awarię? przed zamontowaniem gazu trochę pojeździłem na benzynie i problemu nie było.


Cytat:
Nie wiem jakie masz warunki gwarancji ale żeby zobaczyć co się dzieje musiałbyś nagrać oscyloskop z jazdy. Potrzebny do tego jest interfejs i program do STAGA.

Gwarancja standardowa 2 letnia. Warsztat co prawda nie autoryzowany przez STAGa ale opnie miał wręcz idealne.
Rozumiem że zwykłym odbII nie jestem wstanie nagrać ruchu z jazdy?

Ostatnio mam wrażenie że trochę więcej bierze lpg na 100km.

Bzyk_R1 - 19-12-2023, 14:13

fuks87, zrobiłem 130.000km na lpg w silniku turbo, auto z przebiegiem 270.000km miało jeszcze fabryczną sondę więc 50.000km to za wcześnie na awarię. Dlatego też doradzam obserwacje na benzynie bo wtedy wykluczy y lub potwierdzimy pewne rzeczy.

Schemat jest prosty. Była benzyna był spokój? Założyli lpg świeci się CE? Czy po wyłączeniu lpg błąd nie powstaje? Jeżeli jest na obu paliwach to lpg niewinne, jeżeli auto broni się tylko na lpg CE to znaczy że montaż / strojenie jest błędne.

Krzyzak - 19-12-2023, 21:59

CB4W_00 napisał/a:
To że akurat ty masz problem to nie znaczy że trzeba przekreślać staga.
prawda, ale jak porównuję sposób konfiguracji, łatwość ogarnięcia i jakość pracy na TECH 326 vs stag qbox to nie mam pojęcia kto w ogóle chciałby staga montować
CB4W_00 - 23-12-2023, 18:25

fuks87 napisał/a:
Bzyk_R1 napisał/a:
fuks87, czy instalacja LPG była strojona z sondą AFR w wydechu? Definitywnie masz problem z mieszanką paliwo/powietrze. Trzeba tylko ustalić czego jest mało a czego za dużo. Czy jazda tylko na benzynie nie powoduje błędów?


hej,
Na razie najbliższy wyjazd sprawdzę na lpg, jeśli błąd się pojawi wykasuje i sprawdzę na benzynie. Będę też sprawdzać przy okazji temp. zewnętrzną bo może być tak że wcale się nie pojawi.
Nie miałem strojonego auta z wykorzystaniem sondy AFR. Strojenie było dynamiczne podczas jazdy z użyciem komputera. Przyznam że dla pewności odwiedziłem inny warsztat montujący lpg i nie stwierdzili problemu z regulacją, wydawała się ok wg nich. Raczej obstawiali sondę. Przy przebiegu 50 tys to nie za wcześnie na awarię? przed zamontowaniem gazu trochę pojeździłem na benzynie i problemu nie było.


Cytat:
Nie wiem jakie masz warunki gwarancji ale żeby zobaczyć co się dzieje musiałbyś nagrać oscyloskop z jazdy. Potrzebny do tego jest interfejs i program do STAGA.

Gwarancja standardowa 2 letnia. Warsztat co prawda nie autoryzowany przez STAGa ale opnie miał wręcz idealne.
Rozumiem że zwykłym odbII nie jestem wstanie nagrać ruchu z jazdy?

Ostatnio mam wrażenie że trochę więcej bierze lpg na 100km.


Skanerem OBD możesz podejrzeć korekty jakie są na benzynie i LPG. Jeżeli strojenie jest skopane to ECU ratuje się wzbogacaniem lub zubożaniem mieszanki do momentu aż wyjdzie poza zakres i wtedy wywala CHECK-a.

fuks87 - 16-01-2024, 14:15

Bzyk_R1 napisał/a:
Schemat jest prosty. Była benzyna był spokój? Założyli lpg świeci się CE? Czy po wyłączeniu lpg błąd nie powstaje? Jeżeli jest na obu paliwach to lpg niewinne, jeżeli auto broni się tylko na lpg CE to znaczy że montaż / strojenie jest błędne.


Problem dotyczy jazdy na LPG tylko i wyłącznie.

CB4W_00 napisał/a:
Skanerem OBD możesz podejrzeć korekty jakie są na benzynie i LPG. Jeżeli strojenie jest skopane to ECU ratuje się wzbogacaniem lub zubożaniem mieszanki do momentu aż wyjdzie poza zakres i wtedy wywala CHECK-a.


Mam to w planie do zrobienia. Jakiś czas temu po sugestii pewnej osoby z Wyszkowa, zasugerowałem warsztatowi zrobienie korekty temperatury gazu na zimnym silniku.
Warsztat wyraził zgodę. Podczas strojenia parametry wskazywały coś zupełnie odwrotnego niż błąd który dostawałem, mianowicie mieszanka była czasami aż zbyt bogata (błąd sugeruje ubogą mieszankę).

Przez jakiś tydzień było ok do czasu ustąpienia mrozów. Wrócił błąd P0171 System too lean bank1.

Propozycja warsztatu to montaż emulatora sondy lambda przy drugiej sondzie. Nie wiem co o tym myśleć.

tościk - 16-01-2024, 18:43

Cytat:
Propozycja warsztatu to montaż emulatora sondy lambda przy drugiej sondzie. Nie wiem co o tym myśleć.

Jak dla mnie to nie rozwiąże problemu, może go ewentualnie zamaskować.
Jeśli korekty na gazie się sypią, a na benzynie się stabilizują, to nadal oznacza złe wystrojenie gazu.
Może warto zmienić warsztat?

Marcino - 17-01-2024, 08:43

No własnie. Wystarczy podejrzeć czasy wtrysków PB, czy jak pracuje na \LPG sie zmeniaja.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group