Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Dziwne odgłosy z okolic rozrządu
Autor Wiadomość
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: białystok
Wysłany: 07-10-2025, 14:33   [EA5A/W 2.5] Dziwne odgłosy z okolic rozrządu

Witam Wszystkich.
Mój misiek zaczął zaskakiwać mnie ostatnio. Objaw jest taki, iż po ostatnich chłodnych nocach ujawnił się problem dziwnych stuków z okolic rozrządu. Bezpośrednio po odpaleniu cisza ale po chwili się zaczyna. Dodanie gazu nasila efekt. Jednak po przejechaniu kilku kilometrów jak już auto złapie. Temperaturę, praktycznie wszystko ustaje. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu jeszcze ciepłego silnika cisza. Zaczyna się na nowo jak auto postoi i 'zmarznie'. Czy to nie przypadkiem objawy uszkodzonego napinacza hydraulicznego rozrządu? Auto od ostatniej wymiany przejechało już 65k km (obecnie 227k km).
_________________

 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3581
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-10-2025, 17:58   

Sprawdził bym napięcie paska rozrządu na zimnym silniku, możliwe zużycie napinacza może powodować brak prawidłowego napięcia i pasek uderza o osłony.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: białystok
Wysłany: 08-10-2025, 09:21   

Nagrałem te odgłosy...
Zimny - https://drive.google.com/file/d/19RAVK4BbolPLRLNrz6R62h1cYlBukHPN/view?usp=drivesdk
Ciepły - https://drive.google.com/file/d/18sMLsOOH4P7c3_GFreB-vU3wbrFV7ka1/view?usp=drivesdk
_________________

 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3581
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-10-2025, 09:31   

Możesz jeszcze sprawdzić, czy problem nie leży po stronie osprzętu kompresor klimatyzacji, alternator, pompa wspomagania. Ściągnij pasek osprzętu i zobacz czy dźwięk ustąpi.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21969
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-10-2025, 11:50   

Z filmiku brzmi typowo jak uszkodzony napinacz rozrządu.
 
 
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: białystok
Wysłany: 10-10-2025, 17:08   

...i wszystko jasne....zdjąłem osłonę rozrządu i zamarłem...pasek luźniutki, napinacz hydrauliczny nie istnieje :⁠-⁠(
_________________

 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3581
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-10-2025, 17:40   

Uważaj przy zakupie zamienników na portalach aukcyjnych typu Allegro. Zdążają się na rynku napinacze które prawdopodobnie posiadają wadę fabryczną. Osobiście nie polecam napinaczy firm INA i Japanparts. Dwukrotnie reklamowałam ich napinacze.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11265
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-10-2025, 00:08   

Z tego co mi wiadomo, napinacz hydrauliczny w Galantach, nie jest bezpośrednio odpowiedzialny za napięcie paska. To bardziej tłumik drgań paska. Nawet jak napinacz jest uszkodzony, to nic nie powinno się stać.
_________________

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3581
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-10-2025, 07:35   

Napinacz hydrauliczny to właśnie tłumik drgań i on jest odpowiedzialny za prawidłowy naciąg paska podczas pracy. Natomiast rolką napinacza ustalasz napięcie paska. Jeśli jego trzpień przestanie tłumić drgania pasek będzie na tyle luźny że podczas parady będzie uderzać o osłony, a w najgorszym przypadku, wiadomo.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
  
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21969
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2025, 12:41   

jacek11, zgadza się, to tłumik drgań paska, a jak nie działa to pasek wpada w wibracje przy schodzeniu silnika z obrotów i wtedy rolka napinająca przenosi te wibracje poprzez łapkę, do której jest przykręcona na trzpień napinacza i stąd te metaliczne stuki. W 4G63 działa to na tej samej zasadzie. Na szczęście pasek nie przeskoczy jak padnie tłumik drgań, ludzie do mnie przyjeżdżali po kilku tysiącach przebiegu i z drugiego końca Polski na uszkodzonych tłumikach drgań i nigdy nic się nie stało.
sato, tak to jest jak się wymienia sprawne oryginalne tłumiki drgań paska na jakieś nowe badziewie. TYLKO ORYGINAŁ Z ASO LUB UŻYWKA! Oryginały nigdy się nie psują.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24467
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2025, 22:36   

Hugo napisał/a:
Oryginały nigdy się nie psują
Widziałem już kilka zepsutych - pierwszy raz w Eclipse 1G z przebiegiem 440 tkm
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11265
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-10-2025, 23:09   

Hugo, Otóż to. Kolega pisze, że pasek jest luźny. To wskazuje, że pasek jest źle napięty, i napinacz jest zbyt dużo wysunięty. Jak był sprawny, to radził sobie z napinaniem.
Samo napięcie całego tego ustrojstwa nie jest takie łatwe. Już teraz nie pamiętam dokładnie ile trzpień napinacza powinien się wysunąć, ale nie są to duże wartości.
Rozrząd w Galantach wygląda niewinnie, ale poprawne zamontowanie wcale nie jest takie proste, jeśli się nie zasięgnie wiedzy. A i nawet jak już się człowiek oświeci w tym temacie, to i tak bywa to upierdliwe :mrgreen:
_________________

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3581
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12-10-2025, 07:51   

Krzyzak napisał/a:
Hugo napisał/a:
Oryginały nigdy się nie psują
Widziałem już kilka zepsutych - pierwszy raz w Eclipse 1G z przebiegiem 440 tkm

W mojej Sigmie wiek i przebieg też zrobi nawoje ;)

[ Dodano: 12-10-2025, 09:18 ]
jacek11 napisał/a:
napinacz jest zbyt dużo wysunięty

Tutaj to może działać w dwie strony. Jeśli pasek z czasem się rozciąga to trzpień wysuwając się niweluje luje luz oczywiście do pewnego momentu. Natomiast gdy ulegnie uszkodzeniu (rozszczelnieniu), to trzpień chowa się do środka co powoduje również luz na pasku. Jak dla mnie, ten napinacz ma przede wszystkim za zadanie niwelować wpływ zmian temperatury na pasek.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21969
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-10-2025, 12:51   

wojtas, dokładnie tak. Choć raz spotkałem się z takim uszkodzeniem tego napinacza w zamienniku, że trzpień zatarł się i stanął na amen gdzieś pośrodku zakresu pracy. Efekt taki sam jak przy rozszczelnieniu trzpienia, czyli wibracje paska rozrządu i terkot przy schodzeniu z obrotów.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24467
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2025, 17:30   

jacek11 napisał/a:
nie pamiętam dokładnie ile
z pamięci - między 3,7 a 4,5mm
najlepszy jest oczywiście test zawleczki, bo przy prawidłowo napiętym zawleczka daje się wysunąć i wsunąć wielokrotnie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.