[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Dziwne odgłosy z okolic rozrządu
Marcino - 13-10-2025, 13:59
Krzyzak napisał/a: | jacek11 napisał/a: | nie pamiętam dokładnie ile | z pamięci - między 3,7 a 4,5mm
najlepszy jest oczywiście test zawleczki, bo przy prawidłowo napiętym zawleczka daje się wysunąć i wsunąć wielokrotnie |
eeee chyba nie - zawleczka blokuje w pozycji do montazu, jak masz naciag odpowiedni juz nie wejdzie
wojtas - 14-10-2025, 06:38
Ostatnio jak uprawiałem nierząd z Pajero, przed demontażem starego paska po ustawieniu na znaki spokojnie mogłem zabezpieczyć napinacz zawleczką i taka sama sytuacja miała miejsce po zamontowaniu nowego paska i dwukrotnym obróceniu wałem.
Krzyzak - 14-10-2025, 07:59
Marcino napisał/a: | jak masz naciag odpowiedni juz nie wejdzie | na 100% Marcin - tego jestem pewien
oczywiście pod warunkiem ustawienia wału i wałka na znaki
przy prawidłowym napięciu zawleczkę można wkładać i wyciągać wielokrotnie
Marcino - 14-10-2025, 12:20
oki. Czyli jak chce skontrolowac to też tak powinno działać ?
wojtas - 14-10-2025, 13:25
Nie zawsze da się sprawdzić, trzpień może podczas pracy obrócić się względem otworu w odbudowie.
Hugo - 15-10-2025, 08:27
Też zauważyłem, że jak da się wyjąć i włożyć zawleczkę napinacza to pasek nie jest prawidłowo napięty. Jest napięty za mocno i później jęczy po rozgrzaniu. Zczelina wynosi wtedy pomiędzy 3,7-3,9 mm. Najlepiej ustawić ja w zakresie 4,2-4,5 mm i rozrządu nie słychać wtedy.
Marcino - 16-10-2025, 07:56
Ano własnie, widać ze każdy robi po swojemu.
wojtas - 16-10-2025, 08:12
Generalnie trzpień powinien być wysunięty w zakresie jaki podaje serwisówka.
Marcino - 16-10-2025, 11:07
Tak jest
Hugo - 17-10-2025, 08:54
wojtas, zhadza się jednak napinając pasek rolką tak, że trzpień napinacza wysunie się bliżej dolnego zakresu słychać z rozrządu jęczenie paska po rozgrzaniu i jest to wkurzające. Ustawiając szczelinę na napinaczu w górnym zakresie rozrząd nie wydaje żadnych dźwięków.
|
|
|