 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ROZWIĄZANE Galant traci moc i obroty/kontrolka TCL OFF |
Autor |
Wiadomość |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 24-10-2022, 21:54 ROZWIĄZANE Galant traci moc i obroty/kontrolka TCL OFF
|
|
|
Witam,
Niedawno zakupiłem samochód Mitsubishi Galant VIII z 1998 z silnikiem 2.5 V6 w automacie. Samochodem jeździłem parę razy, potem stał z 3 tygodnie w miejscu. Po tym czasie, po zajrzeniu pod maskę znalazłem gryzonia który musiał tam utknąć i zdechnąć. Nie wiem czy to on mógł wpłynąć na to, czy może to był zbieg okoliczności, ale samochód przy dodawaniu gazu pracował na bardzo niskich obrotach i wciśnięcie gazu do końca wcale nie zwiększało obrotów. Był on holowany i miał wyjętą i przeczyszczoną (w tym przedmuchaną) przepustnicę u mechanika.
Dzisiaj jak byłem u mechanika to obroty normalnie rosły, ale po wyjechaniu z placu i dodaniu gazu samochód nie mógł zmienić biegu, wydawało się to jakby dochodził do 2000+ obrotów i potem te obroty spadały w dół do 1500 i znowu do 2000. Oddałem go do mechanika, powiedział że jutro sprawdzi jeszcze co jest z tym samochodem. Nie znam się zbytnio na samochodach, ale obawiam się że może to być coś ze skrzynią biegów i nie wiem co dalej zrobić.
Dodatkowo świeci się kontrolka TCL OFF, gdzie przy wciśnięciu włącznika TCL to kontrolka TCL OFF mruga. Nie wiem czy to wpływa na tą sytuację, ale nawet jeśli nie to chciałbym i tak dowiedzieć się czy da się to jakoś naprawić albo ogarnąć.
Czy mógłby mi ktoś kto miał podobną sytuację lub zna się na tym mi doradzić co bym mógł zrobić, ewentualnie co przekazać mechanikowi??
EDIT: Właśnie byłem u mechanika i powiedziałem mu o tych wężykach, sprawdził komputerem i wywalało parę błędów ale na samym początku zawsze był najpierw błąd przewodu elektrycznego, który potem powodował te błędy przewodów ciśnieniowych. Powiedział że będzie musiał znaleźć jakieś schematy do przepustnicy i zobaczyć skąd ten błąd może się brać. Czy jest możliwość żebym znalazł jakoś takie schematy, albo czy ktoś takie ma? na pewno by to ułatwiło sprawę i skróciło robotę.
EDIT 2: Dzisiaj byłem u mechanika i sprawdzał napięcie przy gniazdku jakimś obok przepustnicy, które odpowiada za coś związane z dodawaniem gazu, dokręcił je i samochód już miał w sumie stałe obroty, przejechałem się kawałek i było dobrze, skrzynia biegów też nie ma żadnych problemów, jednak gdy samochód się nawet lekko musiał zebrać np. ruszanie na wzniesieniu to wyskakiwał znowu TCL który znikał dopiero po zgaszeniu silnika i wyjęciu klucza. Potem jak się jechało to samochód musiał jakby na nowo "rozruszać" obroty (na początku do 2000 nawet nie dochodził, i stopniowo do 2500 doszedł, jednak po wciśnięciu mocniej gazu nie umiał pójść ponad 2500). Mechanicy już nie wiedzą za co się jeszcze zabrać, więc kładę nadzieję w forumowiczach żeby może podpowiedzieli co zrobić albo ewentualnie do kogo mógłbym z tym samochodem się wybrać. Jestem ze Skarżyska-Kamienna i najlepiej by było znaleźć kogoś w okolicy, może nawet być Radom, Kielce, Starachowice itp.
EDIT 3: Dzisiaj samochód już jest w ruchu, mechanicy pracowali i coś robili ogólnie z elektryką, dostali się też do potencjometrów i coś tam poprawili. Samochód teraz ładnie śmiga. Dziękuje wam, Hugo, Krzyzak, szwagierr i jacek11 bardzo za pomoc
EDIT: Problem TCL powrócił, mechanicy u których byłem mówią że już nie mają pojęcia, jedynie co im przychodzi do głowy to faktycznie problem z jakimś bzdurnym przewodem ale nie wiem nawet gdzie zacząć. Może ktoś coś jeszcze doradzić?
Załączam też zdjęcia pod maską i wyskakującego błędu
 |
Ostatnio zmieniony przez OllieVader 04-12-2022, 18:00, w całości zmieniany 19 razy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-10-2022, 08:24
|
|
|
Dużo wskazuje na to, że gryzoń przegrywał jakiś wężyk podciśnienia idący do przepustnicy i mający związek z TCL. Trzeba dokładnie obejrzeć wszystkie wężyk i podciśnienia w komorze silnika w okolicach kolektora ssącego i nie tylko. TCL w tym aucie działa na zasadzie dławienia/przymykania powietrza do przepustnicy, więc rosnące i nagle spadające obroty na to wskazują. |
|
|
|
 |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 25-10-2022, 18:49
|
|
|
Hugo napisał/a: | Dużo wskazuje na to, że gryzoń przegrywał jakiś wężyk podciśnienia idący do przepustnicy i mający związek z TCL. Trzeba dokładnie obejrzeć wszystkie wężyk i podciśnienia w komorze silnika w okolicach kolektora ssącego i nie tylko. TCL w tym aucie działa na zasadzie dławienia/przymykania powietrza do przepustnicy, więc rosnące i nagle spadające obroty na to wskazują. |
To przekaże odrazu mechanikowi, a to że samochód nie wbija biegów nawet jak ma obroty, to wiadomo o co z tym chodzi? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-10-2022, 07:34
|
|
|
Cytat: | a to że samochód nie wbija biegów nawet jak ma obroty, to wiadomo o co z tym chodzi? | Właśnie to może powodować awaria TCL, który mimo rosnących obrotów nie pozwala zmienić biegu na wyższy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2022, 09:53
|
|
|
Próbowałeś zrobić TCL OFF? |
|
|
|
 |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 26-10-2022, 15:06
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Próbowałeś zrobić TCL OFF? |
Tak, niestety nic to nie dało
[ Dodano: 26-10-2022, 15:13 ]
Właśnie byłem u mechanika i powiedziałem mu o tych wężykach, sprawdził komputerem i wywalało parę błędów ale na samym początku zawsze był najpierw błąd przewodu elektrycznego, który potem powodował te błędy przewodów ciśnieniowych. Powiedział że będzie musiał znaleźć jakieś schematy do przepustnicy i zobaczyć skąd ten błąd może się brać. Czy jest możliwość żebym znalazł jakoś takie schematy, albo czy ktoś takie ma? na pewno by to ułatwiło sprawę i skróciło robotę. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11151 Skąd: Radomsko
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-10-2022, 21:06
|
|
|
Szczelność wężyków sprawdzał komputerem? |
|
|
|
 |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 27-10-2022, 22:12
|
|
|
Hugo napisał/a: | Szczelność wężyków sprawdzał komputerem? |
źle zformuowałem, sprawdził szczelność wężyków i też podpinał komputer.
Dodatkowo dzisiaj odpięte zostały jakieś dwa przewody związane z TCL, wtedy samochód normalnie pracował i nawet jechał, po podpięciu z powrotem też było okej, ale gdy dociśnięto więcej gazu, znowu wrócił błąd. Czekam teraz na dalsze kroki.
[ Dodano: 28-10-2022, 14:52 ]
Dzisiaj byłem u mechanika i sprawdzał napięcie przy gniazdku jakimś obok przepustnicy, które odpowiada za coś związane z dodawaniem gazu, dokręcił je i samochód już miał w sumie stałe obroty, przejechałem się kawałek i było dobrze, skrzynia biegów też nie ma żadnych problemów, jednak gdy samochód się nawet lekko musiał zebrać np. ruszanie na wzniesieniu to wyskakiwał znowu TCL który znikał dopiero po zgaszeniu silnika i wyjęciu klucza. Potem jak się jechało to samochód musiał jakby na nowo "rozruszać" obroty (na początku do 2000 nawet nie dochodził, i stopniowo do 2500 doszedł, jednak po wciśnięciu mocniej gazu nie umiał pójść ponad 2500). Mechanicy już nie wiedzą za co się jeszcze zabrać, więc kładę nadzieję w forumowiczach żeby może podpowiedzieli co zrobić albo ewentualnie do kogo mógłbym z tym samochodem się wybrać. Jestem ze Skarżyska-Kamienna i najlepiej by było znaleźć kogoś w okolicy, może nawet być Radom, Kielce, Starachowice itp. |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-10-2022, 09:13
|
|
|
Podjedź do Kielc na ul. Edwarda Taylora, chłopaki mają duże doświadczenie z Galantami. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-10-2022, 12:47
|
|
|
Coś mi tu śmierdzi źle obróconą opaską zaciskową rury dolotu powietrza. Temat stary jak te auta z TCL. Podczas mocniejszego dodania gazu cięgno od TCL haczy w opaskę świrują obroty. Wrzuć zdjęcie przepustnicy i jej okolic. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-10-2022, 21:03
|
|
|
OllieVader napisał/a: | samochód musiał jakby na nowo "rozruszać" obroty | nie ma czegoś takiego w sprawnym Galancie
a może któryś czujnik padł? - tam są 2 potencjometry, warto je pomierzyć, nawet statycznie (w sensie oporność zamiast napięć) |
|
|
|
 |
OllieVader
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2022 Posty: 22 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 02-11-2022, 21:56
|
|
|
Dzisiaj samochód już jest w ruchu, mechanicy pracowali i coś robili ogólnie z elektryką, dostali się też do potencjometrów i coś tam poprawili. Samochód teraz ładnie śmiga. Dziękuje wam, Hugo, Krzyzak, szwagierr i jacek11 bardzo za pomoc
EDIT: Problem TCL powrócił, mechanicy u których byłem mówią że już nie mają pojęcia, jedynie co im przychodzi do głowy to wymiana całej przepustnicy. Może ktoś coś jeszcze doradzić? |
Ostatnio zmieniony przez OllieVader 17-11-2022, 16:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-2022, 09:01
|
|
|
OllieVader napisał/a: | dostali się też do potencjometrów i coś tam poprawili | one są zamknięte w obudowie - jedyne co mogli poprawić to ich ustawienie, ale tego nie robi się metodą prób i błędów, skoro są gotowe procedury
ja raz rozcinałem TPS aby przelutować styki w środku, potem skleiłem poxipolem i jakiś czas jeździłem na takim, wymieniając następnie na sprawną używkę od Hugo, potem ten sklejony TPS komuś dałem i nie wiem jak tam się sprawa ma... |
|
|
|
 |
Nieto
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2020 Posty: 10 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 09-11-2022, 12:23
|
|
|
Nie jestem specem ale miałem dokładnie to samo jak miałem automat.
Powód okazał się dość dziwny ale banalny.
Wystarczy wyczyścić przepustnicę, nawet jak wydaje się czysta. Jak ręką odjął. Co jakieś pół roku problem wracał, rozwiązanie zawsze to samo. |
|
|
|
 |
|
|