[97-04]Galant EAxA/W - ROZWIĄZANE Galant traci moc i obroty/kontrolka TCL OFF
OllieVader - 17-11-2022, 16:02
Nieto napisał/a: | Nie jestem specem ale miałem dokładnie to samo jak miałem automat.
Powód okazał się dość dziwny ale banalny.
Wystarczy wyczyścić przepustnicę, nawet jak wydaje się czysta. Jak ręką odjął. Co jakieś pół roku problem wracał, rozwiązanie zawsze to samo. |
Przepustnica była czyszczona 2 razy, problem powracał po paru dniach.
[ Dodano: 17-11-2022, 16:25 ]
Problem TCL powrócił, mechanicy u których byłem mówią że już nie mają pojęcia, jedynie co im przychodzi do głowy to faktycznie problem z jakimś bzdurnym przewodem ale nie wiem nawet gdzie zacząć. Może ktoś coś jeszcze doradzić?
Hugo - 18-11-2022, 08:32
OllieVader, wrzuć zdjęcie przepustnicy tutaj.
OllieVader - 18-11-2022, 09:03
Hugo napisał/a: | OllieVader, wrzuć zdjęcie przepustnicy tutaj. |
Krzyzak - 18-11-2022, 10:04
Pomierz oba potencjometry i napisz wyniki.
sampler - 18-11-2022, 14:28
Mając Galanta też miałem raz problem z TCL. Tyle że u mnie uszkodzony okazał się jeden z elektrozaworów sterujących podciśnieniem
OllieVader - 18-11-2022, 15:40
sampler napisał/a: | Mając Galanta też miałem raz problem z TCL. Tyle że u mnie uszkodzony okazał się jeden z elektrozaworów sterujących podciśnieniem |
nie wykluczam zupełnie takich rzeczy, a gdzie się ten elektrozawór znajduję?
[ Dodano: 19-11-2022, 11:45 ]
Krzyzak napisał/a: | Pomierz oba potencjometry i napisz wyniki. |
Potencjometry mają 46 kOhma
Jeden potencjometr rośnie od 0 do 5 V, drugi od 0 do 4.5 V, wartości się zmieniają więc nie ma jednej dokładnej i możliwe że ten drugi też by dał radę osiągnąć 5.
Krzyzak - 19-11-2022, 15:52
OllieVader napisał/a: | Potencjometry mają 46 kOhma | te potencjometry są bardziej skomplikowane i mają 3-4 nóżki (TPS ma na pewno 4 bo jest tam też IPS), zatem prawidłowa odpowiedź powinna zawierać oporności między nimi
1-2
1-3
1-4
2-3
2-4
3-4
OllieVader - 19-11-2022, 16:08
Krzyzak napisał/a: | OllieVader napisał/a: | Potencjometry mają 46 kOhma | te potencjometry są bardziej skomplikowane i mają 3-4 nóżki (TPS ma na pewno 4 bo jest tam też IPS), zatem prawidłowa odpowiedź powinna zawierać oporności między nimi
1-2
1-3
1-4
2-3
2-4
3-4 |
Nie zrozumiałem do końca (chodzi mi o to 1-2,1-3 itd), jakie wartości w takim razie powinienem odnaleźć?
Krzyzak - 19-11-2022, 17:57
Tu rysunek styków - wartości są orientacyjne i zależne od temperatury
Hugo - 19-11-2022, 22:18
Na początek sprawdź czy dźwignia gazu przy przepustnicy przy wychyleniu nie zahacza o obejmę rury dolotu powietrza. Pokaż z bliska jak jest założona obejma.
sampler - 20-11-2022, 19:45
OllieVader napisał/a: | sampler napisał/a: | Mając Galanta też miałem raz problem z TCL. Tyle że u mnie uszkodzony okazał się jeden z elektrozaworów sterujących podciśnieniem |
nie wykluczam zupełnie takich rzeczy, a gdzie się ten elektrozawór znajduję?
|
Na ściance grodziowej nad serwem. Dojdziesz po wężykach od przepustnic
OllieVader - 27-11-2022, 02:28
Hugo napisał/a: | Na początek sprawdź czy dźwignia gazu przy przepustnicy przy wychyleniu nie zahacza o obejmę rury dolotu powietrza. Pokaż z bliska jak jest założona obejma. |
nie zahacza, już serio nie wiem w którym kierunku czegoś szukać, czy jest jakaś elektryka głebiej np. pod silnikiem? jakieś kable które właśnie przez tego gryzonia mogły być przegryzione lub przedziurawione? Czy raczej stawiać na przepustnice i jej okolice?
[ Dodano: 28-11-2022, 14:42 ]
Mechanik się mnie spytał czy jak mierzy je to ma on chodzić normalnie czy ktoś drugi ma dodawać i odejmowac gazu, i czy wtyk ma być podpięty?
Krzyzak - 29-11-2022, 07:33
OllieVader napisał/a: | czy jak mierzy je to ma on chodzić normalnie | odpinasz wtyczkę i mierzysz statycznie, bez uruchamiania silnika - chodzi tylko o sprawdzenie parametrów samego potencjometru
sampler - 29-11-2022, 11:46
Zapytam jeszcze czy jakieś kody wymrugałeś z licznika? Skupiłeś się na przepustnicy po scanie interfejsem na OBD gdzie w aucie z 98r jest ryzyko że źle działa.
OllieVader - 29-11-2022, 22:02
sampler napisał/a: | Zapytam jeszcze czy jakieś kody wymrugałeś z licznika? Skupiłeś się na przepustnicy po scanie interfejsem na OBD gdzie w aucie z 98r jest ryzyko że źle działa. |
nie do końca rozumiem zwrot "wymrugać z licznika". A co do przepustnicy, to faktycznie coraz bardziej zaczynam myśleć że ona może nie być problemem tylko stricte jakaś elektryka.
|
|
|