To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - olej do skrzyni GDI

XL - 13-04-2008, 18:36

Dzięki za informację. Wprawdzie 75W80 ma bardzo podobne parametry do Dexrona III, ale to właśnie on jest przeznaczony do manuala i to właśnie 75W80 użyję. Kurde, żal mi wywalać prawie nowy Mobil ze skrzyni (a tani cholernik nie był), ale jazda jak bez synchronizacji dwójki doprowadza mnie do szału. Jeżeli ta wymiana nie pomoże, to wleję zgodnie z sugestią mechanika olej do automatu i niech synchronizatory szlag trafi. Przynajmniej będę miał motywację do remontu.

Pozdrawiam, XL

Anonymous - 15-04-2008, 20:58

Witam

Musze tu coś napisać od siebie.

Mianowicie, ja jestem po zmianie skrzyni. W poprzedniej bardzo źle wchodziła dwójka
oraz buczał mech. różnicowy. Bardzo korzystnie dopadłem skrzynkę od bardzo
zadbanego anglika. Po założeniu idealnie. Jeździłem na oleju tym, który był wlany.

I powiem tak:Moja Cari dostaje ode mnie wszystko to, co najlepsze,
aby wynagrodzić jej wszelkie cierpienia, jakie doznała u naszych niemieckich sąsiadów :-(
I coś mnie podkusiło, zaleję jej nowy olej do skrzyni. Stary, jak widziałem
podczas zakładania skrzyni, najjaśniejszy nie był. Wylałem stary olej - dziwny był.
Z taką miedzianą poświatą. Nie były to opiłki z synchronizatorów :)
sprawdziłem dokładnie prawie pod lupą :) . Jaki to był olej - nie wiem, ale skrzynia
chodziła jak masełko, biegi także. Nic nie zgrzytało.
Zalałem nowy - Mobilube 75w90 i skrzynia zrobiła się jak nie ta :( . Na zimno
znacznie ciężej wchodzą biegi, tak twardziej i czasem zgrzytnie. Nie zniosę tego.
Teraz na pierwszy ogień pójdzie zalecany półsyntetyk Valvoline. Zobaczymy.
Te skrzynie są tak samo czułe na olej, jak popychacze w GDI :-) .

XL - 16-04-2008, 00:06

Zabawne - ten sam olej i te same objawy. Ba, nawet ta sama motywacja: kupię jej najlepszy jaki mogę dostać, pełny syntetyk, niech ma. I ucho od śledzia. Widocznie instrukcja instrukcją, ale Mobilube SHC 75W90 jest jednak zbyt gęsty dla konstrukcji skrzyni przy GDI. Na 75W80 wymienię w weekend, lub w przyszłym tygodniu. Oczywiście o efektach dam znać.

Pozdrawiam wszystkich zgrzytających drugim biegiem, XL

Anonymous - 16-04-2008, 09:52

U mnie jeszcze występuje wspominane już na forum terkotanie w skrzyni. Po wysprzęgleniu
albo po lekkim wciśnięciu dźwigni zmiany biegów (synchronizowanie) efekt dźwiękowy
ucicha. Na starym oleju to zdarzało się tylko przy znaczniejszym obciążeniu silnika np.
ogrzewaniem tylnej szyby na wolnych obrotach, gdy RPM spadały chwilowo do ok 500.
Na moment zastukała i potem, jak obroty wzrosły był spokój.
Teraz, na Mobilube skrzynia potrafi zastukać znacznie częściej, nawet przy wyższych obrotach.

Masz to u siebie?

Czyli jaki dokładnie zalewasz? Dobrze byłoby ustalić markę, bo objawy mamy podobne.
Ja mam ochotę na Valvoline, a Ty z tego co wnioskuję ELFa

[ Dodano: 16-04-2008, 17:45 ]
No to jestem po zmianie. Poszedłem za Twoją XL myślą, że Mobilube jest za gęsty. Wszak im
zimniejszy tym gęstszy i tym bardziej biegi haczą.

Wlałem TRANSELF TRX 75W80. Niepokoiło mnie, że wg www producenta nie jest on GL-4,
ale na butelce jak byk pisze, że to GL-4+ cokolwiek miałoby to znaczyć.
Sprzedawany jest on w 0.5l butelkach z super aplikatorem w postaci rureczki, tak
że nie trzeba korzystać z pompki. Koszt butelki ok 14zł. Kupiłem 4 butelki
i starczyło na styk tylko nie wolno nic rozchlapać podczas zalewania.

Wrażenia. W Rzeszowie pada, więc nie można się dobrze wsłuchać, ale:

- chwilowe spadki obrotów silnika (do ok 500 RPM) nie powodują stukania w skrzyni,
- praca na 750 RPM - absolutnie żadnych stuków,
- praca lewarka zmiany biegów - SUPER! :) przynajmniej na razie.

Wszystkie biegi wchodzą miękko, bez zgrzytów. Czyli jest tak, jak ma być.

Zatem tym, którzy mają problemy ze skrzynią polecam ten olej. Koszt niewielki więc
zanim zaczniecie szukać dla siebie skrzyni - warto.

XL - 16-04-2008, 18:40

Moja skrzynia biegów jest dość cicha, nic nie terkocze, nie puka. Jedyne wredne dźwięki, to zgrzyty przy zbyt szybkim wrzucaniu drugiego biegu. A jakiej firmy olej wleję? Pewnie taki, jaki będzie w najbliższym sklepie - byle 75W80 i przyzwoitej marki. Niestety, brak kanału uzależnia mnie od życzliwości obcych, a brak czasu jeszcze bardziej komplikuje banalną czynność wymiany oleju.

Pozdrawiam, XL

Anonymous - 16-04-2008, 19:53

Co do stukającej skrzyni, to byłem z tym nawet w ASO. Wywołałem efekt przeciążając silnik na wolnych obrotach, skrzynia zastukała a pan powiedział, że tak może być, bo takie obroty
nie są normalne dla tego silnika. Na Mobilube stukała mi tak stara skrzynia, i ta która mam teraz. A tej "nowej" skrzynki raczej nie posądzam o jakieś nadmierne zużycie.

Pozdrawiam

Anonymous - 16-04-2008, 21:43

krzysiek_rz, gdzie w rzeszowie kupowales ten olejek??
Anonymous - 16-04-2008, 21:54

sudan - olej kupiłem tu:

BDG o/ Reszów
ul. Przemysłowa 5
33-105 Rzeszów
tel: 017 854 99 34

Dane ze strony www.elf.com.pl , klikać na: dystrybutorzy

Pozdrawiam

XL - 18-04-2008, 20:57

Obiecałem- więc piszę. Olej w skrzyni biegów wymieniony dziś rano, Mobilube 75W90 zastąpiono Shellem SF 5288 75W80. Dlaczego tym? Bo to był „najrzadszy” olej do skrzyń manualnych, jaki udało mi się znaleźć. Mniejszą (choć niewiele) lepkość mają jedynie oleje do automatów.
Zgodnie z przypuszczeniami zmiana biegów jest dużo łatwiejsza, a drugi bieg przy normalnej, a nawet szybkiej zmianie biegów nie zgrzyta. Zgrzyt pojawia się jedynie przy błyskawicznej, sportowej zmianie biegów. Ciekawe, że Polonez świetnie znosił takie traktowanie.
Czyli recepta na zgrzytającą dwójkę jest prosta, jak drut w kieszeni – wymienić olej na rzadszy. Nawet wbrew instrukcji samochodu.

Pozdrawiam, XL

turek61 - 20-04-2008, 14:50

XL napisał/a:
75W80.
XL napisał/a:
Czyli recepta na zgrzytającą dwójkę jest prosta, jak drut w kieszeni – wymienić olej na rzadszy. Nawet wbrew instrukcji samochodu.

A to dziwne bo w mojewj instrukcji taki jest właśnie zalecany czyli 75W80 GL4

Anonymous - 20-04-2008, 15:47

Tak, ale nadgorliwość to nie jest dobra cecha. A my tu wszyscy chcieliśmy lepiej
niż dobrze, więc drogi olejek, syntetyk, firma ... :) no i wyszliśmy na tym tak jak wyszliśmy.
A tak, to 30 zł za litrę i skrzynia sunie aż miło.

Mało tego.
Idąc za sugestiami "mechaników" ja byłem tak nadgorliwy, że buczące łożysko LP
koła wziąłem za buczący dyferencjał i zmieniłem skrzynię.
Więc stukanie mojej starej skrzyni oraz źle wchodzący bieg 2 był spowodowany
za gęstym Mobilube, który zaaplikowałem także i do starej skrzyni.

Więc mam całkiem sprawną skrzynię do sprzedania z uszkodzonym czujnikiem
lampki biegu wstecznego. Wiem że nie ten dział, ale jak już znacie moją historię,
to myślę że warto w tym miejscu o tym fakcie wspomnieć.

Marcino - 20-04-2008, 18:15

No i nie mowiłełem.... ja juz od dawna jezdze na 75w80 i uwazam ze to najlpeszy olej do skrzyn mitsu. Przewertowałem kiedyś internet i te parametry oleju mi sie spodobały, polecali do hondy, rovera...


turek61 napisał/a:
o dziwne bo w mojewj instrukcji taki jest właśnie zalecany czyli 75W80 GL4
a gdzie masz napisane ze taki włsnie 75W80 do skrzyni ma być?

A gdzir tak jest napisane... możesz pokazać?

XL - 20-04-2008, 18:37

Turek61, prawda leży pośrodku, czyli wg instrukcji (tej ściągniętej z forum) dla GDI nie 75W80 i nie 75W90, lecz „olej hipoidalny (R) API GL-3, SAE 75-85W”. Tyle, że ja wymieniając olej miałem Cari od chyba tygodnia, nie miałem jeszcze instrukcji i wiadomości czerpałem z manuala, gdzie napisano „hyper gear oil SAE 75W-90 or 75W-85W conforming to API GL-4”. Przecież manual to jak Biblia czy Koran – co napisali, to święte. A skąd nowy użytkownik Miśka ma wiedzieć, że w manualu też się mylą?.
Nawiasem mówiąc mój Misiek to chyba samiczka, ma dziwny gust, fochy i narowy. Oleje – tylko rzadkie jak siki Weroniki, gaśnicą w bagażniku już mi dmuchnęła, a teraz padł na amen pilot centralnego zamka. No nic, dam jej nowy sterownik, niech się cieszy.

Pozdrawiam, XL

turek61 - 20-04-2008, 19:40

Marcino napisał/a:
A gdzir tak jest napisane... możesz pokazać?

Kurcze a może sie pomyliłem ale wydaje mi się że tak było w instrukcji która była na wyposażeniu auta gdy je kupiłem od Holendrów.
Teraz jestem w pracy ale jak będę miał czas to zeskanuje i wrzucę.Chyba że zrobiłem zonka to przeproszę...

Marcino - 20-04-2008, 19:49

turek61 napisał/a:
Marcino napisał/a:
A gdzir tak jest napisane... możesz pokazać?

Kurcze a może sie pomyliłem ale wydaje mi się że tak było w instrukcji która była na wyposażeniu auta gdy je kupiłem od Holendrów.
Teraz jestem w pracy ale jak będę miał czas to zeskanuje i wrzucę.Chyba że zrobiłem zonka to przeproszę...


Mnie nie o to chodzi ze bład, tez jestem za 75W80, tylko myśałem ze moze jest wąłsnie instruckja która o tym mowi co by potwierdziło fakty. Niemniej jednak skrzynie w GDI sa japońskie i sa z podobnej dekady co te w galantach v6. Przypuszczam ze maja podobne załozenia konstrukcyjne, bazuje sie na podobnych rowiązaniach i materiałach..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group