[XX-92]Lancer C6x i starsze - Pasek rozrzadu :(
wojmi1 - 29-12-2008, 17:55
spec-ldz, to ja ci to tak po warsztatowemu
góra : jak patrzysz na głowice to po prawej stronie widać takie żebro i to co na kółku czyli trójkącik albo dziurke ustawiasz by ząb stał na tym żebrze
dół: jak odkręciłeś środkową i te cztery 10 to użyj delikatnie młotka poprostu oklep to koło delikatnie młotkiem
musi zejść --- czasem to zaśniedzieje albo kołek sprężysty zbyt ciasno trzyma
na dolnym kole masz znaczek szczerp na pasowym i dziurke na zębatym rozrządu a na korpusie silnika widać taką 2-3cm kreche /-odlew/ i ustaw to zgodnie z zębem przy którym jest znacznik
Ustawiaj na punkty ostrożnie bo może tłok się z zaworem spotkać
a poluzuj jeszcze rolke napinającą
warto też zdemontowaś kułko przy napędzie pompy wodnej też 4 śróbki - łatwiej wtedy się zdejmuje osłone - dolną paska rozrządu
czyli reasumując
zdejmujesz pasek wielorowkowy alternator/napinacz przy alternatorze/ pompa wodna odkręcasz
zdejmujesz górną osłone paska
na trójce przebychasz auto tak by Ci się zgrał punkt na głowicy
zdejmujesz dolną część osłony paska rozrządu
odkręcasz koło na głowicy
zwalniasz rolke prowadzącą paska rozrządu /po lewej w połowie wysokości
odkręcasz śrube gł. na wale / np klusz oczkowy młotek
4 śróbki koła paska wielorowkowego
okładasz koła młotkiem obstukujesz
ustawiasz punkt na dole zakładasz nowy pasek regulujesz naciąg rolką
skrawdzasz czy są na punktach i zaczynając od dołu skręcasz wszystkie elementy
zdejmujesz kopułke i sprawdzasz czy palec aparatu jest na pierwszym cylindrze
po odpaleniu trzeba jeszcze na lampe przy zmasowanym ECU ustawić zapłon
Pozdrawiam
Anonymous - 29-12-2008, 19:27
taak jak obiecałem wrzucam skany z AUTODATA paski rozrządu z pełną instrukcją i obrazkami
[ Dodano: 29-12-2008, 19:29 ]
mam nadzieję że się przyda nie tylko Tobie
spec-ldz - 30-12-2008, 00:13
dzieki wielki
tylko jeszcze mam pytanko czy potrzeba odkrecac to koło na głowicy? nie wystarczy ustawić ten trójkącik? i nie mam pomysłu jak odkrecić ta duża srube na dolnym kole. Domyślam sie ze najpier ja a potem te 4? zapłon był dobrze ustawiony wiec jesli nie bede grzebał w aparacie to chyba nic mi sie nie poprzestawia? to oznaczenie na bloku na dole jest niewidoczne dopuki nie sciagne koła? sorry za niektore pytania, jeśli sa banalne ale jak juz podkasam znow rekawy jutro to nie bede mial juz dostepu do komputera
Anonymous - 30-12-2008, 00:20
spec-ldz, nie odkrecaj tej sruby
tego kola na górze też nie
zrób tak jak w książce napisane i będzie OK
spec-ldz - 30-12-2008, 00:36
koło pasowe wału korbowego czyli to co napedza pompe wodna? problem w tym ze odkręciłem te 4 srubki i nie chce zejsc. jakis sposob jest? popryskałem to nawet wd40.. więcej pytań w sumie nie mam pozatym jednym... dzieki panowie naprawde Bo moja przygoda z Mitsu sie dopiero zaczyna i jak narazie niezbyt miło bo autko więcej stoi niż jezdzi(mocno zaniedbane było)
josie - 30-12-2008, 01:02
Kod: | www.mitsubishifan.webpark.pl |
Tam w dziale "rozrząd Colt C52" masz wszystko krok po kroku ze zdjęciami - autorstwa Krzyżaka
wojmi1 - 30-12-2008, 14:52
Deo, co ty opowiadasz musisz odkręcić tą śrube - bo trzeba skontrolować uszczelnienie wału czy niema wycieku -pod kołem zębatym masz popdkładke a pod podkładką simering wału podkładka nie osłoni pasa rozrządu co najwyżej opuźni jego zamoczenie olejem- może dojść do zaolejenia paska rozrządu - będzie miał tendencję do przeskakiwania choć guma niby jest olejo odporna - josie, to dobry adres i b. dobry przemyślany opis
dosiego roku
[ Dodano: 30-12-2008, 15:00 ]
kwestja jak to odkęcić tzn śrube na wale silnika --- najprostszy patent to założyć klucz oczkowy płaski nr 19
i uderzyć młotki np 450-750 g --- tylko klucz musi być sztywny żadna chńszczyzna /prasowany ryż/ bo energia kinetyczna uwięźnie między ziarnami i nie dotrze do łba śruby
Anonymous - 30-12-2008, 18:09
wojmi1, masz rację przepraszam mój błąd, ale każdy ma prawo do pomyłki.
nie myli się tylko ten co nic nie robi
spec-ldz - 31-12-2008, 12:20
i znow mam niestety pare pytan. Górne koło wydaje mi sie że wiem jak ustawić. Ale z dolnym mam problem. Daje fotki żeby było mi łatwiej wytłumaczyć
 gorne kołko wg tych znaczników, dobrze myśle?
a dolne?

Krzyzak - 31-12-2008, 12:42
dolne - to pierwsze zdjecie, a na blaszce po zebatka bedzie wciecie
gorne - tak jak myslisz (na zdjeciu o zab przestawione)
Bartek - 31-12-2008, 12:46
Górne tak, dolne blok tak, ale na kółku jest nawiercona kropeczka, która ma pokryć się tym pręcikiem....
spec-ldz - 31-12-2008, 12:54
tak wiem ze na gornym jest zle... Kropeczka? od wewn strony czy gdzie? bo napisałeś ze pod zebatka.. czyli trzeba ja ściagnać? bo najpierw chce na starym pasku to odpalic by zobaczyc czy dziala i jest sens kupowania nowego pasku
Bartek - 31-12-2008, 13:22
Nie - kropeczka jest na wierzchu....poza tym w blaszce, widocznej na zdjęciu z kołeczkiem powinno być nacięcie....
wojmi1 - 31-12-2008, 14:09
spec-ldz, wymień pasek po cholere ryzykować - i nie odpalaj jak masz wątpliwość co do ustawienia
inna metoda by ten punkt znaleść
załuż osłone paska dolną i koło pasowe - wielorowkowe na kole masz nacięcie czasem z kropką /pomaga przy ustawianiu zapłonu/ ustaw tak by ta szczerba pokryła się ze znacznikiem na obudowie
zdejmij to koło pasowe i patrz na zębate punkt na zębatym powinien zgadzać się z oznaczeniem na korpusie silnika
Metoda druga gdy brak znacznika na kole /żadko/ wykręć świece na pierwszym cylindrze wciśnij rurke na przykład z coki /ma wystawać rurki dają np McDonaldzie do picia z kubków/ kręć wałem by zobaczyć górne max położenie tłoka i na dole punkt powinien zgrać się
z krechą na bloku.
b]Deo[/b], nie przesadzaj to normalne spoko
Krzyzak - 31-12-2008, 14:27
Bartek napisał/a: | Nie - kropeczka jest na wierzchu....poza tym w blaszce, widocznej na zdjęciu z kołeczkiem powinno być nacięcie.... |
czyli to, co napisalem powyzej - blaszka jest pod zebatka, ale jest szersza i wystaje
naciecie powinno byc widac
|
|
|