To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] Hamulce.........

wojmi1 - 07-05-2007, 15:02

Optic, ja osobiscie /w czerwonym tygrysie/ niemam oslon tarcz od okolo minimum 240 tys km a jezdze duzo i duzo tez po drogach szutrowych --- wg. mnie sa zbedne :badgrin: :badgrin: :badgrin:
Hugo - 07-05-2007, 15:15

wojmi1 napisał/a:
wg. mnie sa zbedne
Zbędne nie są, bo by ich w ogóle nie montowali. Jak już to nie są tam niezbędne.
josie - 07-05-2007, 18:59

dm17 napisał/a:
problem jest (jak słusznie przewidywałem) w owych gumkach zaznaczonych na zdjeciu w pierwszym wpisie


Można je dostać. Taka jedna gumka jak u Ciebie leży przede mną :lol: - sprzedali mi zły zestaw jak do siebie kupowałem. Niestety mam tylko dolną, górna mi się gdzieś zawieruszyła. Zestaw (o ile nie pomyliłem pudełek) to CB5013 wg katalogu JC. Firma Frenkit. Do dostania na pewno w japparts (www.japparts.pl). W intercars (www.intercars.com.pl) najprawdopodobniej też - jak dzwoniłem to do mojego mieli niby 3 rodzaje :wink: . Obejżyj najpierw jak wyglądają Twoje i przy kupnie zobacz w pudełku czy takie same. Było dużo systemów hamulcowych w Mitsu i mogą się różnić. Jak masz popękaną gumkę na tłoczku to zmierz średnicę tłoczka (wysuń go hamulcem i zmierz zsuwając kawałek gumę, na gładkiej powierzchni). O średnicę często pytają przy zamawianiu :wink:
No i kup smar miedziany - do smarowania prowadników zacisku (pod tą gumką którą zaznaczyłeś i pod dolną)
Powodzenia

Anonymous - 07-05-2007, 19:16

No właśnie w japparts nie mają bo dzwoniłem ale do intercar musze zadryndać zapomniałem o nich - no a najdziewniejsze ze Nad Jarem nie mają :doubt:
josie - 07-05-2007, 19:28

dm17 napisał/a:
No właśnie w japparts nie mają bo dzwoniłem


W gumę chyba sobie lecą:) Przecież u nich kupowałem.
W gdańsku dobrali mi złą (zamawiałem na Hynki odbierałem w hurtowni na piekarniczej), w gdyni na starowiejskiej dali mi dobrą.
Może po numerze warto zamówić - jestem na 90% pewny że to gumki z tego pudełka (CB5013).
Może jeszcze poszukam górnej, może gdzieś się szwęda to Ci dam. Potrzebujesz tylko na 1 stronę?
Tą gumkę warto wymienić jak pęknięta - jak tam syfu najdzie to się zacisk zapiecze. Ostatnio robiłem w lancerze taki zapieczony zacisk z tyłu - tuleję prowadnika z zacisku młotkiem w imadle trzeba było wybijać tak się zatarła.

Anonymous - 07-05-2007, 19:35

No ja własnie dzwoniłem na Starowiejską bo bliżej mam...........i mówił ze nie mają. Tak naprawde nie jest pęknięta ale robie "remont" tej części auta i chciałem wymienić na nowe i miec spokoj.........lubie jak wszystko jest zrobione ........przynajmniej wiem co mam..........i nie lubie jak cos zrobie a za 4 miesiace sie okazuje ze znowu trzeba to samo rozkręcać bo coś poszło.
Zapisze sobie Twój numer pudełka i zadzwonie sobie jeszcze raz do nich...może sie uda tym razem, zadzwonie takze do inter.
Smar miedziany dostane w kazdym sklepie samochodowym :?: :?: Takich sklepach jak castorama tez :?:

Pozdrawiam

josie - 07-05-2007, 20:37

Jak gumka nie pęknięta to dałbym jej spokój - oryginał zawsze lepszy. Ja u siebie oryginały zmieniałem kilka mieś tymu a mam 1990 rocznik. I też nie wszystkie - na przód zużyłem 1 zestaw - akurat tak gumki się zużyły że starczyło.
Miedziany w motoryzacyjnych na bank, czy w castoramie nie wiem, ale wątpię.
Mała tubka Ci na pewno starczy

Anonymous - 07-05-2007, 20:40

Rozumiem-zastanawiam sie tylko ze jak ich teraz nie moge dostać to jak bede potrzebował za lat 5 to wogóle marzenie aby kupić :wink: :wink:

Wielkie dzięki

josie - 07-05-2007, 20:53

Jak można dostać do mojego i starszych to do Twojego pewnie dopiero się pojawią:) - moze narazie popytu poprostu na to nie ma.
Ten zestaw co podałem może nie być do Twojego bo może się różnić średnicą tłoczka - ale widać gumki prowadników identyko (na moje oko) :wink:

Anonymous - 10-05-2007, 00:14

Wszyscy narzekają na Kashiyame, a ja byłęm z nich zadowolony. Były ciche, nie sypało się z nich i dobrze hamowały, a pracowały w ekstremalnych warunkach :badgrin: Przegrzałem na nich tarcze hamulcowe, zrobiły się czarne i popękały, a klocki nadal hamowały ;D
Xiff - 11-05-2007, 22:22

Hej, mam pytanko.
Chcialbym przetoczyc tarcze w moim lancerze 95, ale poki co znalazlem na forum tylko info na temat wymiany w Colcie. Tam cos strasza ze trzeba zdejmowac piaste zeby przetoczyc tarcze, czy to prawda? Dajcie prosze szybko cynk bo mialem sie za to jutro zabrac...

josie - 12-05-2007, 02:24

W twoim lancerze nie trzeba ściągać piasty. Z tego co się orientuję ściągasz koło, zacisk do góry i mała śrubka ustalająca.
KaWu - 14-05-2007, 10:34

Xiff, a jaka grubosc maja twoje tarcze :?: Zmierz przed toczeniem, bo po... moze byc za malo "miesa" do hamowania. A tutaj raczej chodzi o bezpieczenstwo.
Ze zdjeciem tzrcz nie ma problemu. Piasty nie ruszasz

Anonymous - 20-05-2007, 16:00

Wczoraj wymieniłem klocki i tarcze -niby abieg prosty i szybki ale.................odkręciłem wszystkie śruby wyczyściłem, przesmarowałem je -tłoczek tez przesmarowałem, męczyłem sie z odkręceniem jednej śruby przez 3 godz ale zakonczyło sie pomyślnie :wink: i to jest najwazniejsze :!: :!:
Tarcze -Lukas i klocki tez
Płyn przed robotą był jakies 25% zbiorniczka-po założeniu jest do przykrywki prawie, a wiec na maxa.

Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie rady

Optic - 21-05-2007, 13:49

dm17, gratuluje! ;)
Moze fotki jakies wrzucisz - co, jak i gdzie postukac i pokrecic, zeby zrobic to bezbolesnie?
Robiles zdjecia, prawda?
Zrobimy potem z tego taki podrecznik w formie komiksu, jak te ktore mozna bylo kiedys kupic "Sam naprawiam..."
"Sam naprawiam Mitsubishi Lancer" Autor: dm17. :D

Ja sam fotografuje wszystko, co robie przy moim Lancerze. Potem sie zrobi z tego eBooka i moze komus kiedys to zaoszczedzi kupe nerwow i czasu. ;)

A druga sprawa jest taka, ze niedlugo ja tez bede musial pogmerac przy hamulcach i wtedy Twoja rada okaze sie nieoceniona.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group