Galant VR4/Dynamic E39A 88-92 - [E39A 4WD 2.0T] problem z ustawieniem walka balansu
Krzyzak - 12-12-2008, 21:59
jak ustawialem ten rozrzad za 1 razem, to tez mi sie walki rozjezdzaly - najwazniejsze, to od razu ustawic oba walki tak, by ich naciecia sie pokrywaly i razem ze srodkami srub od kol zebatych stanowily 1 linie (zablokowac ta pozycje klipsami do papieru jak w manualu)
potem ustawiasz rolke prowadzaca, potem pompe oleju, potem wal korbowy a potem mimosrodowa rolke od napinacza hydraulicznego - tak, by pasek byl w miare napiety
jesli potem puscisz i sie kolka u gory przestawia, to sie nie martw, bo i tak po 2 obrotach walem powinno sie wszystko zgadzac (mam na mysli juz sytaucje, gdy napinacz bedzie zalozony)
Anonymous - 13-12-2008, 08:48
... tam ustawilem dobrze wszystko po dalszych badaniach brak kompresji jest na 1 lub wiecej cylindrow niezgadzaly sie z naki przed rozbiurka :/ musial pasek przeskoczyc, niewiem co z glowica jeszcze bo niezdjeta
Anonymous - 13-12-2008, 23:51
1.Rozrząd do ustawienia ,
2.silnik jest kolizyjny, jak dla mnie to skoro brak ciśnienia na 1 cylindrze to zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź zawory na 1 cylindrze albo są zgięte i się zawieszają , albo niedomykają (rozrząd przeskoczył o jeden ząb)
Wałek da się ustawić , jak piszą koledzy , pod ciężarem ustawi się w dobrej pozycji , potem tylko dopasowanie do znaków, reszta według manualu i powinien chodzić jak złoto, chyba że głowica do naprawy.....(zawory)
Anonymous - 14-12-2008, 09:26
... dam znac jak zdejma:) co tam za maniana sie dzieje
[ Dodano: 26-12-2008, 19:44 ]
....czuje sie zawiedziony:((((((((( po 2 tyg postoju przed ASO białystok glowica niezostała zdjeta mimoze bylo obiecane ze do swiat raczej bedzie zrobione nawet nikt niezainteresowal sie zostalo tylko sprawdzone kompresja i ustawienia znakow rozrzadu
tak jak pisałem na 2 srodkowych niebylo kompresji na 1 i 4 było ok (powiedzieli ze w normie)
jak do tej pory zaden mechanik mi z tym samochodem niepomogl w bialymstoku ZADEN!!!!!:( mosialem sam wszytko robic chcac czy niechcac...
ciag dalszy..... zabralem samochod do domu wstawilem do garazu i zaczolem rozbierac (sporo tego) byłem w swoim zywiole, zajelo mi to okolo 6 godzin spokojnej roboty
po zdjeciu glowicy widze uszczelka przepalona miedzy 2 a 3 cylindrem szczelina ok. 5mm
po odwroceniu glowicy widze 1 zawor zobaczylem niedomkniety reszty zaworow niesprawdzilem bo zdjelem walki popychacze itp i myslalem ze potem sprawdze wszytkie ale po zdjeciu walkow schował sie ten co widzialem po zdjeciu ,i pytanie mam jesli walki byly w stanie luzu czyli niewywieraly nacisku na zawory to zawory powinne byc wszytkie zamkniete po zdjetej głowicy tak???
glowice oddalem do regeneracji wymiana uszczelniaczy itp sprawdza i ocenia na poniedzialek bede miał
pozatym wymiana wszytkich uszczelniaczy
2 balansowe
wał
wałki rozrzadu
i inne uszczelki
jutro zabiore sie do mycia itp jakos to przygotowacv trzeba:)
jeszcze jedno na co zwrocic uwage przy dokrecaniu głowicy najbardziej tego sie bpoje zeby niezje.....
bede dokrecał kluczem dynamometrycznym
po ilu km trzeba ja dociagnac po 1000km????
|
|
|