[92-96]Colt CA0 - [ALL] Zewsząd dochodzące stuki i brzdękanie
Anonymous - 27-02-2008, 10:05
Hugo napisał/a: | Tylko na prawym wahaczu? Dziwne. I tylnią? To już całkiem ciekawe. Ona pracuje w taki sposób, że nigdy się nie zużyje. |
Hugo,
nigdy nie mów nigdy
Hugo - 28-02-2008, 18:24
Podejrzenie padło na sworzeń wahacza. Tylko nie wiem czy on może skrzypieć i tak jakoś trzeszczeć jak auto się zakołysze.
pawela - 28-02-2008, 21:17
Hugo napisał/a: | Podejrzenie padło na sworzeń wahacza. Tylko nie wiem czy on może skrzypieć i tak jakoś trzeszczeć jak auto się zakołysze. |
teroretycznie skrzypieć, ale niezbadane sa brzdekania coltowskie
Hugo - 28-02-2008, 23:13
pawela napisał/a: | niezbadane sa brzdekania coltowskie | Prawda, nie? Ale mam na to niezawodny sposób; radio na odpowiedni poziom głośności
[ Dodano: 28-02-2008, 23:16 ]
Swoją drogą właśnie przed chwilą jechałem leśną drogą z bratem (wystające z drogi korzenie, dziury itp.) i mówię do niego: "słyszysz te dziwne stukanie tu i tam oraz w przednim lewym kole", a on spojrzał na mnie ze zdziwieniem i mówi: "ja nic nie słyszę. Jedzie się jak nowym samochodem" . Jednak nie przekonał mnie.
londolut - 29-02-2008, 00:22
Hugo napisał/a: | ja nic nie słyszę. Jedzie się jak nowym samochodem | Moja druga połówka też mi tak powiedziała jak mi trykał licznik i tuleja napierała :/ "Przecież jest cicho, jesteś przewrażliwiony".... ach te baby
Tomekp - 29-02-2008, 10:44
londolut napisał/a: | Moja druga połówka też mi tak powiedziała jak mi trykał licznik i tuleja napierała :/ "Przecież jest cicho, jesteś przewrażliwiony".... ach te baby |
Mi dziewczyna powiedziała, jak urwała mi się rura tuż za katalizatorem, że brzmi jak stuningowany! (sorki za offtop )
Anonymous - 01-03-2008, 09:19
Hugo napisał/a: | O jakich tulejach piszesz? Te pod podłogą może trochę kosztują, ale one się nie zużywają. A te tuleje metalowo-gumowe kosztują po ok. 40 zł/szt. |
mechaniol mi mowil,ze to zawieszenie jest podobne do zawieszenia tej popularnej civic V i tam wymienial on jakos po 2 przy kazdym kole . Powiedzial,ze u mnie tez one sa do wymiany i to chyba chodzlo o te gumowo- metalowe . To prawda,ze jest ich az tyle ? Jak sa po 40 gryni to nie jest tak zle ,ale czy to zaradzi tym dziwnym stukom .
Hugo - 01-03-2008, 13:04
LoS napisał/a: | mechaniol mi mowil,ze to zawieszenie jest podobne do zawieszenia tej popularnej civic V i tam wymienial on jakos po 2 przy kazdym kole . Powiedzial,ze u mnie tez one sa do wymiany i to chyba chodzlo o te gumowo- metalowe . To prawda,ze jest ich az tyle ? Jak sa po 40 gryni to nie jest tak zle ,ale czy to zaradzi tym dziwnym stukom | Więc tak: czytam to i płakać mi się chce. Kolejny mechanik bez zielonego pojęcia o autach . Zawieszenie tylnie w Civicu 92-96 jak i w Colcie CAO jest owszem prawie identyczne, ale my tu mówimy o zawieszeniu przednim, które w tych autach jest zupełnie inne. W Colcie mamy jeden wahacz, a w Civicu są trzy na jedną stronę. I są tam zupełnie inne gumy i przenoszą zupełnie inne obciążenia. Brak słów.
W Colcie C5x, CAO i CJO jest po jednej tulei metalowo gumowej na stronę. Czyli na cały przód są dwie. W Civicu są rzeczywiście dwie na stronę.
[ Dodano: 01-03-2008, 13:10 ]
Tuleje metalowo gumowe sprawdzisz po odkręceniu koła jak chwycisz za tarczę hamulcową i pociągniesz do siebie i z powrotem. Nie może być żadnego luzu.
Anonymous - 01-03-2008, 13:29
To pewnie moja zmulka bo faktycznie mowimy o przodzie bo stamtad te nieszczesne stuki. W takim razie trzeba bedzie kupic dwie nowe tuleje na przod . Mi sie wydaje,ze u mnie te dziwne stuki pojawiaja sie gdzies na srodku samochodu. A wlasnie jak wymienialem z jedenj strony caly wahacz to musze te tuleje tam wymieniac czy jak ? Oj ta nie wiedza
Hugo - 01-03-2008, 14:32
LoS napisał/a: | W takim razie trzeba bedzie kupic dwie nowe tuleje na przod . | Najpierw sprawdź luzy tak jak napisałem wyżej. Tak czy inaczej bardziej prawdopodobne wydaje mi się wybicie sworzni wahaczy niż tych tulei. LoS napisał/a: | Mi sie wydaje,ze u mnie te dziwne stuki pojawiaja sie gdzies na srodku samochodu | A gumy stabilizatora wymieniałeś? LoS napisał/a: | A wlasnie jak wymienialem z jedenj strony caly wahacz to musze te tuleje tam wymieniac czy jak ? | Zakładam, że wymieniłeś na wahacz z JC, więc z jego trwałością może być krucho, ale na razie możesz wymienić jedną gumę na starym wahaczu. Poza tym zwróć uwagę na tą tuleję metalowo-gumową. Ona ma na obu końcach gumowe kołnierze. Sprawdź czy któryś nie jest oberwany, bo wtedy wahacz się przemieści i też może stukać. LoS napisał/a: | Oj ta nie wiedza | Spoko. Człowiek uczy się całe życie.
Anonymous - 01-03-2008, 18:02
ano dzieki . Zalece sie do Twoich rad i to posprawdzam bo jest to lekko denerwujace . Pozdrawiam
Hugo - 09-03-2008, 14:01
Dzisiaj padła diagnoza: wybita tuleja metalowo-gumowa wahacza lewego. Wyczuwalny luz poprzeczny i przód tył. Pozrywane kołnierze. Fotka:
Już zamówiona. Cena ok. 30 zł z JC, bo ponoć innego producenta nie ma.
Objawy pasują jak ulał. Mam nadzieję, że to będzie to. Podczas oględzin na szczęście nie było luzu na sworzniu wahacza, końcówce drążka kierowniczego i nigdzie indziej. Także jestem dobrej myśli, zważywszy na to, że ta tuleja z prawej strony wygląda o niebo lepieji nic tam nie stuka.
Anonymous - 14-03-2008, 18:32
nie wymieniac tego parami ? ? w sumie to by bylo 4 x 30 zl to bedzie 120 na caly samochod. te z tuleje z jc daja rade czy nie za bałdzo?
Hugo - 14-03-2008, 21:58
LoS napisał/a: | w sumie to by bylo 4 x 30 zl to bedzie 120 na caly samochod | Nie tak szybko. Z przodu są dwie (po jednej na wahacz) a z tyłu są zupełnie inne. LoS napisał/a: | te z tuleje z jc daja rade czy nie za bałdzo? | Zamiennikiem jest tuleja od Golfa III. Fajnie, że w ogóle nie pasuje. Wiem, bo mi taką sprzedano (firmy Meyle Germany). Więc chyba nie ma innej opcji jak JC.
Anonymous - 14-03-2008, 22:09
to jakie sa z tylu ?? jakies foto - to pewnie przez to tak mi scieralo opony letnie od strony wewnetrznej
czyli nie pozostaje nic innego jak jc a to lipton
|
|
|