To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Zwiększenie mocy Outlander 2016 2.0 benz 110kw

ledziu - 28-10-2024, 20:37

@Pabello dla mnie jesteś ofiarą marketingu czyli tego co się ciągle wpaja kierowcom żeby uzasadnić w kolockach mini silniczki i najlepiej r3 z 5cioma turbinami. :D
Cały czas powtarzasz tabelkę gdzie jest moc tylko jakie to ma znaczenie dla lepszego odpychania ? Żadnego.
Zapomniałeś o tabelce niut która przy połączeniu z tabelką masa o3 2,0daje mierny wynik. Dokładamy napęd czyli skrzynia cvt i robi się dno.
I tu nie ma co układać story że cvt wymaga traktowania, talentu albo innych umiejętności tylko w kwestii przyspieszenia jest dnem.
Jest to toczydło które rusza z miejsca i nic więcej.

Co do możliwości tuningu to koledze @W@sio pewnie chodziło o to iż da się nawet w kosmos polecieć tylko są koszty. I tu jest dokładnie to samo. Teoretyzując to zrobienie silnika daje 40-50k, skrzynia 20k. (Strzelam zakładając że są zestawy wzmacniające po modach których nie ma), elektronika 10k. Czyli przerobienie przypuśćmy 70-100k.
Za te pieniądze masz dwie szt. Rav4 V6 3,5, masz infinity q50 v8 i jeszcze zostanie kupa kasy na jazdę/serwis i pewnie jeszcze znajdziemy jakieś fajne auta ... :D

Krycha12 - 28-10-2024, 21:27

Może chodziło o chip tunning, którego w sumie raczej nie robi się na tym silniku :) (mało stacji to dla niego oferuje)
Na programie zyskałbyś do 10 km (czyli z 150 do jakiś 160km) oraz 15 nm (czyli ważniejsze dla dynamiki z 200nm na 215nm).
Coś by to dało., ale jak widzisz, nie zrobisz z wolnossącego Miveca czegoś uturbionego.
Ostatnio słyszałem o mieszankach olejowych, że niby też dobrane pod silnik dają 3-5% w km oraz nm.
Czy gra warta świeczki?
Inne rzeczy to już mechaniczne.

Też mi się wydaje, że trochę trzeba zaakceptować charakter tego auta. Testowałem Forestera XT i bez porównania (to ma mocy), ale nie było dobrego egzemplarza do kupienia w moim budżecie, a Outlander trafił się pewny i, poza tym, jak w nim siedzę, to czuję się jak u siebie. W Subaru tego nie czułem.

Bizi78 - 28-10-2024, 22:41

Pabello, daj sobie spokój.
apg2312 - 28-10-2024, 22:59

Krycha12 napisał/a:
Na programie zyskałbyś do 10 km (czyli z 150 do jakiś 160km) oraz 15 nm (czyli ważniejsze dla dynamiki z 200nm na 215nm).

Zależy od konkretnego egzemplarza - tylko tak szczerze mówiąc nie jest to w praktyce odczuwalne w eksploatacji. Ale dla lepszego samopoczucia może być zbawienne :D
Mi by było żal wydawać na takie pierdoły kasy.

ledziu - 28-10-2024, 23:01

Cytat:
Może chodziło o chip tunning, którego w sumie raczej nie robi się na tym silniku (mało stacji to dla niego oferuje)
Na programie zyskałbyś do 10 km (czyli z 150 do jakiś 160km) oraz 15 nm (czyli ważniejsze dla dynamiki z 200nm na 215nm).

To jest ściema która tylko ma dać placebo i nic więcej.

W@sio - 29-10-2024, 10:22

Pabello napisał/a:
Czyli co da się zwiększyć moment, podkręcić koni? Ile hajsu trzeba szykować ???


Lekko licząc na start jakieś 20 tys na jakieś soft turbo. Wszystko inne nie ma za bardzo sensu.

ledziu - 29-10-2024, 12:47

Przy zleceniu tego w warsztacie + komp + strojenie to tak liczysz cienkim ołówkiem :-)
To masz - 29-10-2024, 13:32

Dyskusja toczy się na forum Mitsubishi czy skuterów 50cc? :shock:

[ Dodano: 30-10-2024, 09:28 ]
Pabello,
chciałem kupić OIII silnikiem 2.0, obejrzałem dwa egzemplarze i odpuściłem zakup właśnie na moc silnika. Po kilku latach jazdy autem z silnikiem wolnossącym 140 KM chciałem coś mocniejszego, co z czterema dorosłymi osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem, nie będzie zwalniało pod wzniesienia na autostradach.
Dawniej 140 KM robiło wrażenie, ale auta były mniejsze, lżejsze i z taką mocą szybsze od większości na drogach. Teraz przybyło masy, zwiększyły się gabaryty- szczególnie aut typu SUV, mnóstwo aut jest mocniejszych i pędzących po autostradach 200 km/h.

W OIII można ratować się zakupem wersji z CVT, która wyje jak to niektórzy określają, ale pracuje w zakresie maksymalnej wydajności silnika i zwalnia kierowcę z wachlowania biegami.
W 140 konnym manualu o którym wspomniałem, jadąc 90 km/h na 6 biegu robiłem redukcję na 3 bieg, by uzyskać maksymalną wydajność silnika do wyprzedzenia np. ciężarówki. W ten sposób na obrotomierzu pojawiało się 4000 obr./min., gaz w podłogę i trzymając do 6300 obr./min. na liczniku uzyskiwałem 130 km/h na 3 biegu :D
6300 obr./min. to normalna, przewidziana przez producenta wartość obrotów, przy której silnik uzyskiwał maksymalną moc 140 KM.

ledziu - 30-10-2024, 17:22

@To masz cały czas powtarzasz -moc- hmmm a jak by to był diesel i miał 140km a auto przyjemnie by się odpychało to w końcu mocą jedzie ?

A jak o3 miałby silnik np. z toyoty corolli ts 1,8 z mocą 190km i auto przestałoby jechać to jak w końcu ? :D

To masz - 30-10-2024, 18:23

Niech będzie siła ciągu, żeby uniknąć zbędnego teoretyzowania. A ile masz niutów w omawianym, wolnossącym silniku 2.0? Tak samo za mało.
Widzę, że najwygodniej wyjąć kawałeczek z całej wypowiedzi, by dalej toczyła się zbędna gadka :P :wink:

CB4W_00 - 31-10-2024, 00:22

Moc silnika nie istnieje bez niutonometrów. Osiągi zależą od mocy.
Odczucia z jazdy dieslem są fajne bo ma dużo niutonometrów przy niskich obrotach.
Moc to nic innego jak niutonometry razy obroty więc diesel ma dużą moc przy niskich obrotach.

Krzyzak - 31-10-2024, 07:28

CB4W_00 - turbo diesel doprecyzujmy, bez tego elementu to muł do sześcianu. A turbo benzyna jest podobna w użytkowaniu - oczywiście uwzględniając sprawność obu silników, gdzie diesel ma te kilkanaście % większą.
ledziu - 01-11-2024, 08:17

Cytat:
Moc silnika nie istnieje bez niutonometrów. Osiągi zależą od mocy.

Oczywiście że tak jest co nie zmienia faktu że jak ustawisz dwa identyczne auta obok siebie o takiej samej mocy a z różnymi niutami to te co będzie miało więcej momentu pojedzie lepiej a co najważniejsze przyjemniej niż te bez momentu.
Do tego w tym przypadku jak byśmy cvt zastąpili zwykłym hydraulikiem to byłaby bajka.

Bartti79 - 09-11-2024, 17:25

Zawsze można się przesiąść na outka 3.0 v6 - odpycha się dość zacnie, tylko wtedy import Kanada albo Usa....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group