| 
				
					| Carisma - Techniczne - Carisma - rozrząd
 
 turek61 - 04-12-2006, 21:02
 
 
  	  | Bartek napisał/a: |  	  | Jest, ale jak zakładzasz na kolejne 90 000 to nie możesz być pewny napinacza, nawet sprawdzonego | 
 
 Bartek co miałeś na myśli
   Właśnie dzisiaj wymieniłem rozrząd(dwie rolki + pasek) choć był on wymieniany w Holandi przy 94 tys. km.(naklejka) a aktualnie mam na liczniku 150.Wcześniej na forum czytałem, że jeżeli napinacz jest OK to nie ma potrzeby go wymieniać.
 
  	  | slon napisał/a: |  	  | po 135 tys. przebiegu był sztywny jak drut | 
 Mój zaufany "zegarmistrz", któremu dzisiaj pozwoliłem obmacywać moją Cari stwierdził, że napinacz miałem dobry bo po zdjęciu kół i paska od razu odbił i aby ponownie go założyć musiał go ścisnąć w imadełku, zabezpieczyć zawleczką a po montażu odbezpieczył.Czy to znaczy, że "nie był sztywny jak drut ?
 A tak wogóle to jakie szkody w silniku poczyni uszkodzenie napinacza ?Wiem jakie zadanie spełnia(nazwa) ale czy są one porównywalne do tych jakie czyni zerwany pasek ?
 Anonymous - 04-12-2006, 21:07
 
 
  	  | Bartek napisał/a: |  	  |  	  | kravchuk napisał/a: |  	  | Jeszcze jedno, niech mi ktoś wytłumaczy czy 1,8 GDI to 16V DOHC, czy nie? | 
 
 Zdecydowanie NIE
   | 
 Cygonicie stryku...
 4G93 1.8 GDI jest zarówno 16V, jak i DOHC.
 Anonymous - 04-12-2006, 21:07
 
 A jak moge sprawdzić jaki to silnik, bo na obudowie jest tylko napisane GDI?
   Anonymous - 04-12-2006, 21:11
 
 1.8 GDI jest tylko jeden na świecie.
 EDIT: pardon, jeden w Europie.
 Anonymous - 04-12-2006, 21:14
 
 Czyli on nie jest 16V.?
 Anonymous - 04-12-2006, 21:21
 
 niestety mój napinacz a dokładnie ten ruchomy bolec zatrzymał się około 3/4 całej długości i zardzewiał . poprzedni właściciel pewnie wymieniał tylko rolki i pasek . Nie wiem ile w tym prawdy bo nie specjalnie się znam na silnikach ale w ASO powiedzieli że mam szczęście że wpadłem na pomysł wymiany bo koszty usuwania skutków przeskoczenia paska - to taniej silnik używany kupić - może ściemniali jak to czasami w ASO robią
 turek61 - 04-12-2006, 21:22
 
 @ kravchuk dobrze obejżyj silnik z przodu pod maską jest na nim wybity numer.Kilka dni temu sam się też nad tym zastanawiałem ale czytając to forum dowiesz sie wszystkiego.Ściagnij sobie z FAQ Download "Mitsubishi Carisma Workshop Manual " będziesz wiedział jeszcze wiecej
   
 [ Dodano: 04-12-2006, 21:29 ]
 
  	  | Cytat: |  	  | bo koszty usuwania skutków przeskoczenia paska - to taniej silnik używany kupić - może ściemniali jak to czasami w ASO robią | 
 Wiesz wydaje mi się, że nie ściemniali bo mój "zegarmistrz" p.Wojtek twierdził też , że jak pasek przeskoczy o choćby jeden ząbek na kole to jeszcze większe szkody czyni niż zerwany bo on dalej kręci i "robi kaszanę"
   Anonymous - 04-12-2006, 21:30
 
 nie mam czasu zabardzo, a musze szybko wymienić rozrząd i nie wiem jaki mam kupić.
 Robson86 - 04-12-2006, 21:37
 
 
  	  | kravchuk napisał/a: |  	  | Czyli on nie jest 16V.? | 
 GDI jest 16-sto zaworowe
   pozdroo
 Anonymous - 04-12-2006, 22:00
 
 Dzięki bardzo!!!!
   turek61 - 04-12-2006, 22:10
 
 @ kravchuk masz raczej silnik 4G93 ale najlepiej odczytaj tabliczkę znamionową w komorze silnika pod szybą.Ona powie Ci wszystko np. http://img230.imageshack....age=4g93ia2.jpg
 Anonymous - 04-12-2006, 22:15
 
 Tak na bank mam 4G93, jutro zobacze. Dzięki za podpowiedzi.
 
 [ Dodano: 05-12-2006, 08:38 ]
 No i patrzałem na tabliczke i jest coś takiego:
 model: DA2A LRPCL6/R6
 engine: 4G93
 trans axle: F4A42
 
 mo i jest numer nadwozia, numer koloru i więcej nic.
 
 Czy ktoś mi teraz jest w stanie powiedzieć jaki to silnik
 Krzyzak - 05-12-2006, 08:49
 
 
  	  | turek61 napisał/a: |  	  | Wiesz wydaje mi się, że nie ściemniali bo mój "zegarmistrz" p.Wojtek twierdził też , że jak pasek przeskoczy o choćby jeden ząbek na kole to jeszcze większe szkody czyni niż zerwany bo on dalej kręci i "robi kaszanę"   | 
 Tutaj 'trochę' przesadził - nic się nie stanie tylko autko nie będzie miało mocy (niektórzy nadrabiają to wyprzedzeniem zapłonu). Dopiero 2 zęby i więcej bym się zaczął martwić.
 Chooper - 05-12-2006, 09:23
 
 
  	  | kravchuk napisał/a: |  	  | Czy ktoś mi teraz jest w stanie powiedzieć jaki to silnik | 
 
 oj panowie panowie....
 
 toczycie polemikę, na którą dałem tu odpowiedź daaawno temu, więc napiszę jeszcze raz:
 były silniki:
 
 1.6 SOHC 16V 4G92
 1.6 SOHC 16V 4G93
 1.8 SOHC 16v 4G93
 1.8 DOHC 16v 4G93 (GDI)
 1.8 DOHC (........) (MSX)
 
 
 i jeżeli będziesz kupował rozrząd, to musisz sprzedawcy zaznaczyć, że chcez do 1.8 DOHC ale GDI, czyli do auta o mocy 125 koni, a nie 140
 Anonymous - 05-12-2006, 09:38
 
 aha. ok. dzięki za podpowiedź.
   
 |  | 
 |  |