To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana oleju

Anonymous - 19-05-2008, 17:39

Pytam się bo to może jakiś nowy trend światowy, a mnie ręce sie zaciskają. Podobno to renomowana stacja obsługi. Przegląd był umówiony z wyprzedzeniem więc był czas zerknąć w zabawki. Ponadto oczekiwałbym w takiej sytuacji akceptacji ze strony klienta, ewentualnie propozycje zostawienia dłużej auta w warsztacie.
Gdyby fest warsztat powiadomił pewnikiem bym im podrzucił jednorodny olej. Ale nie wiem czy takie załatwienie jest korzystne dla kołowca.

maly124 - 19-05-2008, 22:05
Temat postu: wmiana oleju cari 1.8 GDI
koledzy i kolerzanki pomocy wymieniłem olej wlałem castrol magnatek 10w40 i choć było słychać troche zaworki wcześniej to teraz coraz to bardziej klekoczą a wcześniej był mineralny też castrol co proponujecie czy wlać mu spowrotem minerał czy coś innego ale moim zdaniem te silniki powinny chodzić minimum na pólsyntetyku poradzcie co moge zrobić czy może mnie czeka mechanik a jeżeli tak to jakie mnie czekają koszty z tym związane :cry:
mlun - 19-05-2008, 22:20

Ja bym ich pogonił za takie mieszanki. Takie coś nie miało prawa zaistniec.
Robson86 - 19-05-2008, 22:34

maly124 napisał/a:
ale moim zdaniem te silniki powinny chodzić minimum na pólsyntetyku

u wiekszosci uzytkownikow Cari GDI wtym i u mnie jest wlany full synetyk i tego sie 3mamy :P :) Na pol synetetyk nie mam zamiaru przejsc...i Tobie tez bym proponowal zostac juz na tym polsynetyku...
Pozdroo

TESTER - 20-05-2008, 08:14

mlun napisał/a:
Ja bym ich pogonił za takie mieszanki. Takie coś nie miało prawa zaistniec.


Nigdy wcześniej z czymś takim się nie spotkałem i to w stacji obsługi, powiedział bym to karygodne. Jeśli masz to udokumentowane to możesz zażądać wymiany całości oleju na ich koszt, puszczając mimo uszu ich tłumaczenia, że nic się nie stanie. Faktycznie nic się nie stanie ale czegoś takiego się nie robi. rozumiem sytuacja awaryjna na drodze w garażu ale nie u mechanika i to renomowanego.

maly124 - 20-05-2008, 22:06
Temat postu: wymiana oleju
a co poradzili byście na klekoczące zawory jest to troche uciążliwe i boję się o silnik tak to chodzi dobrze kopa ma spalanie w normie tylko te zaworki pomocy przyjaciele :cry:
Anonymous - 21-05-2008, 00:42

maly124, od 13 kwietnia siedzisz na forum,20 postow napisales (nawet nie czytam jakich) i dalej nie wiesz ze to nie zawory stukaja w GDI :shock:
maly124 - 22-05-2008, 07:40
Temat postu: wymiana oleju
jak wiesz to mnie oświeć bo ja nie wiem czy to są zawory czy coś innego
Anonymous - 23-05-2008, 09:09

czesc maly124 w wiekszosci w gdi klepia hydropopychacze a nie zawory u mnie jest podobny problem zamierzam zmienic olej na 10w30 a mam teraz wlany 10w40 castrol
maly124 - 23-05-2008, 23:45
Temat postu: wymiana oleju
cześć dareckipl a może wiesz jaki jest koszt naprawy albo jakiś specyfik do oliwy pomoże co o tym sądzisz kolego?

[ Dodano: 23-05-2008, 23:48 ]
apropo 10w30 myśle że jeszcze będzie za rzadki a mineralnego szkoda lać do tych silniczków jestem za tym by to naprawię jeżeli cena będzie dostępna

Anonymous - 24-05-2008, 00:20

Witam, od dwóch dni stałem się posiadaczem carismy 1,8 GDI 1999 i chciałbym wymienić olej starannie przeglądam forum i juz nie wiem co mam zrobić. Poprzedni właściel zapierał sie ze po konsultacji z serwisem wlewał syntetyk 0W40, a przebieg 193 tyś km !! , zrobiłem nim ok 1 tyś km , wiem że mało na jakąś opinie ale ogólnie nie słyszę żadnych stuków, klekotów itp, naprawde chodzi bardzo ładnie, jak narazie. Problem pojawił sie dzisiaj jak pojechałem na stacje umówić sie na wymiane oleju i mowie że chciałbym mobl1 0W40 a baba na mnie z japą to na pana odpowiedzialność, my panu takiego oleju nie zalejemy jak już 10W40 (półsyntetyk) przy takim przebiegu, mowilem ze taka informacje dostalem od poprzedniego wlasciciela rozmawial z serwisem, a ona ze to dlatego ze oni patrza na nowe samochody moze cos w tym jest. No i stres spory bo jak czytałem moze przez ten 10w40 zaczną mi stukać popychacze, których taraz nie słyszę. A czy silnik bedzie sie bardzo niszczył jezeli juz nie powinien chodzić na rzadkim oleju, wyciekow nie zauważyłem jak narazie, moze lepiej nie 0W40 tylko np. 5W40 albo 5W30 bo najgorzej boje sie tego ze jak zaleje go tym 10W40 to popychacze zagraja i juz nie bede mógł przejść na syntetyk..
Anonymous - 24-05-2008, 07:07

koszt naprawy hydropopychaczy jak jeden z kolegow napisal u japaneze to 45 zl sztuka 16 x plus koszt robocizny mechanika lub samemu
Morfi - 24-05-2008, 10:53

Monolit, zalej 5w30. Zaczynam miec pewna teorie nt: klepiacych popychaczy ale to na PW moge napisać.
Anonymous - 24-05-2008, 11:41

Możesz mi tez to napisać na PW?
XL - 24-05-2008, 14:27

Morfi- jeśli masz jakąś ciekawą teorię, możesz śmiało pisać na forum. Nikt Ci tu przecież krzywdy nie zrobi. Jeśli będzie to jakąś zachętą, napiszę do jakich przemyśleń ja doszedłem.
Otóż główną przyczyną klepania hydropopychaczy jest zbyt niskie panujące w nich ciśnienie oleju. Przyczyn może być kilka, i w zależności od nich wymagany jest różny tryb postępowania:
1.Zużycie hydropopychadeł – objawem jest nasilanie się klekotu na ciepłym silniku. Pomoże wymiana popychaczy, doraźnie wymiana oleju na „gęściejszy”. Podobne objawy może dawać uszkodzenie pompy olejowej, lub zaworu ustalającego ciśnienie oleju.
2.Przytkanie nagarem kanalików doprowadzających olej do popychaczy – objawia się klekotem na zimnym silniku, zanikającym w miarę nagrzewania się. Pomaga mechaniczne udrożnienie kanalików, doraźnie płukanie silnika przed wymianą oleju (jakiś engine flush) i wymiana oleju na „rzadszy”. Wymiana popychaczy nie daje poprawy.
3.Kombinacja obu tych przyczyn – wówczas objawy mogą być różne. Ewentualną naprawę warto rozpocząć od usunięcia przyczyny nr 2.
Naturalnie kanaliki doprowadzające olej do hydropopychaczy warto przeczyścić w każdym przypadku.
Jeśli chodzi o dobór oleju do naszych samochodów, to jestem zwolennikiem używania oleju syntetycznego, o jak najniższej lepkości, przy której silnik poprawnie pracuje. Oczywiście nie niższej, niż zalecana przez producenta. Sam jeżdżę na 5W30 i chwalę go sobie.
Niemniej nie czarujmy się, jeździmy samochodami o sporych, nie zawsze znanych, przebiegach. W takim przypadku brak jednej recepty i olej trzeba dobierać indywidualnie, stosownie do stanu silnika.
A Monolitowi radziłbym (jak już komuś innemu wcześniej) trzymać się 0W40, bo to dobry olej. I co nie bez znaczenia – tańszy od 5W30.

Pozdrawiam, XL



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group