To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma - rozrząd

turek61 - 04-12-2006, 21:02

Bartek napisał/a:
Jest, ale jak zakładzasz na kolejne 90 000 to nie możesz być pewny napinacza, nawet sprawdzonego


Bartek co miałeś na myśli :?:
Właśnie dzisiaj wymieniłem rozrząd(dwie rolki + pasek) choć był on wymieniany w Holandi przy 94 tys. km.(naklejka) a aktualnie mam na liczniku 150.Wcześniej na forum czytałem, że jeżeli napinacz jest OK to nie ma potrzeby go wymieniać.
slon napisał/a:
po 135 tys. przebiegu był sztywny jak drut

Mój zaufany "zegarmistrz", któremu dzisiaj pozwoliłem obmacywać moją Cari stwierdził, że napinacz miałem dobry bo po zdjęciu kół i paska od razu odbił i aby ponownie go założyć musiał go ścisnąć w imadełku, zabezpieczyć zawleczką a po montażu odbezpieczył.Czy to znaczy, że "nie był sztywny jak drut ?
A tak wogóle to jakie szkody w silniku poczyni uszkodzenie napinacza ?Wiem jakie zadanie spełnia(nazwa) ale czy są one porównywalne do tych jakie czyni zerwany pasek ?

Anonymous - 04-12-2006, 21:07

Bartek napisał/a:
kravchuk napisał/a:
Jeszcze jedno, niech mi ktoś wytłumaczy czy 1,8 GDI to 16V DOHC, czy nie?


Zdecydowanie NIE :)

Cygonicie stryku...
4G93 1.8 GDI jest zarówno 16V, jak i DOHC.

Anonymous - 04-12-2006, 21:07

A jak moge sprawdzić jaki to silnik, bo na obudowie jest tylko napisane GDI? :cry:
Anonymous - 04-12-2006, 21:11

1.8 GDI jest tylko jeden na świecie.
EDIT: pardon, jeden w Europie.

Anonymous - 04-12-2006, 21:14

Czyli on nie jest 16V.?
Anonymous - 04-12-2006, 21:21

niestety mój napinacz a dokładnie ten ruchomy bolec zatrzymał się około 3/4 całej długości i zardzewiał . poprzedni właściciel pewnie wymieniał tylko rolki i pasek . Nie wiem ile w tym prawdy bo nie specjalnie się znam na silnikach ale w ASO powiedzieli że mam szczęście że wpadłem na pomysł wymiany bo koszty usuwania skutków przeskoczenia paska - to taniej silnik używany kupić - może ściemniali jak to czasami w ASO robią
turek61 - 04-12-2006, 21:22

@ kravchuk dobrze obejżyj silnik z przodu pod maską jest na nim wybity numer.Kilka dni temu sam się też nad tym zastanawiałem ale czytając to forum dowiesz sie wszystkiego.Ściagnij sobie z FAQ Download "Mitsubishi Carisma Workshop Manual " będziesz wiedział jeszcze wiecej :P

[ Dodano: 04-12-2006, 21:29 ]
Cytat:
bo koszty usuwania skutków przeskoczenia paska - to taniej silnik używany kupić - może ściemniali jak to czasami w ASO robią

Wiesz wydaje mi się, że nie ściemniali bo mój "zegarmistrz" p.Wojtek twierdził też , że jak pasek przeskoczy o choćby jeden ząbek na kole to jeszcze większe szkody czyni niż zerwany bo on dalej kręci i "robi kaszanę" :!:

Anonymous - 04-12-2006, 21:30

nie mam czasu zabardzo, a musze szybko wymienić rozrząd i nie wiem jaki mam kupić.
Robson86 - 04-12-2006, 21:37

kravchuk napisał/a:
Czyli on nie jest 16V.?

GDI jest 16-sto zaworowe :D
pozdroo

Anonymous - 04-12-2006, 22:00

Dzięki bardzo!!!! :lol:
turek61 - 04-12-2006, 22:10

@ kravchuk masz raczej silnik 4G93 ale najlepiej odczytaj tabliczkę znamionową w komorze silnika pod szybą.Ona powie Ci wszystko np. http://img230.imageshack....age=4g93ia2.jpg
Anonymous - 04-12-2006, 22:15

Tak na bank mam 4G93, jutro zobacze. Dzięki za podpowiedzi.

[ Dodano: 05-12-2006, 08:38 ]
No i patrzałem na tabliczke i jest coś takiego:
model: DA2A LRPCL6/R6
engine: 4G93
trans axle: F4A42

mo i jest numer nadwozia, numer koloru i więcej nic.

Czy ktoś mi teraz jest w stanie powiedzieć jaki to silnik

Krzyzak - 05-12-2006, 08:49

turek61 napisał/a:
Wiesz wydaje mi się, że nie ściemniali bo mój "zegarmistrz" p.Wojtek twierdził też , że jak pasek przeskoczy o choćby jeden ząbek na kole to jeszcze większe szkody czyni niż zerwany bo on dalej kręci i "robi kaszanę" :!:

Tutaj 'trochę' przesadził - nic się nie stanie tylko autko nie będzie miało mocy (niektórzy nadrabiają to wyprzedzeniem zapłonu). Dopiero 2 zęby i więcej bym się zaczął martwić.

Chooper - 05-12-2006, 09:23

kravchuk napisał/a:
Czy ktoś mi teraz jest w stanie powiedzieć jaki to silnik


oj panowie panowie....

toczycie polemikę, na którą dałem tu odpowiedź daaawno temu, więc napiszę jeszcze raz:
były silniki:

1.6 SOHC 16V 4G92
1.6 SOHC 16V 4G93
1.8 SOHC 16v 4G93
1.8 DOHC 16v 4G93 (GDI)
1.8 DOHC (........) (MSX)


i jeżeli będziesz kupował rozrząd, to musisz sprzedawcy zaznaczyć, że chcez do 1.8 DOHC ale GDI, czyli do auta o mocy 125 koni, a nie 140

Anonymous - 05-12-2006, 09:38

aha. ok. dzięki za podpowiedź. :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group